imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Lassul az iMessage App Store növekedése


Kevesebb, mint egy évvel ezelőtt indult el az iMessage dedikált App Store-ja, ám a statisztikák szerint a tavalyi őrült növekedés után kicsit csillapodtak a kedélyek. Alig fél év alatt dőlt meg az iOS alkalmazásáruház 2008-as rekordja.

Az iOS10 újdonságaként jelentek meg az iMessage alkalmazások, matricák és kiegészítők, de a kezdeti lelkesedés ellenére úgy tűnik, mára alább hagyott az érdeklődés. A Sensor Tower adatai szerint jelenleg 5000 alkalmazás érhető el iMessage-hez, ami szép szám, ha azt vesszük, hogy az App Store debütálása után egy évvel körülbelül pont ennyi appot lehetett az iPhone-okra telepíteni, 2008-ban.

iMessage-App-Store-cover

A felmérés során nem vették figyelembe a matricacsomagokat, így ezt a számot kizárólag a tényleges kiegészítő alkalmazások teszik ki. A megjelenés után a fejlesztők szép számmal kezdték el feltöltögetni a kreálmányaikat. Az első 10 napban 400, október végére már 1100 app volt elérhető. Ez akkor 116%-os növekedést jelentett, egy hónappal később már 2 250-re nőtt az appok száma (108%).

Novemberről decemberre már jelentős volt a visszaesés, ekkor már “csak” 65%-os növekedésről lehetett beszélni, ami aztán januárra 18%-ra, majd februárra 9%-ra zsugorodott. Az App Store ekkorra érte el a bűvös 5000-es számot, ami azért különleges, mert amikor az App Store maga elindult egy évvel az első iPhone bemutatását követően, az onnantól számított egy év alatt pontosan ugyanekkora növekedést sikerült elérni. Ezt az iMessage-dzsel fél év alatt reprodukálta most az Apple.

imessage-apps-after-six-months

A kategóriák nyertese a játékok 26%-kal, ezt követi a szórakozás és segédprogramok (17,4 és 9,2 százalék), majd a közösségi appok, a fotós és videós dolgok, illetve a lifestyle. A matricákról nem esett részletesebb szó az alábbi felmérésben, viszont az biztos, hogy abszolút húzóága az innen származó bevételeknek.

A SensorTower jelentése már csak azért is érdekes, mert éppen egy-két napja került fel az Apple legújabb reklámja, melynek tematikája éppen ez: vegyél matricát, mert az jó neked. A videóban nem jelenik meg több az iMessage kapcsán, pusztán az ugráló, villódzó, önálló életet élő animgifek sokasága, amivel a cupertinóiak arra hegyezik ki a hangsúlyt, hogy ezek segítségével egy kicsit hozzáadhatunk a szavak értékéhez, jobban kifejezhetjük magunkat.

imessage-apps-by-category

Az üzenetküldőbe rejtett App Store kapcsán még nem beszélhetünk egyértelmű sikerről, ugyanakkor az Apple megint csak rátalált valami olyasmire, ami óriási pénzeket képes generálni. Hiába csökkent a növekedés aránya, az év legnagyobb fejlesztői eseménye, a WWDC még bőven hátra van, ahol okosabbak leszünk már az iOS 11-gyel és azzal kapcsolatban is, hogyan kívánja továbbvinni az Apple az iMessage sorsát.

Forrás: SensorTower

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!