imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Megérkezett a 2015-ös karácsonyi Apple-reklám


Minden évben, november negyedik csütörtökén az amerikai kontinens északi részén az őszi betakarítások után hálát adnak a termésért Istennek. Ez a hálaadás ünnepe, ami idén a mai napra esik, és egyben az egyik legnagyobb ünnep az Egyesült Államokban. Ahogy nálunk ezen a hétvégén lesz advent első vasárnapja, úgy ez ott is a karácsonyi és újévi ünnepkör nyitánya. Az Apple ezért tegnap megjelentette új karácsonyi reklámját.

Minden hozzáfűzés nélkül előbb itt van maga a másfél perces videó:

A középpontban, a tavalyi reklámhoz hasonlóan a zene áll. A Grammy- és Oscar-díjas Stevie Wonder „Someday at Christmas” c. 1967-es számáról van szó – csak rögzítsük, a világhírű vak énekes és zongorista ekkor 17 éves volt. Társa pedig a feltörekvő fiatal R&B és soul tehetség, Andra Day. A termékelhelyezés roppant diszkrét, gyakorlatilag bármelyik átlagos hollywoodi filmben több és durvább, arcunkba tolt reklámmal találkozunk. Stevie egy új, ezüst MacBook-on kever zenét VoiceOver segítségével. És vajon megtaláltátok a második Apple terméket?

Jó, én azért szúrtam ki elsőre, mert vártam is – Watson súgott –, és ott is van: 1:06-nál egy fekete szíjas Apple Watch villan meg Andra Day csuklóján, de ennyi. Nem néz rá, nem nyomkodja, nem jönnek be Push értesítések, szinte észrevehetetlen, ha valaki nem keresi szándékosan. Még talán egy marketingfogást láthatunk bele a reklámba, ez pedig maga a zene, azaz az Apple Music népszerűsítése.

Emmy-díjat nyert a Misunderstood Apple-reklám

Viszont ha ezektől eltekintve nézzük a reklámot, akkor az a sorozat köszön vissza, hogy mi az, amit ezekkel a termékekkel létrehozhatunk, vagy adhatunk: élményt, ami összehoz. A videó egyébként már-már tankönyvi szinten szól a jobb életszínvonalon lévő amerikai középosztályhoz, gyerekek, kutyus, kandallómeleg, és az amerikai álom, amiről a dalszöveg is szól: egyszer lesz egy hely a Földön, lehet, hogy nem a mi időnkben, amikor nem lesz háború, nem lesz szegénység, gyűlölet és könnyek, hanem szabadság, egyenlőség és szeretet.

Hogy ez egy borzasztóan naív, idealista, a valóságtól elrugaszkodott érzelmes álmodozás? Lehet, de fontos részét képezi az amerikai léleknek és gondolkodásnak, amit az Apple is képvisel. Ahogy a végén üzenik: „Love, Apple.”

Forrás: Apple Insider

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!