Snowly

Magyar iOS-fejlesztők: Alföldi Veronika

#HÍREK
2016. 11. 15.
Újabb epizóddal jelentkezik a Magyar iOS fejlesztők című sorozatunk, mely ismét egy matricacsomag elkészülését mutatja be. Alföldi Veronika ír nektek Snowly, a hóbagoly megszületéséről és az App Store-ba kerülés folyamatáról.

Nem terveztem, hogy valaha sticker pack-et fogok készíteni, ha 2 hónapja valaki megkérdezte volna, hogy „Na de miért nem tervezel te is egyet?”, azt válaszoltam volna, hogy van jobb dolgom is. És amikor már a 10. variációt készítettem, akkor sem gondoltam, hogy én épp ezt csinálom, én egy igazi wanna be „matricagyáros” lettem, a ti szavaitokkal élve.

Jelenleg freelancerkedem, adatelemzői területen, a programozás nem áll tőlem teljesen távol, de valljuk be ehhez nem is feltétlenül kellett programozni. Főként, hogy Snowly, az én kis hóbaglyom nem is a monitoromon született. Szerettem volna csinálni pár aranyos karácsonyfadíszt, ezért filcből varrtam kis állatkákat, tetszett a formája, de nem volt tökéletes, ezért megszerkesztettem Affinity Designerben, ahol aztán megfelelő színt is kapott. Itt indult el digitális karrierje, mert puszán szórakozásból tárgyakat „aggattam” rá. JPG-ben küldözgettem ismerősöknek a már létező stickerek helyett.

Nagyjából a 15-16-nál jártam, amikor elhangzott a mondat, hogy: „Lassan már annyi van belőle, mint egy rendes sticker pack-ben!” – Igen, itt egy kicsit elgondolkoztunk, hogy de hát akkor nézzük meg, hogy az milyen lenne. Feltöltöttük a meglévőket, az első verzió 18 db-ból állt, ezeket használtuk egymás között, és ami hiányzott azt folyamatosan megcsináltam és mentek az updatek, végül 46 db-bal került fel a storeba egy ismerősöm developer accountjával.

Snowly

Készült hozzá egy weboldal, ahol vannak képek Snowly különböző életszakaszairól, lehet küldeni feedbacket és vannak ingyenesen letölthető háttérképek is. És persze a dolog itt nem állt meg, mert folyamatban van a karácsonyi update és mindenki megkapja az összes update-et, aki megvette korábban a csomagot. Röviden ennyi a mi kis sztorink. :)

A kivitelezés során a grafikai dolgok nem okoztak különösebb nehézséget, mivel 10 éve még grafikusként végeztem. Ugyan ezt a szakmát már réges-rég magam mögött hagytam, de a szeretete egy kicsit azért megmaradt. Igazi nagy Adobe felhasználó voltam sokáig, de az Affinity Designert egy sokkal könnyebben és jobban kezelhető szoftvernek tartom (és persze jóval olcsóbban hozzáférhető), így nem volt kérdéses, hogy mivel is fog elkészülni Snowly. Szerintem nagyon-nagyon egyszerű, aki Adobe-t használt korábban, annak főként, de egyébként is gyorsan meg lehet tanulni. Én azért szeretem nagyon, mert az Affinity Designer és Affinity Photo közös fájlformátumot használ és igazából csak a toolseted változik a két szoftver közötti váltásnál, szóval mintha az Illustratornak és a Photoshopnak lenne ugyanaz a fájlformátuma.

A guideline-ok átnézése már kevésbé volt izgalmas, de szerencsére az Apple tényleg rengeteg videót biztosított ahhoz, hogy bárki könnyedén kiismerhesse magát ezen a területen. Persze volt olyan dolog, amit kihagytak belőle, de erről a cikk végén olvashatsz.

Snowly

Ami többszöri Google keresést igényelt, az az alpha channel eltűntetése volt a logóról, először én éreztem magam bénának, hogy nem tudom/elfelejtettem hogyan is kell, aztán észleltem, hogy ez egy viszonylag sokaknál előforduló probléma. Végül a Githubon erre is találtam megoldást, egy Alpha Channel Removert.

A legnagyobb fejtörtést számomra mégis a sticker mérete okozta. Mivel a bagoly eredetileg varrva van, ezt én szerettem volna kihangsúlyozni, ezért is a belső szaggatott kontúr mindenhol. Viszont ahhoz, hogy ez látható legyen, a legnagyobb méretet kellett használnom, ami ijesztően nagy desktopon. Kipróbáltuk az összes méretet, de iPhone-on a 618×618-as tűnt optimálisnak. Persze itt még engem zavar, hogy amikor ki kell választanod a megfelelőt, akkoris hatalmasak. Lehet, hogy erre van megoldás, lehet, hogy nincs, ami biztos, hogy sajnos én nem tudok róla.

archiveÉs itt kanyarodjunk is vissza a feltöltéshez, mert amit nagyvonalúan kihagytak a videókból, az az, hogyan tudod felküldeni a szimulátorokban letesztelt csomagot az App Store-ba a Product > Archive segítségével (mivel előtte szimulátort használtál, ez az opció szürke marad, így nem kattintható). Itt vissza kell kattintanod az egyetlen Build Only Device-t, ami a Generic iOS Device és akkor válik kattinthatóvá az Archive. A rutinosabbaknak lehet, hogy ez egyértelmű, de újoncként teljes értetlenséggel álltam a dolog előtt.

A legnagyobb döbbenetet pedig az volt, amikor feltöltöttem és az App Storeban sehol nem listázta ki Snowlyt, bár direktben rá lehetett keresni. Mindent végignéztem és sehol sem volt. Szóval a Sticker Pack létrehozása csak a kisebbik fealadat volt, ezt most valahogy láthatóvá is kell tenni. Ez lesz a nagyobb munka. Mivel nem az volt az elsődleges célom, hogy milliók folynak majd be belőle, így a marketing részével még nem foglalkoztam nagyon. Inkább arra koncentrálok, hogy minél előbb meglegyen a karácsonyi update. :)

• Snowly letöltése az App Store-ból (iMessage, 0,99 €)

JÁTÉK!

Veronika felajánlott 30 promó kódot (ezzel ingyenesen tölthetitek le a matricacsomagot) annak az első 30 iMagazin-olvasónak, aki a hozzászólásokban helyes válaszol az alábbi kérdésre:

Milyen állat Snowly?

A kódokat az adott Disqus-felhasználókhoz tartozó e-mail címekre küldjük ki várhatóan 1-2 napon belül.

FRISSÍTÉS: Gyorsak voltatok, el is fogyott a 30 kód, köszönjük, hogy játszottatok! :)

Sorozatunkat természetesen a jövőben is folytatni kívánjuk, ha szeretnél bemutatkozni egy hasonló cikkben az iMagazin olvasótáborának, !