imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Még mindig jobban megéri iOS-re fejleszteni, mint Androidra


Az App Store még mindig kifizetődőbb a fejlesztők számára, mint a Google Play, derül ki egy friss felmérésből. Sőt, a kínai App Store továbbra is őrült ütemben növekszik.

Az App Annie piackutató cég szerint egy teljes évet tekintve a két áruház közösen átlépte a 90 milliárd dolláros álomhatárt. Ennyi pénzt sikerült elköltenünk tavaly alkalmazásokra. Ez már nem az a szint, amikor legyintesz egyet és azt mondom egy appra: á egy rosszabb minőségű kávé ára, belefér.

Ez a szám 13 milliárddal több, mint amit az ezt megelőző ciklusban költöttünk, szóval itt már tulajdonképpen jóminőségű kávékról van ám szó, nem ám az ihatatlan automatásról. Ám a helyzet nem ilyen egyszerű. Itt nemcsak általános globális növekedésről beszélünk, most főleg a kínai kollégák tapostak a gázpedálra, de rendesen. Önmagában a magas letöltések nincsenek egyenes arányban a bevétel növekedésével. Ha belegondolunk ez logikus is: telefont megvesz, dobozt széttép, iPhone bekapcsol és már töltjük is le a Facebookot, az Instagramot meg mindent amit már megszoktunk és eddig is használtunk.

19783-20818-top-3-countries-by-quarterly-iOS-revenue-l

És a szükséglista első tíz helyezettje között talán csak ritkán bújik meg egy-egy 8-10 eurós alkalmazás, legalábbis nálunk nem ez a jellemző. Viszont, amikor csak a kínai App Store bevétele növekszik 50%-kal (!!!), az már durva. Azért már megéri a befektetett munka, lassan már nekem is, pedig semmi közöm az iOS fejlesztéshez. 2016 vége felé ebben a térségben már több, mint 2 milliárd dollár volt az alkalmazások bevétele, míg az ezt megelőző negyedévben csak 1,7 milliárdról szóltak a hírek. Mondanunk sem kell a legutóbbi Q4-es statisztika a valaha volt legjobb negyedév az App Store története során.

Mindenesetre a játékok viszik a prímet, minden mennyiségben. Ebben egy kicsit előrébb jár a Google Play, ott 90%-os az árbevétel-növekedés, Tim Cookéknál pedig “csak” 75% globális tekintetben. Érdekesség, hogy ennek körülbelül a felét szerepjátékok teszik ki. Például ide sorolandóak a sminkszimulátor appok is, nem tudom, hogy ennek sikerült-e ennyire megdobnia az érdeklődést vagy csak szimpla egybeesés.

social_media

Kínában szintén a játékokért fizettek a legtöbbet a felhasználók és itt is szerepjátékoké a letöltési lista első helyezése. Más kategóriákat tekintve viszont egyértelműen a közösségi alkalmazások vezetnek. Ugye itt a Facebook nem játszik, szóval a Tencent által fejlesztett QQ vezet. Ez az app hétszeres növekedést ért el az egy éves ciklus során, ami 70 millió dollárt hozott a konyhára. Bár bevallom őszintén fogalmam sem volt, hogy mire jó. Hát a Google szerint erre:

A QQ egy instant üzenetküldő szolgáltatás. Továbbá kínál olyan szolgáltatásokat is, mint a közösségi játékok, zene, film, vásárlási lehetőségek, microblog írása, csoportos beszélgetések és audió hívások.

Kép forrása: Financial Times

Egy szóval, az internet. Természetesen, ahogy azt már korábban az Apple is elárulta nekünk, ha nem lett volna teljesen egyértelmű: a Pokémon Go a valaha volt legnépszerűbb és legjövedelmezőbb alkalmazás. A két store együttvéve 950 milliót kalapált össze belőle, 110 nap alatt pedig már megvolt a 800 millió dollár. Nálunk a szerkesztőségben is voltak igazi megszállottjai a játéknak, szerencsére nekik már sikerült letenniük a Pokémon Gót.

Ezt a szintet kétszer annyi idő alatt sikerült elérnie a Candy Crush Saganak, majd időrendet tekintve őket követte a Puzzle & Dragons és a Clash of Clans. A népszerűség szerint ugyanez a sorrend, annyi különbséggel, hogy a Puzzle & Dragons kiesik a sorból. A közösségi média appoknál továbbra is a Facebookot használjuk a legtöbbet, azt követi a Facebook Messenger, majd a YouTube. Szerintem ezen sem lepődünk meg igazán.

19783-20819-worldwidechartscombojpg-lAz Apple állítása szerint egyébként 20 milliárd dollár jött össze a fejlesztőknek 2016-ban, ami azért brutális, mert az App Store rajtja óta összesen 60 milliárdot kerestek. Nem is véletlen, az újév első napján rekorder 240 millió dolláros bevétel született, illetve a Sensor Tower szerint 2016 negyedik negyedévében 60%-os növekedést mértek. Mindenesetre az jól látszik, hogy az Android felhasználók 3-szor annyi appot töltenek le, ellenben az App Store-ban kétszeres a bevétel. Így egy kis matekozás után az jön ki, hogy egy átlagos Apple felhasználó hatszor annyit költ alkalmazásokra, mint egy átlag androidos.

Forrás: Apple Insider

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!