imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ma 5 éves a Candy Crush


Sok játék válik világsikerré, de igen exklúzív azoknak a köre, melyek ezt mobiljátékként érik el. A ma öt éves Candy Crush Saga népszerűsége indulása óta töretlen.

A három, ez esetben azonos cukorkát összepárosítós játék az akkor már közel tíz éves Bejeweled mintájára készült és 2012 áprilisában, böngészős formában indult világhódító útjára a Facebookon. Alig fél év elteltével megérkezett az App Store-ba és a Google Play Store-ba is.

Története során számos extrával bővült, a különleges képességű cukorkáktól kezdve, a csoki blokádokon át, a különböző boosterekig és extra küldetésekig. Az igazi különbséget azonban az hozta a korábbi játékokhoz képest, hogy többek közt olyan karakterek kísérnek végig a történeten, mint Tiffi a 8 éves szőke, cukorkaimádó kislány és Mr. Toffee, első számú segítőnk. Ők adnak keretet a játéknak.

Az extrák mellett szinte már végeláthatatlan hosszúságúra nyúlt a játék. Első verziója a legendás 65. szinttel végződött. Az először megugorhatatlannak tűnő feladatról még a játék egyik készítője, Tobias Nyblom is úgy nyilatkozott, hogy igazi mission impossible-nek szánták a játékosok számára, hiszen akkor még abban sem voltak biztosak, hogy lesz folytatás.

Szerencsére lett, de még milyen sikerrel. A november 12-i App Store-os megjelenése után alig egy hónap alatt több mint 10 millió letöltést ért el. 2013-ban pedig már több mint 6,7 millió állandó játékossal bírt és összegezve minden platformot, túl volt az 500 milliomodik letöltésen is. Ebben az időszakban a készítő, King csak az amerikai iOS App Store-ból 633 ezer dollárt keresett naponta úgy, hogy kezdetben a játék teljesen ingyenes volt, csak reklámok tarkították.

Ezt igen hamar felváltotta a freemium verzió, mely már in-app purchase-eket is tartalmazott. 2014-re pedig elérte a csúcsot, a havi 245 millió aktív felhasználót, akik közel 1,3 milliárd dollár bevételt termeltek a King számára. Az egyetlen melléfogásuk talán csak az volt, amikor 2015-ben a Windows 10 indulásakor bejelentették, hogy beépítenék a játékot a Home verzióba, mely végül nem történt meg. Ennek ellenére a játék népszerűsége azóta is töretlen, mindmáig a legnépszerűbb és legtöbbet letöltött játék mind iOS-es, mind pedig Androidos készüléken.

Bár az original Candy Crush még koránt sem ért véget, számos folytatása és módosulata érhető el az App Store-ban, melyek közül a legnépszerűbb a Candy Crush Soda Saga, ahol a cukorkákat részben üdítős üvegek helyettesítik.

A játék népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy több helyen is visszaköszönt, például a idei Emoji Movie-ban is kapott egy jelenetet. 

És az először milliárdos YouTube nézettséget elérő Psy második, szintén híres számának, a Gentleman-nek a klipjében is ezt nyomogatja.

A legnagyobb geg pedig a Liam Neeson aka. Mr. Toffee szereplésével készült teaser, melyet a The Late Show with Stephen Colbert-ben mutattak be. A videóban továbba az is elhangzik, hogy az Activision-Blizzard éppen akkor vásárolta fel a játék készítőjét 5,9 milliárd dollárért, mely nagyobb összeg, mint amit a Disney a Star Wars jogaira költött (4 milliárd dollár). Sajnos a beharangozott film sosem készült el.

Na, de a real deal csak idén jött, a saját TV sorozat a CBS-en. Melyben a játékosoknak ügyességi feladatokkal nehezítve kellett óriás kijelzőkön Candy Crush-t játszani. Az első évad nyáron futott, arról azonban nem szól a fáma, hogy lesz-e folytatás.

iPhone 7 / 7 Plus Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!