imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Még mindig az iPad 2 a legnépszerűbb iPad-modell


2011 óta sok víz folyt le a Dunán, és sok iPad-modell jelent meg: szám szerint nyolc, ha az iPad miniket is idevesszük. Mégis, a Localytics adatai szerint továbbra is az iPad 2-ből van a legtöbb az emberek kezében napi használatban. Miért van ez így, és hozhat-e változást az iPad Pro?

Egészen pontosan minden ötödik iPad egy iPad 2, ami így több mint négy évvel a modell bemutatása után elég jelentős szám. Még érdekesebb, ha megnézzük, hogy az összes új, az utóbbi két évben bemutatott modell, nevezetesen az iPad Air 2, az iPad mini 3 és az iPad mini 4 együtt is csak egy 12%-os szeletet tesznek ki a képzeletbeli tornánkból, amit az aktív használatban lévő iPadek alkotnak. Szintén durva szám, ha azt nézzük, hogy az eredeti, már több mint öt éves első iPadből többet használnak az emberek, mint az iPad mini két legújabb generációjából:

iPad-modellek eloszlása
A Localytics által vizsgált 50 millió iPad modellek szerinti eloszlása. | Adatok: Localytics

Persze ha valaki követi az iPad-eladások számait, annak nem túl meglepőek ezek az adatok. Azt tudjuk, hogy évek óta negyedévről-negyedévre csökkennek az eladások, ez pedig jelentős mértékben köszönhető annak, hogy úgy tűnik, az iPadek életciklusa sokkal hosszabb, mint az iPhone-oké: az emberek egyszerűen nem váltanak egy-egy új modell megjelenésekor, mivel az igényeiket továbbra is kielégíti a jelenlegi készülékük.

Localytics felteszi azt a kérdést is, hogy vajon változtat-e ezen a trenden az iPad Pro megjelenése, és nagyobb arányban váltanak-e rá a meglévő tulajdonosok. Szerintük van erre esély, mivel jelentős változásokat hoz a korábbi modellekhez képest: jóval nagyobb lesz a kijelző (12,9″), durva teljesítménynövekedést hoz, és egészen új kiegészítőket vásárolhatunk meg hozzá, például az Apple Pencilt és – szerencsésebb piacokon – a Smart Keyboardot.

iPad Pro
Hamarosan jön az iPad Pro. | Kép forrása: Apple

Szerintünk nem szabad azonban megfeledkezni az iPad Pro áráról sem, ami valószínűleg sosem fogja igazi tömegtermékké tenni, és az otthoni felhasználók sem rohannak azonnal lecserélni rá az iPad 2-jüket. Azt is érdemes számításba venni, hogy az iPad 2 nagyon sokáig volt a piacon, évekkel a megjelenése után is (egészen 2014 márciusáig) ez maradt az Apple belépőszintű megoldása a nagyobb kijelzős táblagépek kategóriájában, így sokan választották azok közül ezt a készüléket, akiknek fontos volt az alacsonyabb ár.

A kimutatásban van egy másik érdekes adat is, ez pedig az iOS elterjedtsége az iPhone-okon és az iPadeken. A Localytics adatai alapján az iPad-tulajdonosok kisebb része vált a legújabb szoftverre. Ezt magamon is megfigyeltem, iPhone-ra általában azonnal töltöm a frissítést, míg iPadre általában csak hetekkel, vagy akár hónapokkal később. Az adataik szerint jelenleg az iPadek 54%-án fut iOS 9, noha az összes aktív készülék 97%-a lenne kompatibilis vele.

iPad iOS 9
Az iOS 9 részesedése az összes iPhone-on és az összes iPaden. | Adatok: Localytics

Azt is megnézték, hogy az évek során az új modellek az értékesítésük első hónapjában milyen részarányt szereztek a fentebb már említett tortából, vagyis milyen arányban voltak azok, akik esetleg rohantak váltani. Ahogy az az értékesítési adatok tükrében várható, ez az arány folyamatosan csökkent: a 2012-es 18%-ról az egészen megdöbbentő 0,2%-ra 2015-re, bár ez még változhat az iPad Pro megjelenésével, hiszen eddig idén csak egy iPad mini 4-et kaptunk. (Persze nem szabad elfelejteni, hogy az iPad 3 jelentős változást hozott: a Retina kijelzőt.)

iPad early adopterek
iPad „early adpoterek” az egyes években. | Adatok: Localytics

Az iPad Pro ebben a hónapban jelenik meg (egyesek szerint már ezen a héten), reméljük, hogy a Localytics valamikor decemberben is megjelentet egy hasonló elemzést, amiben már szerepel a gigászi új iPad.

Forrás: Localytics via AppleInsider.

Beoplay E8
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!