Palazzo Vecchio

Luxuskonferenciát nyit meg Jony Ive és Marc Newson

#HÍREK
2015. 03. 12.
Áprilisban tartják a Vogue-ot is jegyző kiadó, a Condé Nast első, „International Luxury Conference” című luxuskonferenciáját. A konferenciát pedig nem más nyitja meg, mint az Apple dizájnért felelős alelnöke, Jony Ive, illetve a tavaly szeptemberben leigazolt sztárformatervező, Jony régi barátja, Marc Newson.

A páros egy beszélgetésben is részt vesz majd Suzy Menkesszel, a Vogue nemzetközi szerkesztőjével, melynek témája „a luxus 21. századi definíciója, és kettőjük együttműködése napjainkig.” Menkes az eseménnyel kapcsolatban az alábbiakat mondta:

Az Apple mostanra jelentős résztvevője lett a luxusiparnak. Az iPhone, az iPad és a közeljövőben megjelenő Apple Watch közvetlen vetélytársai a táskáknak, óráknak, és egyéb kiegészítőknek. Azt szeretném, hogy a konferencián Jony mondja el a résztvevőknek, hogy hová tart a 21. századi luxus.

Mondjuk szerintünk az iPhone és az iPad nem éppen luxuscikk, ebben a kategóriában inkább a Vertu és más gyártók készülékei versenyeznek, és az Apple Watch esetén is csak az Edition modell sorolható ide. Azt meg végképp nem értjük, hogy hogyan lehetne az ellenfele egy iPhone mondjuk egy táskának, de hát annyira nem is értünk a divat és luxus világához, ez tény.

Jony Ive és Marc Newson | Kép forrása: Vogue
Jony Ive és Marc Newson | Kép forrása: Vogue

Az esemény április 22-én és 23-án kerül megrendezésre az olaszországi Firenzében a Palazzo Vecchióban. Jony és Marc mellett olyan nevek tartanak majd előadásokat, mint például Karl Lagerfeld, illetve Axel Dumas, az Hermès vezérigazgatója. A konferenciára egy jegy bruttó 5000 dollárba (közel 1,5 millió forintba) kerül, szóval ha valaki személyesen szeretné meghallgatni az Apple két formatervezőjét, mélyen a zsebébe kell nyúlnia majd. Persze egy luxuskonferencián ez egyáltalán nem meglepő.

Az Apple az Apple Watch-csal láthatóan szeretne a divatvilág szereplőjévé válni, a 18 karátos tömör aranyból limitált mennyiségben készülő Apple Watch Edition modellekkel pedig ennek a piacnak a felső szegmensét is megcélozzák. A legdrágább órát kifejezetten erre szakosodott kisebb üzletekben árulják majd, illetve neves luxusüzletek is felveszik a kínálatukba.

Az Apple Watch pedig számos divatmagazinban is szerepelt a közelmúltban, talán nem véletlen az összefüggés aközött a két tény között, hogy a konferenciát a Vogue kiadója, a Condé Nast szervezi, az Apple Watch pedig feltűnt már a kínai, amerikai és francia Vogue magazinban is. Az amerikai Vogue-ban lévő többoldalas hirdetés ráadásul egyes becslések szerint mintegy kétmillió dollárba (nagyjából 570 millió forintba) került a cégnek.

Forrás: Vogue. Borítókép: mrwallpaper.com