imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

MacBook Pro koncepció

Meddig kell még várjunk az új MacBookokra?


A hírek szerint már nem kell sokat aludni, hogy érkezzenek a következő generációs gépek. Ha hinni lehet a pletykáknak, lesz is miért vágni a centit.

Szokás mostanában emlegetni, hogy a laptopok és asztali számítógépek eladásai folyamatos mélyrepülésben vannak. Részben, mert kezd telítődni a piac: aki akart venni gépet, az már jó eséllyel vett is, így elsősorban a frissítések éltetik az üzletágat. Másik részről meg a tabletek, és az egyre nagyobb kijelzős telefonok sok mindenben kiváltják a hozzájuk képest nagyobb, és nehezebb masinákat.

A Gartner becslései szerint világszinten az asztali gépek piaca 5,7%-ot esett ebben az időszakban. Ezzel sorozatosan a nyolcadik negyedévben érzékelhető csökkenés, amivel az iparág valaha volt leghosszabb mélyrepülése zajlik jelenleg is.

PC ipar negyedévi jelentések

Éppen ezért igen nehéz dolga van a cégeknek, ha növelni akarják az eladásaikat. A legjobb megoldásnak az tűnik, ha valami igazán innovatív ötlettel állnak elő, amitől mindenkiben felvillan az instant get receptor. Úgy tűnik, az Apple éppen valami ilyesmire készül.

Ideje is lesz, eléggé mostohán bántak mostanában a Mac vonallal. Kevés tárhely, érdektelen frissítések (lásd: 8 giga RAM az Airekben), ugyanaz a dizájn évek óta és a többi.

Nem véletlen, hogy amikor elkezdtek szállingózni az első hírek, és jóslatok az OLED kijelzős MacBook Pro-ról sokaknak úgy csillant fel a szeme, mint egyszeri Playmate-nek Hugh Hefner villájára. Érthető is, nagyon menők lettek a koncepciók:

MacBook Pro koncepció
MacBook Pro koncepció

Sokan emiatt a kivárás bölcs állapotába dermedtek, inkább nem cserélnek addig, amíg ki nem jön a next big thing. Ezt a piac is megérezte. Az Apple a harmadik negyedévben körülbelül 5 millió Mac-et adott el, ami a tavalyi, azonos időszakban mért 5,7 milliós számhoz képest 13,4%-os visszaesést jelent.

Apple negyedévi eladások

Ezzel párhuzamosan a piaci részedése a területen 7,8%-ról 7,2-re csökkent, de még így is ők az ötödik legnagyobb gyártó. Egyedül a Lenovo, a HP, a Dell és az Asus előzi meg. Viszont a különbség nagy, az első két vállalat egyenként 20-20% fölött szakít magának a piacból, miközben az Acer is ott van a nyakán Cupertinónak.

Ráadásul a Gartner adatai alapján még Amerikában is csökkentek az eladások, pedig az Apple ebben a régióban a legelterjedtebb. Közel 13%-os részesedésével itt a piac negyedik legnagyobb gyártójának számítanak. Igaz a csökkenés mértéke ennek megfelelően itt egy hajszálnyival kevesebb volt, de a tavalyi 2,3 millió eladás idén csupán 2 millióra rúgott, ami 10,7%-os esés.

Apple negyedévi eladások

Itt az ideje hát, hogy kicsit felfelé mozduljanak a csökkenő mutatók. Ha hinni lehet a pletykáknak, a nagy frissítés még októberben érkezik.

Mi már nagyon várjuk, de kíváncsiak vagyunk arra is, hogy ti mennyire.

Forrás: Gartner és MacRumors

MacBook Air és Apple TV akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!