imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Luca Maestri kommentálta az Apple jelenlegi helyzetét


Luca Maestri, az Apple gazdasági ágazat vezetője a Goldman Sachs Technology and Internet Conference 2017 alkalmával adott kimerítő válaszokat a vállalat körül mostanában felröppenő kérdésekre, érintve Kínát, az iPhone növekedésének lassulását, a szolgáltatásokat, a kutatás-fejlesztést, az Apple Campus 2-t és az Apple Watch-ot.

Amikor az iPhone-okról kérdezték, Maestri leszögezte, hogy az iPhone eladások növekedés újra pályára állt, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a cég idei Q1-es rekord pénzügyi jelentése. Szerinte ebben jelentős szerepet játszott az iPhone 7 Plus modellek vártnál is sokkal jobb teljesítménye, az Apple CFO-ja ezt a sikert a telefon dupla kamerájának tulajdonította. A megfelelő telefoneladások mellett, a cég teljes növekedése is szóba került. Luca úgy látja, hogy a folyamatosan bővülő piac számtalan lehetőséget rejt még az Apple számára, amitől további növekedésre lehet majd számítani.

Kínában Apple Store nyílik

Kitért Kínára is, egyes elemzők szerint ebben a térségben nem épp úgy alakulnak a dolgok, ahogy azt a cupertinóiak szeretnék. Azonban az Apple-nél ezt máshogy látják, hiába történt némiképp visszalépés a tavalyi eladásokat illetően. Luca Maestri csupán csak két adatot emelt ki. 2010 és 2016 között az Apple biznisze 3 milliárd dollárról 48 milliárd dollárra növekedett. 2014-ről 2016-ra pedig 50%-s növekedést értek el. A jövőben nagy potenciált látnak itt is a szolgáltatások rohamos növekedésében.

Az sem kétséges, hogy más területeken meg pláne ezt várják. A lassuló hardver eladások mellett szüksége van a cégnek az Apple Music, az iTunes és az App Store kiegészítőbevételeire is. Ahogy azt büszkén hirdeti a cég: az Apple Music brutális tempóban növekszik. Nem csak ők, hanem az összes tartalom streaming szolgáltatás nagy népszerűségnek örvend, ezért abban reménykednek, hogy 4 év alatt sikerül megduplázniuk ezt a területet. A gazdasági ágazat vezetője azt is kifejtette, hogy nem tudják még pontosan hogyan, de az App Store és az Apple Music 2016-os éve mindenképp bizalomra adhat okot.
Apple Music

Az App Store hihetetlenül jól megy, a minőség és a tartalom mennyisége továbbra is folyamatosan javul. Fontos, hogy észben tartsuk, a zenével messze mi vagyunk a legnagyobb digitális zeneszolgáltató. Ha összeadjuk a letöltési modellünket a streaming szolgáltatásunkkal és a Beats megszerzésével, akkor ez egyértelműen látszik. Ezeket összevetve mi vagyunk az elsők zenében. A kapcsolatunk a zenével hosszú időkre nyúlik vissza, ez az egyik legfontosabb terület, amire a vásárlóink használják az eszközeiket. Azt szeretnénk, hogy a legjobb ajánlatot tudjuk nyújtani az embereknek, és úgy gondoljuk, hogy tulajdonképpen máris ezt tesszük.

Arra a kérdésre pedig, hogy valójában mekkora szeletet is sikerült kihasítaniuk a zeneiparból Maestri azt felelte, hogy nagyjából 38-40%-ra teszik a piaci részesedésüket. Szerinte nagyon jó kezekben van a cég ezen részlegének az irányítása, pénzügyileg is jó irányba tartanak. Ha pedig pénzügy, az egyik legizgalmasabb kérdésre is kaptunk végre választ: ugyan mire megy el az a sok kutatás-fejlesztésre szánt pénz? A válasz röviden: a termékportfólió bővítésére és a szolgáltatások befektetéseire.

MacBook-Pro-T1-Chip-1

Hosszabban viszont kiderül, hogy az egyre gyarapodó saját chipek tervezésére. Észre se vesszük, de ezekből tényleg egyre több van. A telefonunkban, az óránkban, a laptopunkban több is, és még a fülesünkben is akad. Szóval mindenhova jut belőle bőven, ez pedig rendkívül költséges móka.

Manapság sokkal több házon belüli fejlesztést csinálunk, mint ahogy azt évekkel ezelőtt tettük, amikor ezeket a beszállítóinkra bíztuk. A munka, amit a processzorok és a szenzorok körül végzünk, nagyon fontos számunkra, ezáltal tudjuk tágítani az innováció határait. Jobban tudjuk kontrollálni a fejlesztés idejét, a költségeket és a minőséget. Úgy tekintük erre, mint egy új lehetőségekbe történő nagyszerű befektetésre az új lehetőségekre.

apple-watch-SOS0816

Az Apple Watch is szóba jött, ezzel kapcsolatban csak annyit jegyzett meg, hogy ezen a téren is sikeres negyedévet zártak, a jövőben pedig az lesz a feladatuk, hogy fenntartsák a termékkategóriára megnövekedett keresletet. Emellett a Beats-től és az AirPods-tól is azt várják, hogy növelje a viselhető termékek kategóriájának piaci részesedését. Az Apple Campus 2-re várhatóan nagy lesz az érdeklődés, azonban a cégnél még nem tudják pontosan, hogyan tudnak majd látogatókat fogadni.

Forrás: Apple és 9to5mac

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!