imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Magyar iOS-fejlesztők: Hombit Studio


Harmadik részéhez érkezett a nemrég megkezdett sorozatunk, melyben magyar iOS-fejlesztőknek szeretnénk lehetőséget adni, hogy bemutatkozzanak néhány mondatban, illetve hogy megismertessék alkalmazásaikat az olvasóinkkal. Ezen a héten a most megjelent Sparkle Rusht fejlesztő Hombit Studio mutatkozik be az iMagazin virtuális hasábjain.

A nevem Molnár Zsolt. Kiskorom óta érdekelt a számítástechnika és a számítógépes játékok világa. De sokáig nem gondoltam arra, hogy saját játék fejlesztésébe kezdjek. A főiskolán tisztázódott bennem az, hogy ezzel szeretnék foglalkozni. Akkora már kialakult bennem néhány ötlet, amelyet szívesen megvalósítottam volna, viszont nem volt hozzá elégséges rajztudásom és egyéb vizuális ismeretem. Ezért aztán az ötletek csak ötletek maradtak, és így csak a magam szórakoztatására programoztam és készítettem játékokat. Gyöngyivel a főiskolán ismerkedtünk meg majd egy ideig együtt is dolgoztunk.

Neumann Gyöngyi játék- és animáció filmkészítő szakon végzett, majd fényképésznek tanult, még később pedig rajz-vizuális kommunikáció szakon szerzett diplomát. Ezt követően tanult informatikusnak, mert úgy érezte, hogy a vizuális kommunikáció nincs meg informatika nélkül és fordítva. Ő 3D weblapfejlesztőként dolgozott a főiskolai évei alatt és a beszélgetéseink során jöttem rá, hogy benne és bennem együtt van meg az a képesség, ami egy jó játék kifejlesztéséhez kell.

Sparkle Rush

Ezért vetettem fel neki az ötletet, hogy mit szólna, ha közösen fejlesztenénk egy játékot az ő rajzaival. Természetesen azonnal igent mondott és ekkor indultunk el a közös úton, melynek első eredménye a Sparkle Rush lett. Először egy platformer kaland puzzle játékban gondolkodtunk, amelynek el is készítettük az alapjait, de mivel csak ketten voltunk és rengeteg rajzot es ötletet kellett volna megcsinálnunk, mindemellett ott volt a főiskola és a munka, egész egyszerűen lehetetlen lett volna, hogy belátható időn belül végezzünk vele. Ekkor támadt egy ötletem, hogy csináljunk valamit, ami nagyon egyszerű letisztult gyorsan játszható, mindemellett látványos is. Sokáig gondolkoztam és egy régebbi, magam szórakoztatására készített játékot vettem alapul. Ahogy elmondtam az ötletet Gyöngyinek ő azonnal látta benne a lehetőségeket és hamar készített is néhány rajzot, melyek számomra igencsak mutatósnak bizonyultak.

A játék fejlesztése nem volt hétköznapi. Gyakorlatilag nulla anyagi ráfordítással kellett használhatót alkotni. Mivel régóta szeretem az Apple-termékeket, ezért mindenképpen azt akartam, hogy iOS-en jelenjen meg a játékunk, azonban a Maceknek híján voltunk, ezért kellet találnunk egy alternatívát, amivel jó játékot tudunk fejleszteni. A játék tehát jelen formájában nem natív kódban íródott.

Sparkle Rush

Ha lesz a történetünknek folytatása természetesen OS X-es eszközök beszerzését célozzuk meg először. Ugyanis e nélkül, bár lehet fejleszteni iOS-re, sok dolog jóval körülményesebb, beleértve az alkalmazás publikálását az App Store-ba. A játékban szereplő hangok egy része az internetről szabadon letölthető állományokból áll, míg a zenék egy részét Zátroch Zoltán barátunk készítette.

Ha össze kellene foglalnom a játékot néhány rövid mondatban, azt hiszem, hogy nem jelentene problémát, mert végtelenül egyszerű. A Sparkle Rush egy endless típusú kétdimenziós játék, amelynek lényege, hogy az adott pályán minél távolabb jussunk és igyekezzünk minél több „szikrát” összegyűjteni mielőtt kifogyunk az életerőnkből. A játékmenet minden újrajátszáskor különbözőek lesz, az egyes pályaelemek véletlenszerűen rendeződnek. Ami azonban megkülönbözteti a többi hasonló típusú játéktól az az egyedi képvilág, amit Gyöngyinek köszönhetünk. A játék csupán két színnel operál a feketével és a fehérrel. A szép formák miatt ez a két szín mégis elegendő és a zenékkel kombinálva egy különleges egyedi hangulatot kölcsönöz a játéknak. Azt akartuk, hogy egyszerűsége ellenére mégis kiemelkedjen a többi hasonló típusú játék közül.

Sparkle Rush

A Sparkle Rush egy egyedi hangulatú endless game, változatos pályákkal, telis-tele meglepetésekkel, az ősi Egyiptomtól a rejtélyes kisvároson át, egészen a veszélyes fogaskerékgyárig. Mindenkire, aki kipróbálja, nagy-nagy izgalmak várnak! Hamarosan frissítések és új pályák is érkeznek!

Sparkle Rush letöltése az App Store-ból (univerzális, 0,89 €)


Sorozatunkat természetesen a jövőben is folytatni kívánjuk, ha szeretnél bemutatkozni egy hasonló cikkben az iMagazin olvasótáborának, !
Back to School Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!