Larry_page_cover

Larry Page: Igaza volt Steve Jobs-nak

#HÍREK
2014. 11. 01.

Egy friss interjúban a Google vezérigazgatója beszélt a Google és az Apple közti egyik legfontosabb különbségről. Larry Page elmondta, hogy Steve Jobs miben nem értett egyet vele, és bevallotta, valószínűleg igaza volt.

Mindig is érdekesnek találtam, ahogy a rivális cégek vezetői egymással értekeznek, különösen, ha két olyan jelentőségű cégről beszélünk, mint az Apple és a Google. Larry Page, a Google társalapítója és jelenlegi vezérigazgatója a Financial Times-nak adott interjújában mesélt arról, milyen kérdésekben nem értettek egyet Steve Jobs-szal, amikor ő állt az Apple élén.

A technológiai ipar legnagyobb érdemeit kutatva a Google talán már most is súrolja a határait annak, hogy mi mindent csinálhat egyetlen cég.

Ahogyan az még a jelenlegi termékpalettákon is látszik, a Google hagyományosan kísérletező szemléletmódot alkalmazott, és kész volt kiadni minél több szolgáltatást és egyéb terméket, akkor is, ha nem volt annak tökéletesítésére elegendő erőforrás. Az Apple ezzel szemben másként akarta felhívni magára a figyelmet: Steve Jobs alapvetései szerint megfelelően fel kell mérni, hogy hány féle dolgot lehet megfelelő figyelemráfordítással csinálni, és nem szabad túlvállalni egy cég személyzetét, mert a végeredmény csak tökéletlen termékek sora lesz.

Persze abban is van igazság, amit Larry mondott Steve-nek a vitájukban:

Nem kielégítő, hogy itt van ez a rengeteg ember, és itt ez a több milliárd, amit be kellene fektetnünk, hogy jobbá tehessük az emberek életét. Ha folyton ugyanazt csináljuk, amit már előtte is, és nem kezdünk új dolgokba, számomra ez nagy felelőtlenségnek tűnik.

Az alapvető szemléletkülönbségek ellenére Page is elismeri, hogy Steve-nek igaza volt, és egy vezető képességei is végesek, nem lehetséges a minőség romlása nélkül, hogy egyetlen ember feleljen megannyi termékért.

Az interjú különösen érdekes annak fényében, hogy a Steve utáni Apple hogyan változik az egy évtizeddel ezelőtti önmagához képest, és hogyan viszonyul a konkurenciához. Egyelőre úgy tűnik, hogy az Apple elkötelezett a termékpaletta szélesítése mellett, de hogy ez az átalakulási folyamat meddig fenntartható és milyen következményei lesznek a végtermékek tekintetében, azt egyelőre nem lehet tudni.

Forrás: Financial Times