imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

MacBook ébrentartására zárt képernyős módban


Észrevetted, hogy ha lehajtod a MacBookod képernyőjét, akkor automatikusan álomba merül? Ez legtöbbször előny, olykor azonban hátrány. Ebben a cikkben azt mutatjuk meg, hogyan tudod ébren tartani számítógéped zárt képernyő esetén!

Aki Macre váltás előtt sokat használt Windows-t, az – magamból kiindulva – automatikusan az energiagazdálkodási beállítások között keresi azt az opciót, amivel a notebook lehajtása után is ébren marad a gép.

Ennek főleg akkor van jelentősége, amikor valaki külső monitorral, billentyűzettel és egérrel asztali számítógépként használja a gépét. Máskor inkább az alvó módot preferálom, hiszen így jelentősen kevesebb energiát fogyasztanak a gépek. A Macek esetében ez valamelyest másként működik.

Természetesen gyárilag Macen is lehetőségünk van arra, hogy külső perifériákat csatlakoztassunk és a notebook zárt kijelzős módban a háttérben ketyegjen. Ennek feltétele, hogy csatlakoztassuk áramforrásra a gépet (Thunderbolt 3 esetén, a monitor képes ellátni a gép tápellátását), párosítsunk egy külső egeret és egy billentyűzetet, illetve egy monitort.

Nem kell semmit állítgatni, ha lehajtjuk a gép fedelét az automatikusan Zárt Kijelzős módba kerül, ha ezek a feltételek teljesülnek. Ez teljesen logikus, hiszen az esetek 90%-ában ez a legkényelmesebb mód a desktop és a hordózható mód váltogatása között.

Ha egyszerűen csak azt szeretnénk, hogy a gép tovább dolgozzon a kijelző lehajtása után az előbb felsorolt perifériák nélkül is, egy külső alkalmazást kell használnunk. Ez olyan esetekben életszerű, amikor például csak zenét szeretnénk hallgatni a gépünkről. Ebben az esetben én nem szeretem nyitva tartani a laptopomat, mert általában nem vagyok a gép közelében.

Több jó megoldással is találkoztam már, közülük eddig az InsomniaX bizonyult a legjobbnak, ami teljesen ingyenesen használható. Sajnos csak MacBook Air-en és MacBook Prón érhető el, tehát a 12”-es MacBook tulajoknak ez az alkalmazás nem opció.

További követelmény az OS X 10.8.5 vagy frissebb operációs rendszer és a 64 bites architektúrájú Intel processzor megléte. Ha ezeknek a kitételeknek megfelel a számítógépünk, akkor csak annyi a dolgunk, hogy letöltsük, majd feltelepítsük. Az alkalmazás a szokásos módon a felső menüsoron fog megjelenni, a hold ikonra kattintva állíthatjuk be a használati módot.

Az imént emlegetett problémára az alkalmazásban a Disable Lid Sleep funkció nyújt megoldást. Ha elsőre nem működik, akkor győződj meg róla, hogy engedélyezted a külső fejlesztőtől származó alkalmazás futtatását a Rendszerbeállításokban.

Mi történik, ha elfelejted kikapcsolni az ébrentartást? Tapasztalataim szerint nem kezdi el a gép lezabálni az aksit, egy Air esetén akár 8-9 óráig is simán elmegy lehajtott képernyővel. Én óránként 7-8%-os energiaveszteséget észleltem közepes terheltség mellett óránként. Ez idő alatt futott a Safari, iTunes, Spotify, Photoshop, Pages, Numbers. Alvó módban ennél természetesen jóval kevesebb energiát használ a gép.

Szezonvégi kiárusítás

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!