imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Megint az Apple a legértékesebb márka a Forbes szerint


Az Interbrand mellett a Forbes is időről-időre összeállítja a világ legértékesebb márkáinak toplistáját. A 2015-ös listán ismét az első helyen végzett az Apple, de az első 10 helyen egyébként sem történt túl sok változás – két új szereplőt kivéve.

A Forbes becslése szerint az Apple márkanév jelenleg 145,3 milliárd dollárt (39,3 ezer milliárd forintot) ér, ami 17%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Ezzel a kaliforniai cég zsinórban ötödször végez a szaklap világ legértékesebb márkáinak toplistáján. Az összeállításban kiemelik, hogy a tavalyi év utolsó negyedévében 49%-os növekedést követően összesen 74,8 millió iPhone-t sikerült eladni, és 2011 óta ez volt az első negyedév, amikor megelőzték a Samsungot – akik azóta egyébként már visszavették a vezetést.

Kép forrása: Forbes
Kép forrása: Forbes

Az eladások az Apple esetében ráadásul masszív nyereséget is jelentenek, 33%-kal többet, mint 2013-ban. Ennek ellenére a két cég marketingköltése közel sem azonos a Forbes számításai szerint: míg a Samsung 3,8 milliárd dollárt költött a reklámokra, az Apple ennek kevesebb, mint a harmadát, összesen 1,2 milliárd dollárt. Ez azt is jelenti, hogy rendkívül jelentős a lojális felhasználók által biztosított „ingyenreklám.”

A második helyre idén is a Microsoft került, igaz, jelentősen lemaradva az Apple mögött, 69,3 milliárd dolláros értékkel, ami egyébként számukra 10%-os növekedést jelent, úgyhogy nem feltétlenül kell szomorkodnia az új CEO-nak, Satya Nadellának. A Forbes szerint amióta ő vezeti a céget, ismét menő tud lenni a Microsoft, ami jó kilátásokkal kecsegtet a jövőre nézve. Tavaly összesen egyébként 11 milliárd dollárt költöttek kutatás-fejlesztésre, többek között olyan innovatív projektekre, mint például a HoloLens kiterjesztettvalóság-szemüveg.

Kép forrása: Forbes
Kép forrása: Forbes

Az elsőtől egészen a hetedik helyig nincs változás a tavalyi évhez képest, innen viszont a Samsung ütötte ki a GE-t, amihez az is kellett, hogy a koreaiak 8%-ot tudtak növelni a tavalyi eredményükön, míg az amerikai vállalat csupán 1%-ot. Új belépő a top 10-be a Facebook. A tavalyi évhez hasonlóan idén is ők nőttek a legnagyobbat, a Forbes 54%-os emelkedés után immáron 36,5 milliárd dollárra becsüli a márka értékét. A legrosszabbul egyébként az Adidas járt, ők 14%-os csökkenést követően a 83. helyre estek vissza.

Ami a marketingköltést illeti, 2014-hez hasonlóan idén is a Pampers és a Gillette vezeti a listát, fejenként 9,2 milliárd dollárral. Ezután különböző autó- és luxusipari cégek (pl. Louis Vuitton) következnek, az első technológiai vég a hetedik helyen álló Samsung, de az Amazon sem spórolt, 3,3 milliárd dolláros költésük a 11. helyre volt elég.

Kép forrása: Forbes
Kép forrása: Forbes

A lista elkészítéséhez a Forbes több mint 200 globális márkát vizsgált meg. Feltétel volt, hogy az adott márka valamilyen szinten jelen legyen az Egyesült Államokban is, ezzel viszont kizártak olyan jelentős neveket, mint mondjuk a Vodafone vagy a kínai techóriás Tencent Holdings. A márkák értékének meghatározásához az elmúlt három év bevételeit vették alapul, illetve figyelembe vették, hogy az adott márka mennyire meghatározó a hozzá tartozó kategóriában. A top 100 márka végül 15 országból és 20 iparágból került ki. A többségük amerikai, de bekerült 9 német, 7 japán és 7 francia brand is.

Az első 10 helyezett így néz ki idén:

1. Apple +17% 145,3 milliárd $
2. Microsoft +10% 69,3 milliárd $
3. Google +16% 65,6 milliárd $
4. Coca-Cola 0% 56 milliárd $
5. IBM 4% 49,8 milliárd $
6. McDonald’s -1% 39,5 milliárd $
7. Samsung +8% 37,9 milliárd $
8. Toyota +19% 35,0 milliárd $
9. GE +1% 37,5 milliárd $
10. Facebook +54% 36,5 milliárd $

Forrás: Forbes. Borítókép: Apple. A tippért köszönet Annának!

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!