Sequentser

Magyar iOS-fejlesztők: Ivanics Márk

#HÍREK
2015. 02. 17.
Kilencedik részéhez érkezett sorozatunk, melyben magyar iOS-fejlesztőknek szeretnénk bemutatkozási lehetőséget nyújtani. A mai részben Ivanics Márk ír egy kicsit magáról, illetve első alkalmazásáról, mely egy játék és a Sequenster nevet kapta.

Először is szeretném megköszönni az iMagazin szerkesztőinek, hogy lehetőséget kaptam tőlük első iOS alkalmazásom bemutatására. Ivanics Márknak hívnak, 21 éves vagyok és Tatabányán lakom. Körülbelül 3 éve kezdtem el foglalkozni programozással. Először csak itthon tanulgattam, próbálkoztam összehozni egy nagyon egyszerű 2D-s játékot. Később annyira megszerettem ezt a szakmát, hogy 2012 augusztusában kiiratkoztam a mechatronikai műszerész szakról és beiratkoztam egy pesti iskolába szoftverfejlesztő szakra. Ott csak még jobban erősödött bennem az a tudat, hogy programozással szeretnék foglalkozni a későbbiek során itthon és a munkahelyen is.

Iskolakezdéskor már tudtam, hogy iOS-re szeretnék fejleszteni, ezért a szakdolgozatot is iPhone-ra szerettem volna elkészíteni, de sajnos ez nem jött össze, így egy többplatformos Uno kártyajátékot csináltam. Az iskola befejeztével elkezdtem itthon tanulni az Objective-C nyelvet, amihez nagyon sok segítséget kaptam Kiss Ferenctől (még egyszer köszönöm neki). Az Objective-C tanulás kezdése után körülbelül egy héttel később el is kezdtem az első alkalmazást. Ezt az alkalmazást szeretném most bemutatni nektek.

Sequentser

Az alkalmazás a Sequenster nevet kapta. Eredetileg Sequence lett volna, de sajnos már foglalt volt így kénytelen voltam más nevet kitalálni. A terv az volt, hogy egy egyszerű játék legyen amit a buszra várva, buszon ülve vagy akár sorban állás közben is lehessen játszani, így talán kevésbé unalmassá téve a várakozást. A játékban jelenleg kettő játékmód található, Time Attack és Survivor mód. A Time Attack módban 60 másodperc alatt kell minél több pontot gyűjteni, míg a Survivor-ban 3 élettel (hibánként egy életet veszít a játékos) kell a legtöbb pontot szerezni.

A játékban a pontszerzés pedig a következőképpen működik: a program véletlenszerűen megjelenít a szintnek megfelelő számú négyzetet, amit a játékosnak a megjelenés sorrendjében kell eltüntetnie. Ha hibázik, a négyzetek eltűnnek és új sorrendben jelennek meg. A szintek nehézségét a négyzetek színeinek változásával jelöli az alkalmazás.

Az alkalmazásba Game Center-támogatás is került. Mindkét játékmódhoz külön ranglista található, és összesen 5 db achievement. Challenge is van a játékban, tehát ki lehet hívni a másik játékost egy cél kitűzésével.

A továbbiakban minél több tartalommal szeretném bővíteni, mint például: több achievement pont, új játékmódok, ranglisták, multiplayer és több gameplay zene. Azt szeretném kérni, ha valakinek esetleg meghozta a kedvét a cikk, hogy kipróbálja a játékot és bármilyen hibát talál, kérem jelezze és javítom, amint tudom.

• Sequenster letöltése az App Store-ból (iPhone, 0,99 €)


Sorozatunkat természetesen a jövőben is folytatni kívánjuk, ha szeretnél bemutatkozni egy hasonló cikkben az iMagazin olvasótáborának, !