Apple: The Song

Megérkezett az idei karácsonyi Apple-reklám

#HÍREK
2014. 12. 15.
Az Apple évek óta hagyományosan készít egy külön reklámot az ünnepekre, az idei itthoni idő szerint tegnap este jelent meg először a cég weboldalán. A „The Song” című rövid film illeszkedik az idei karácsonyi kampányba, melynek szlogenje „From one gift come many” – amit magyarra kicsit erejét vesztve „Ajándék, tele meglepetésekkel”-re fordított az Apple.

Az idei reklámban is egy rövid történetet láthatunk. A főszereplő egy lány, és a nagymamája. A lány talál egy régi hanglemezt, melyen a nagymamája énekli el a „Love is Here to Stay” című dalt 1952-ben a nagypapájának, aki nem lehet vele az ünnepekkor – a fotók alapján valószínűleg azért, mert a hadseregben szolgál.

A felvétel megtalálása után a lány titokban megtanulja a dalt, majd ő is felveszi a saját változatát, különböző hangszerekkel és a hangjával, melyeket – valószínűleg – GarageBandben rögzít. Ezután egy iPad minit és az eredeti lemezt, valamint régi fotókat hagy az étkezőasztalon a nagymamájának egy üzenettel. A nagymamája elindítja a dalt, mely így már egy duetté válik az unokájával, a fotók pedig segítenek felidézni a régi emlékeket.

Noha a kisfilmben természetesen szerepelnek Apple-termékek, ezek alig észrevehetően vannak elhelyezve, hasonlóan a cég korábbi karácsonyi reklámjaihoz, ahol inkább az üzenetre helyezi a hangsúlyt a cég – vagyis hogy a termékeikkel élményeket adhatunk ajándékba.

A hangulat és a hangvétel hasonló a tavalyi „Misunderstood” („Félreértve”) című karácsonyi Apple-reklámhoz, melyben egy tinédzser fiút láthatunk, aki a családi karácsonyozás alatt végig az iPhone-ját nyomogatja. Először azt hihetnénk, hogy játszik, facebookozik, ilyesmi, de a végén kiderül, hogy egész idő alatt egy filmet forgatott a családnak az ünnepről:

A Misunderstood a reklámszakma elismerését is kiváltotta, idén megnyerte a kreatív Emmy-díjat a legjobb tévéreklám kategóriában. A kreatív Emmy-díjakat olyan cégek vagy személyek kapják, akik legtöbbször a színfalak mögött ténykednek a televíziózásban. A Misunderstoodot a TBWA ügynökség készítette az Apple számára, az idei reklám gyártója egyelőre nem ismert. Én nem lennék meglepve egyébként, ha a következő reklám-Emmyt is bezsebelnék az idei filmmel.

Forrás és borítókép: Apple.