iphone_line_cover

Már most sorba állnak az iPhone 6-ért?

#HÍREK
2014. 09. 04.
Tegnap a CNBC tudósítása szerint, már most elkezdtek az emberek sorba állni (ülni) a még be sem jelentett iPhone 6-ért. Mielőtt még mindenki elkezd iSheepezni, szögezzük le, hogy ezek az emberek nem az iPhone 6-ért várakoznak több mint két hetet. Szimpla marketing akcióról van szó.

Az Apple Store-ok előtti sorbaállás már több éves tradíció, teljesen megszokott jelenség, hogy a legfanatikusabb Apple rajongók hosszú órákat várakoznak egy-egy új iPhone vagy iPad megjelenésekor az Apple Store-ok előtt.

Az utóbbi években sajnos egyre többször fordul elő, hogy akár már hetekkel a termékrajtok előtt érkeznek hírek emberekről akik sorba állnak a boltok előtt. Természetesen ez inkább ciki az Apple-nek, de nem tehetnek semmit, hiszen a médiának szüksége van a szenzációhajhász hírekre.

Még nem létező Apple termékért állnak sorban az emberek… már most.

Ilyen és ehhez hasonló címmel érkeznek ilyenkor a hírek, és valljuk be, az egyszerű olvasónál ez simán kicsapja a biztosítékot.

Az igazság pedig az, hogy ezek az emberek nem iPhone-ért állnak sorba, hanem egy kis ingyenreklámot szeretnének azoknak a cégeknek akik felbérelték őket.

Ha végignézzük a CNBC videóját, akkor megtudhatjuk belőle, hogy a New York-i Apple store előtt, fizetett emberkék táboroznak. Az egyik lány egy alkalmazást reklámoz, a másik két srác pedig egy céget akik használt mobilok adásvételével foglalkoznak. Ők maguk is bevallják, hogy pusztán az ingyen marketinget szeretnék kihasználni, azzal, hogy hetekkel a termékrajt előtt letáboroznak az Apple Store előtt. Valljuk be, ez teljesen jól működik, hiszen a média nyilván lecsap egy ilyen hírre, ha meghallják, hogy emberek táboroznak hetekig például a New York-i Apple kocka előtt.

Az utóbbi két-három évben már egyáltalán nem olyan egy-egy iPhone vagy iPad rajt, mint korábban. A sorok elején a “bérsorbanállók”, akik egy-egy cégnek szeretnének ingyenreklámot, a kordonok közt pedig egyre kevesebb az Apple rajongó. Például az iPhone 4s rajton Londonban, már leginkább csak külföldi bevándorlókat lehet látni, akik készpénzért veszik a telefonokat, hogy aztán egy megrendelőnek leadják ezeket, akik aztán hatalmas felárral értékesítik ezeket a készülékeket eBayen, vagy kis mobilboltokban. Az Apple termékrajtjain ugyebár limitálva van a megvásárolható eszközök száma. Egy-egy vásáró maximum két készüléket vásárolhat termékrajton, ezt úgy trükközik ki azok akik nagy tételben szeretnének iPhone-okat vásárolni, hogy több főből álló csapatokat bérelnek, akik aztán a nap folyamán többször is végigfurakodnak a sorokon, hogy aztán készpénzért vásároljanak a boltban készülékeket. Amint végeztek egy körrel, leadják pár sarokkal arrébb egy furgonba a készülékeket, majd mennek vissza még egy körért.

Sajnos egyre inkább nem arról szól egy-egy ilyen termékrajt mint régen. Amikor például én voltam kinn New Yorkban az iPad rajton (2010-ben), velem együtt mindössze egy pár maroknyi fanatikus Apple rajongó állt sorba a rajtot megelőző éjszaka, csak magára a reggel 9 órai rajtra gyűlt össze 6000 ember. Akkor még szimplán egy közösségi élmény volt a “sorbaállás”. Azonos érdeklődésű emberek összegyűltek, hogy megünnepeljék egy forradalmi termék elrajtolását. Úgy látszik ezeknek az időknek már vége.

Ilyen volt az iPad rajt 2010-ben New Yorkban: