imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Láthatatlan hirdetéseket fedeztek fel az iOS-ben


Ismerősek lehetnek azok az alkalmazások, amelyek interneteléréskor akadnak vagy folyton kilépnek, de repülőgépes üzemmódban tökéletesen működnek. Ennek az érdekességnek járt utána Forensiq csapata, és meglepő dologra bukkantak. Kiderült ugyanis, hogy néhány iOS és Android alkalmazás úgy hirdet, hogy mi nem is látjuk azt. Ez pedig a teljesítményromlás mellett fölösleges adatforgalommal is járhat.

A tanulmányból kiderül, hogy sok alkalmazás úgy van megírva, hogy a háttérben futtassa a hirdetéshez szükséges műveleteket, viszont a hirdetőfelület el van rejtve a felhasználó szeme elől. Így a felhasználó azt hiszi, hogy egy reklámmentes appot használ, pedig valójában nem. A probléma ezzel csak ott van, hogy a folyamatos letöltések fölöslegesen terhelik a rendszert. Azok pedig, akik mobilinternetet használnak fölöslegesen költenek olyan reklámok megtekintéséért, amelyeket egyébként nem is láthatnak. Az adatokat ugyanis a szerverről lekéri az alkalmazás – legyen szó szövegről vagy képről – hiába marad rejtve a szemünk elől. A folyamatos letöltés pedig az akkumulátor töltöttségi szintjét is csökkenti.

Screen Shot 2015-07-24 at 13.52.47
A vizsgálat folyamatát egy Androidos eszközön mutatták be, de ugyanezt a műveletet végezték el iOS esetében is.

A másik komoly probléma a hirdetőket érinti, hiszen a szerver ezt is teljesértékű megtekintésnek veszi. Így viszont nem tényleges megtekintéseket fizetnek ki, és a hirdetéssel elért emberek száma is sokkal kevesebb lesz, mint ahogy azt a hirdető cégek hiszik. A Forensiq egy statisztikából azt is kiszámolta, hogy összesen évi 895 millió dollár összeget költenek a cégek olyan hirdetésekre, amelyeket nem lát a célközönség.

Screen Shot 2015-07-24 at 13.56.59

Sajnos a listát az alkalmazásokról nem tették nyilvánosan közzé, de eddig összesen 5 000 ilyen app-ot találtak. Érdekes kérdés lehet, hogy miért nem derül ez ki az App Store-ba bekerülés előtt, hiszen az Apple minden alkalmazást átvizsgál. A válasz a Bloomberg szerint, hogy az Apple szakembereinek nincs lehetősége teljesítményfigyelő eszközöket használni, ahogy a hálózati terhelést sem figyelik. Ezek segítségével viszont sokkal gyorsabban és eredményesebben tudnák kiszűrni az ilyen alkalmazásokat.

Screen Shot 2015-07-24 at 14.00.43

Igazából az ilyen fajta hirdetések ellen nem is tudunk effektíven védekezni. Talán az a trükk segíthet, hogyha gyanakszunk, hogy az alkalmazás a háttérben rendszeresen tölt be reklámokat, hogy egyszerűen letiltjuk az alkalmazás mobil internetelérését. Ilyenkor nem lesz képes letölteni reklámokat, de semmilyen más adatot sem, ha mobil hálózatot használunk. Wi-finél ettől még sajnos fenn áll a probléma.

Forrás: Forensiq

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!