MacBook Pro Graphics csereprogram

MacBook Pro képmegjelenítési problémák garanciakiterjesztési programja

#HÍREK
2015. 02. 20.
Az Apple megállapította, hogy a MacBook Pro rendszerek egy kis százaléka esetén torz a megjelenített kép, illetve egyáltalán nem jelenik meg kép, vagy a rendszer váratlanul újraindul. Ezek a MacBook Pro rendszerek 2011. február és 2013. december között voltak forgalomban.

Az Apple és a hivatalos Apple-szervizek – így például az iSTYLE szervize – ingyenesen megjavítják az érintett MacBook Pro rendszereket. Az alábbiakban megtalálod az érintett modelleket és a szervizelési lehetőségeket.

A javítás 2015. február 20-tól az Egyesült Államokban és Kanadában, egyéb országokban, tehát Magyarországon is 2015. február 27-től vehető igénybe.

 

Hibajelenségek

Az alábbi hibajelenségek közül egy vagy akár több is felléphet az érintett MacBook Pro számítógépeken:

  • A számítógép képernyőjén látható kép torz vagy zavaros
  • A számítógép bekapcsolt állapotában nem jelenik meg semmi a számítógép képernyőjén (vagy a külső kijelzőn)
  • A számítógép váratlanul újraindul

 

Érintett termékek

A 2011-ben gyártott 15 és 17 hüvelykes MacBook Pro modellek illetve a 2012 közepétől 2013 elejéig gyártott 15 hüvelykes, Retina kijelzős MacBook Pro modellek.

 

Az általad használt modell beazonosítása

Az Apple-támogatás webhelyén a szervizelési és támogatási jogosultság ellenőrzésével megállapíthatod, hogy az általad használt MacBook Pro modell az alábbiakban felsorolt érintett termékek közé tartozik-e.

Érintett modellek

  • MacBook Pro (15 hüvelykes, 2011 eleje)
  • MacBook Pro (15 hüvelykes, 2011 vége)
  • MacBook Pro (Retina kijelzős, 15 hüvelykes, 2012 közepe)
  • MacBook Pro (17 hüvelykes, 2011 eleje)
  • MacBook Pro (17 hüvelykes, 2011 vége)
  • MacBook Pro (Retina kijelzős, 15 hüvelykes, 2013 eleje)

Nagyon fontos: ha MacBook Pro számítógépeden nem tapasztalod a fent ismertetett hibajelenségek egyikét sem, nincs szükséged az Apple segítségére, illetve nem szükséges felkeresned egy szervizt.

 

Így zajlik a javítás

Vidd el MacBook Pro számítógépedet az egyik hivatalos Apple-szervizbe. A javítóközpont megvizsgálja a MacBook Pro számítógépet annak megállapítása céljából, hogy jogosult-e a programban való részvételre, és hogy egyéb szempontok szerint megfelelően működik-e.

Ez azt jelenti hogy egy speciálisan ezekhez a modellekhez készült diagnosztika lefuttatásával megállapítjuk, hogy valóban a videokártya-e a hibás. Előfordulhat ugyanis, hogy a hibát nem a videokártya okozza.

Fontos: Ha MacBook Pro számítógépeden olyan sérülés van, amely megakadályozza a javítást (például megrepedt a kijelző), akkor a szervizelés során az adott problémát is orvosolni kell. Értesítést fogsz kapni, ha felmerülnek javítási költségek.

Mindenképp készíts biztonsági mentést az adatokról a MacBook Pro szervizeltetése előtt!

 

A javítás lépései
  • Vidd be MacBook Pro számítógépedet az Andrássy úti iSTYLE szervizbe.
  • A szerviztechnikus diagnosztikai tesztet fog futtatni a MacBook Pro számítógépen a jogosultság megállapítása érdekében.
  • Az alkatrészek és a szerviztechnikusok rendelkezésre állásától függ, hogy a javítás mennyi időt vesz igénybe.
  • Értesítést kapsz, amikor átveheted MacBook Pro számítógépedet.

 

További információk

Az Apple megkeresi azokat az ügyfeleket, akik korábban kifizették a meghibásodás megjavítását az Apple-nek vagy az egyik hivatalos Apple-szerviznek, és visszatérítést kínál fel számukra. Ha téged még nem kerestek meg, viszont fizettél olyan javításért, amelynek szerinted a fenti probléma volt az oka, lépj kapcsolatba az Apple-lel.

Ezzel a világszerte elérhető Apple-programmal nem hosszabbítható meg a MacBook Pro jótállási ideje.

A program az érintett MacBook Pro modellekre vonatkozik 2016. február 27-ig, illetve az adott számítógép eredeti értékesítési dátumától számított három évig, attól függően, hogy melyik a hosszabb időszak.

 

Hasznos linkek

• A program leírása az Apple weboldalán
• A program leírása az iSTYLE szerviz weboldalán
• iSTYLE szerviz