imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Megérkezett hazánkba az Uber utóda, a Taxify


Sokak számára – köztük nekem is – nagyon szomorú hír volt júliusban, hogy megszűnt az Uber Budapesten. Az applikációt rengeteg ember használta, az átlátható kezelőfelülete, illetve a szolgáltatás egyszerűsége miatt. Várható volt, hogy egy idő után, az Uber megszűnésekor keletkezett űrt egy szemfüles cég egyszer csak betölti, és úgy néz ki, hogy az első ilyen az észt Taxify lett.

Az alkalmazást mi is gyorsan leszedtük, hogy jobban tanulmányozzuk a rendszer működését. A regisztrációról annyit, hogy körülbelül fél percet vesz igénybe, mindösszesen egy név, telefonszám és e-mail cím kombináció kell az alkalmazás használatához. Ezek után nyílik meg tulajdonképpen az egésznek a főképernyője. Na igen. Itt le kell szögeznem, hogy aki használta az Ubert, az elsőre minden funkciót meg fog találni. A Taxify alkalmazás menüje, kezelőfelülete és animációi szinte részletekig megegyeznek az Uberével. Akkor mi változott?

taxify02

A legfontosabb dolog, ami a két szolgáltatásban eltér az az árazás. A Taxify a budapesti szabályozást betartva, a következő árazást használja: a sárga taxi alapdíja 450 forint, amelyre rájön a kilométerenkénti 280 forint illetve a 70 forintos percdíj. Ezentúl viszont már csak egy apró dologban lesz eltérés az Ubertől. Habár az alkalmazásban lehetőségünk van bankkártyát megadni fizetési módnak (ilyenkor fuvar végén automatikusan levonja az összeget a kártyáról a rendszer), lehetőségünk lesz még olyan opciót is kiválasztani, hogy a célállomásunkra elérve, készpénzzel fizessünk. Jelenleg az alkalmazásban van egy menü ahol lehet kuponkódokat is megadni, de ez nem tudom mennyire fog működni hazánkban.

3

A Taxify működése egyébként ugyanaz, mint az Uberé. A térképen kiválaszthatjuk a fuvar kezdetét és végét, majd egy gomb segítségével autót rendelünk. A fuvardíj elszámolása az alkalmazásban történik, tehát nincs lehetőség csalásra. A fuvar végén pedig a rendszer automatikusan levonja az összeget a kártyánkról, ami nagyban növeli egyébként az utazás komfortérzetét. Ha később vissza szeretnénk keresni egy utat, akkor azt az előzmények között megtaláljuk. Itt egyébként a sofőrünk neve, az autó (rendszámmal) és még sok egyéb adat is tárolva van. Ha minden igaz, akkor a problémás utak esetében pedig ugyanúgy lehetőségünk lesz segítséget kérni az alkalmazásból, mint ahogy azt az Uberből tehettük.

taxify01

A szolgáltatás ma déltől indul hivatalosan Budapest területén. Az észt cég eddig 12 országban van jelen, tehát nem egy teljesen új dologról beszélünk. Az még kérdéses, hogy itthon vajon ezekkel az árakkal is vonzó szolgáltatás lesz-e az utazóközönség számára. Emellett egyébként egy magyar fejlesztés is készül betölteni a piaci rést, ezt ha minden igaz Hooppsnak fogják nevezni, de szintén az előre megszabott budapesti árakkal fog dolgozni. Emellett rengeteg taxitársaságnak van már saját appja, de azokról eddig nem sok jó tapasztalat született. A Taxify egyébként elérhető minden iOS-es eszközre, és a fejlesztők Apple Watch támogatást is ígérnek hamarosan.

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!