imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Lenyomta az iPad Pro a Microsoft Surface-t


Már az iPad Pro megjelenése előtt lehetett tudni, hogy nem ez a tablet lesz az, amelyik megállítja a csökkenő iPad eladásokat. De vajon hogy teljesít a Microsoft Surface Próhoz képest az Apple gigantikus táblagépe?

Ahogyan azt az Apple negyedéves eredményeinek összefoglalásában is írtuk, összesen 16,1 millió iPad talált gazdára tavaly októbertől decemberig, ami 25%-os csökkenés 2014 azonos időszakához képest. Na de mennyi volt az iPad Pro szelete az iPad tortából? Az IDC adatai szerint, egy hajszállal több mint 2 millió darab iPad Pro fogyott az október elejétől december végéig tartó időszakban, ez pedig különösen szép eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy az iPad Pro csak november 11-től volt kapható, és így sikerült belőle az Apple-nek értékesítenie több mint 2 millió darabot.

surface2

Talán nem tűnik olyan hatalmasnak ez a szám, de ha összevetjük a Microsoft ebben a ligában játszó Surface Pro táblagépével, akkor azt láthatjuk, hogy az iPad Pro simán lenyomta a Surface-t. A Microsoft tabletjéből 1,6 millió darab fogyott, ezzel a darabszámmal jóval alulmarad az iPad Próhoz képest, pedig el kell hogy ismerjük: a Surface Pro igazán jól sikerült, de valamiért mégsem sikerült átütő eladásokat produkálnia.

Az IDC azt is hozzátette a számokhoz, hogy az iPad Pro és a Surface kifejezetten munkavégzésre lett kitalálva, emiatt egy másik kategóriába sorolják őket, nem az iPad Air féle sima tablet kategóriába.

Azt látjuk, hogy az iPad Próból kicsivel több mint két millió darab fogyott, míg a Surface-ből csak 1,6 millió darab. Ráadásul a Surface eladások nagy része nem az olcsóbb Surface volt, hanem a drágább Pro. Ebből is látszik, hogy a vásárlóknak nem feltétlenül az ár számít.

Az iPad Pro eladások segítették az Apple-t, hogy megőrizze piacvezető helyét a Samsung előtt. Az Apple a táblagép piac 24,5 százalékát birtokolja, míg a koreai vállalat részesedése csupán 13,7 százalék. A Microsoft az 1,6 millió eladott Surface-szel, még a top 5-be sem került be, az Amazon, a Lenovo és a Huawei is megelőzte őket. Mindössze 1 százalék körüli piaci részesedést sikerült produkálniuk, annak ellenére, hogy magukhoz képest 26 százalékkal növelték éves összehasonlításban a Surface eladásokat.

Bővebb elemzésbe sajnos nem bocsátkozott az IDC, ezért nem igazán tudjuk miért lett sikeresebb az iPad Pro, annak ellenére, hogy sok tesztben a Surface győzött, hiszen többek között képes asztali operációs rendszer futtatására is. Mindenesetre érdekes lesz megnézni, hogyan alakulnak az eladások a január elejétől március végéig tartó negyedévben.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!