imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Magyar iOS-fejlesztők: Papp Olivér


Folytatódik sorozatunk, melyben itthoni iOS-fejlesztőket mutatunk be néhány munkájukkal együtt. Ma Papp Olivér mesél arról, miért is fejleszt játékokat, és bemutat kettőt saját alkalmazásai közül: a Lead Themet és az Abantus Sagát.

Üdvözlök mindenkit és köszönöm a lehetőséget a bemutatkozásra.

Papp Olivér vagyok, 25 éves. Programozással az ELTE-s tanulmányaim óta foglalkozom, iOS fejlesztéssel a Swift nyelv megjelenése óta. Az életem szerves része az alkalmazások fejlesztése hobbi és munka egyaránt. Napközben szoftverfejlesztőként dolgozom az NNG-nél esténként pedig wannabe játékfejlesztőként otthon.

Számomra a játékok fejlesztése egy önkifejezési forma, ahol képes vagyok magam és mások számára is látható formába önteni azokat a dolgokat, amik a fejemben megszületnek. Persze nem tartom magam tehetséges grafikusnak, inkább a programozás, ami a szakterületem, így ez nem mindig egyszerű eset, de szerintem bárki képes lehet önfejlesztéssel szép dolgokat készíteni, a határok feszegetése a legjobb az egészben. Véleményem szerint játékok készítése közben a programozás adja az elenyésző hányadát a fejlesztésnek, olyan ez, mint, amikor valaki fest egy képet vagy ír egy verset, művészeti formának tartom a játékfejlesztést, értéket kell képviseljen és egy olyan terméket lehet formába önteni, ami a lehető legaprólékosabban kidolgozott és végletekig tökéletesített kemény munka eredménye. Azt mondják az élet utat tör magának, szerintem a kreativitás is ilyen.

Egyébként a fejlődés részét szerintem mindenki megtapasztalhatja saját magán is, ha visszatekint milyen alkalmazásokat írt az előző vagy az azt megelőző projektjében. Én is, amikor visszatekintek, akkor látom igazán, hogy milyen irányba haladok és abszolút pozitívnak ítélem meg magamhoz mérten. Fontosnak tartom, hogy legyen egy objektív képe mindenkinek arról, amit ő létrehoz és ne csak azt nézze „a nagyok” mit csinálnak. Persze általános emberi jellem, hogy ha azt mondja valaki: magamnak csinálom ezt a dolgot, valójában a külső visszajelzések alapján fogja megítélni a végterméket és ez sokszor nem lesz pozitív, sőt kudarcként élik meg az emberek. A legfontosabb, hogy ilyenkor sem szabad megállni, és tolni kell, előre menni és mindig sokkal jobban csinálni, mint addig korábban bármikor.

Két játékomat szeretném bemutatni nektek, amikre eddig a legbüszkébb vagyok. Az első a Lead Them lesz, a második pedig az Abantus Saga, amit január környékén fejeztem be.

Lead Them

A legutóbbi játék, amit készítettem, egy vertical-scroller, ami egy sötét hangulatú mikroorganikus környezetben játszódik, ahol az itt lakó lények vezetése a játékos feladata, felfedezve közben a körülöttük elhelyezkedő élő és lélegző világot.

Lead Them

Az irányítás nagyon egyszerű, a játékosnak az ujjával kell vezetnie egy csapatnyi békés lényt a táplálék irányába, úgy, hogy elkerülje az adódó akadályokat, és így életben tartsa a lényeket. A játék képi világa teljesen random generelálódik, így igazándiból soha nem látjuk viszont ugyanazt a helyet kétszer. A sötét képi világ miatt különös szerepet kap a fény illetve a színek játékossága, amik végigkísérik az egész folyamatot, ahogy haladunk előre a szintek között. Az inspirációt egyébként főként a természetből nyertem, persze vannak olyan helyszínek, amire nehéz lenne azt mondani, hogy megtalálható a körülöttünk levő világban, de pont ez adja a szépségét. Nem szerettem soha sem azokat a játékokat, amik a valóság leképezései voltak egy az egyben, azokat viszont már annál inkább, ahol az látszik, hogy az alkotó szabadjára engedte a képzeletét, eltorzította a valóságot és egy új világot teremtett magának és ezáltal másoknak is, ahová belecsöppenhetünk.

Manapság szinte már kötelező megfelelni azoknak az íratlan normáknak, amik
nélkülözhetetlen részei egy iOS-játéknak, így az iCloud-támogatás és a Game Center integrálása elmaradhatatlan része az alkalmazásoknak, így a Lead Them-nek és az Abantus-nak is.

Abantus Saga

Az alapötlet az elsők között ugrott be, ezért több verzió is készült már a játékból. Egy táblajátékról van szó, ahol az a feladat, hogy a játékosnak olyan területeket kell kiválasztania a táblából, aminek a végpontjait (4 sarok vagy 2 végpont vonal esetén) azonos színű négyzetek alkotják. És ilyenkor ez a része a táblának kiesik és pontokat kapunk érte, minél nagyobb területű részt tudunk így kiütni annál többet.

Abantus Saga

Számomra az is fontos, hogy olyat alkossak, amit előttem még nem csinált meg senki vagy legalábbis nem tudok róla, így születtek ezek a játékok is. Továbbá az is szempont, hogy mindent saját kezűleg készítsek, kezdve a grafikai elemektől, a zenén át egészen a legapróbb részletekig. Így lehetek csak igazán büszke arra, amit kiadok a kezeim közül és talán ez a legfontosabb az egészben.

Még egyszer utoljára szeretném megköszönni a lehetőséget és jó szórakozást kívánnék azoknak, akik kipróbálják majd valamelyik játékot.

• Lead Them letöltése az App Store-ból (univerzális, ingyenes, IAP)
• Abantus Saga letöltése az App Store-ból (univerzális, ingyenes, IAP)

Sorozatunkat természetesen a jövőben is folytatni kívánjuk, ha szeretnél bemutatkozni egy hasonló cikkben az iMagazin olvasótáborának, !
Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!