imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Magyar iOS-fejlesztők: Iron Curtain Racing


Egy nagyon szuper és hangulatos, magyar fejlesztésű autósversenyzős játékról számolhatunk be most nektek. Az Iron Curtain Racing mind egyes eleme a kipufógóhangoktól kezdve, egészen a 3D-s modellekig egy apró, két fős fejlesztőcsapat és barátaik munkáját dicséri. Fogadjátok szeretettel Dán Attila beszámolóját!

A játékfejlesztés körülbelül az középiskolai éveim kezdete óta érdekel, de csak 2014 közepén kezdtem el vele foglalkozni, akkor még egyszerűbb, 2D játékok formájában. A komolyabb 3D játékfejlesztésre akkor tértem át, amikor a GDC-n bemutatták a Unity 3D 5. verzióját, melynek számomra és a legtöbb indie játékfejlesztő számára a legnagyobb előnye a teljes ingyenességében rejlett.

Többféle játékban is gondolkodtam és bele is kezdtem, de végül az autóversenyzés világa volt az, ami leginkább vonzott, mivel a való életben is szeretek autókkal foglalkozni. Mostanában a 80-as évek járművei újra aranykorukat élik, így kézenfekvő volt, hogy ennek a kornak a mérnöki csodáit használjuk, azon belül is, a Vasfüggöny innenső oldali favoritjait.

A fejlesztés valamikor 2015 elején (vizsgaidőszak közepén :D) kezdődött, de hamar abba a falba ütköztem, hogy nem állnak rendelkezésemre a megfelelő 3D modellek. Szerencsémre, egy régi osztálytársam és akkor csoporttársam (Szász Levente) érdeklődött a fejlesztés és a modellezés iránt, így hamar össze is állt a kis csapatunk.

A munka tehát gőzerővel elkezdődött, Én programoztam, Levente pedig reggeltől estig modellezett és közben agyaltunk, hogy mi milyen is legyen. Az eredeti elképzelés csak egy egyjátékos módot tartalmazott, de nagyobb fantáziát láttunk abban, ha kibővítjük egy valós idejű multiplayer móddal is. De ha már multiplayer akkor különböző játékmódokra is szükség volt, így került leprogramozásra a klasszikus körverseny, majd a kergetőző, amelyben 200 méterre le kell hagyni az ellenfelet, és Capture the Flag mód.

Rengeteg ötletünk volt még, de a fejlesztési idő egyre csak hosszabb lett, belőlünk pedig még mindig csak 2 volt, így meg kellett húznunk egy határt a funkciókban, különben soha nem lettünk volna kész. Összesen 6 valósághű és egy fiktív csernobili helyszínen mérhetjük össze ügyességünket, 11 részletesen kidolgozott versenyautó segítségével.

A különböző játékmódok mellett lehetőség van még a kocsik tuningolására is, mind motorikusan, mind futómű ügyileg. Valamint az autók színét is lehet változtatni természetesen. Ha kocsinkat összetörjük, akkor pedig, mint a valóságban, sajnos meg kell javítani. A karakterünknek, aki egy törésteszt bábu, hogy senkinek ne essen bántódása, ha esetleg egy rosszul sikerült kanyarban összetörne a virtuális autónk, különböző bukósisakokat tudunk vásárolni, melyek megvédik (vagy csak szimplán viccesek) az amúgy is halhatatlan emberünket.

A következő frissítésben elérhetővé vállnak majd különböző műszerfal díszek, mint például a bólogató kutya és még sok vicces tárgy és folyamatban vannak még új autók és pályák készítése is.

Érdekes történetek leginkább a kocsik hangjának a felvételekor alakultak ki. Akadtak helyzetek például, hogy este 10-kor, egy zárt műhelyben, a külső zajok kizárás miatt, a Trabantból kiszerelt motort körbeállva, a földön beindítva, kipufogót kézben tartva, hunyorogva a kipufogófüsttől, a köhögést visszafojtva – hogy a felvétel tökéletes legyen, kellett helyt állnunk. Vagy amikor -20 fokban, szakadó hóesésben, az albérletünk előtt, remegő kézzel vettük fel a kipufogódurrogást a szomszédok nagy örömére. A hangok felvételéhez bármennyit is hozzátevő összes ismerősünknek innen is nagyon köszönjük.

Még egy fontos tényező van, amit meg kell említenünk. Ez pedig az atmoszféra. A legtöbb ilyen versenyzős játék tele van jobbnál jobb elképzelésekkel. Hatalmas a lehetőségek tárháza, rengeteg autó, pálya, egyebek. Azonban a legtöbbben mégsem volt meg számunkra az a bizonyos, “fú, milyen jó hangulata van” érzés. És ha atmoszférát akarunk, akkor a megfelelő zene elengedhetetlen. De honnan legyen zenénk? Nehéz kérdés. Sok keresgélés után észrevettük egy ismerősünk legújabb lemezét, ami pedig a “7nap(Norbi) – Őszi bánat” volt, pont olyan, amilyet elképzeltünk. Sikerült is megegyeznünk vele (Papp Norbert), így a zenék nagy részét Ő biztosította. Innen is nagyon köszönjük neki!

(Androidos verzió itt.)

AmpliFi Wi-Fi rendszer és router
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!