imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Megérkeztek az első AirPods reklámok


Nem kellett sokat várnunk rá, hogy az Apple saját vezeték nélküli fülesének is beinduljon a marketinggépezete. Most kapásból 4 reklám is hirdeti majd az igét, ráadásnak pedig egy Apple Watch videó is érkezett.

Annyi új hirdetés jött, hogy azzal már majdnem ki lehetne tölteni egy komplett 10 perces tévévés reklámblokkot. Hangsúly az Airpods-on, ami különösebben egyébként nem igényli az ajnározást, hiszen viszik enélkül is mint a cukrot. Megjelenésének napja például a legjobban teljesítő napja volt a vezeték nélküli fülesek piacának 2016-ban.

Apple AirPods

Kezdjük a rövidebb reklámokkal. Ezekből három darab érkezett, egyenként 15 másodperc hosszúsággal. Mindegyikben a fülesnek egy-egy fontosabb tulajdonságát emelik ki. Az „iPhone 7 + AirPods – Pairing” címűben például a W1 chipnek köszönhetően tényleg csodálatosan egyszerű párosítást. A fekete-fehér felvétel elején csak egy iPhone 7 látszik valamint egy AirPod doboza. Felnyitás, párosítás, mehet is a zene, amire a Lil Buck nevű, Los Angeles-i profi utcai táncos egyből el is kezd táncolni.

Az úriember egyébként a „Gangsta Walking” nevezetű műfaj híres követője, bár a reklámból nem derült ki számomra, ebben mi a Gangsta, de tény, hogy jól néz ki. Innentől kezdve már csak random táncikálás következik a maradék 10 másodpercben, amin azért csavartak még egyet, hiszen ez a gravitációnak teljesen ellentmondó helyzetben, egy kocsi oldalán történik. Ezzel az Apple szerintem feltalálta az antigravitációs-gangszta-táncot, amiért ezúton is szeretném elismerésemet kifejezni. Persze a végen felröppenő szlogen rögtön megvilágosítja, mire ment ki a játék: „szinte varázslat”.

A második, „iPhone 7 + AirPods – Siri” nevezetű rövid videó is nagyjából ugyanerre a sémára van felhúzva. Itt Lil Buck még normálisan, a földön sétálva kéri meg az egy érintéssel aktivált Sirit, hogy legyen kedves lejátszani neki – a mind a négy reklám aláfestő zenéjét jelentő – Marian Hill számot. Indul a zene, indul a tánc. Buck nem is bír sokáig a vérével, rögtön felmászik a falra egy kicsit pörögni-forogni. A lényeg itt is ugyanaz: „szinte varázslat”.

Az utolsó 15 másodperces jelenetre már kifogyott a fantázia a kreatívokból. Az „iPhone 7 + AirPods – Notes” reklám elején mindössze egy fekete alapon fehér kottacsíkot látunk. Erre a háttérzene zongoraszólamainak megfelelőlen AirPodok formáznak hangjegyeket. Ennyi, lehet hazamenni.

Végül kaptunk még egy egyperces videót is, „iPhone 7 + AirPods – Stroll” címen. Itt visszatérünk az első kettőben látható stílushoz: fekete fehér, Lil Buck, tánc. Történetileg sok extra nem történt az első két videóhoz képest, sőt több újrafelhasznált jelenet is látható. A különbség lényegében csak annyi, hogy még tovább élvezhetjük, ahogy Lil végig táncolja a várost, természetesen itt is falakon ugrálva, kirakatok üvegén pörögve és a többi. A végén pedig láthatjuk működés közben az „egyik-füledből-kiveszed-leáll-a-zene-ha-visszateszed-folytatótik” funkciót is. Na meg persze a szinte varázslat feliratot is, újra.

Bónuszként egy új Apple Watch reklám is érkezett. Ezt talán a 15 másodperc tökéletes érdektelenség szavakkal tudnám legjobban leírni. Tényleg nem történik benne semmi érdemi. Felnagyított activity körök előtt lassított felvételben ugranak, futnak és táncolnak hölgyek, majd jön a drop a zenében, felgyorsul a lejátszás, és záródnak a körök. Ez is az egész üzenete: zárd le a köreidet!

Összességében szerintem jó kis lendületes reklámokat kaptak az AirPodok. Egész jó a zene (Marian Hill – Down), végre egy aránylag érdekes karakter a főszereplő (nem Drake meg Suzuki Taylor Swift), és ötletes a megvalósítás is. A Notes-ról és az Apple Watch reklámról most elnézően eltekintünk. Nektek hogy tetszettek?

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!