imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Mégsem olyan jó, ha az Apple kiemel az App Store-ban?


iOS-fejlesztő vagy, beküldöd a legújabb alkalmazásodat elbírálásra az Apple-nek, majd az elfogadása után kapsz egy üzenetet tőlük, miszerint szívesen kiemelnék az App Store-ban, beleegyezel-e. Hülyeség lenne nemet mondani, igaz? Nos, egyesek szerint egyáltalán nem.

M.G. Siegler 2005 óta startupokkal, ezen belül is elsősorban alkalmazásfejlesztő cégekkel foglalkozó befektető, a TechCrunch alapító tagja. Az ő tollából származik egy, a Mediumon megjelent írás, miszerint egyáltalán nem biztos, hogy az alkalmazásunk kiemelt helyen történő szerepeltetése beindítja a karrierünket, dől a pénz, sínen vagyunk. Sőt. Siegler szerint két problémába futhat bele a kezdő fejlesztő.

Az első az, hogy ugyan rengetegen letöltik az alkalmazását, ha egy hatalmas banner hirdeti az App Store kezdőoldalán – főleg, ha ráadásul ingyenes is –, eleinte nagyon örül, azonban a használati statisztikák már lefagyasztják a mosolyt az arcáról. Az ilyen kiemelések következtében ugyanis valóban sok letöltést lehet generálni, de a felhasználóknak csupán töredéke kezdi el ténylegesen rendszeresen elindítani az appot. Ha ingyenes az alkalmazás, még bevételed sem volt, és később sem valószínű, hogy lesz.

Jó, hát ez legyen a legkisebb problémánk, gondolhatnánk, úgy sem számítottunk dollármilliókra, meg nem Notch új Beverly Hills-i házát akartuk megvenni az első app bevételeiből. A sok letöltőnek alig pár százaléka használja ugyan az appodat, de ezek elég hangosak, amikor az esetleges bugokról van szó az értékelésekben. Siegler ezt írja:

Szóval, kiemeltek, és jönnek a letöltések. Szinte érzed a vállveregetéseket csütörtök délután. Aztán este hasít beléd először: noha néhány letöltő valóban elkezdte használni az alkalmazást, mindenféle hibákba futnak bele. A bugokra nem a zseblámpa fénye világít rá, hanem a napfény. Kezdődik a pánik… Péntekre már teljesen bepánikolsz. A letöltők csupán egy számjegyű százaléka indítja el újra az appot. Vannak terveid, hogy hogyan szerezd vissza a többieket, de nem fognak működni.

Siegler leírja, hogy ha kis kezdő fejlesztőcég vagyunk, esetleg „egyszemélyes csapat”, akkor esélyes, hogy nagyon jó esetben is legfeljebb néhány száz emberrel tudtuk tesztelni az alkalmazást. Márpedig esélytelen, hogy így előjöjjön az összes hiba. És hiába javítjuk ki a nagy részüket a következő verzióra, a felhasználók addigra már csalódtak az appban, és csalódtak bennünk, a jövőben pedig rossz szájízzel gondolkodnak ránk. A tanácsa nagyon egyszerű:

Mindenáron kerüljük el, hogy kiemelt legyen az alkalmazásunk, amikor először útjára indítjuk az App Store-ban.

Noha ez elsőre elég kontraproduktívan hangzik, a befektető szerint hosszú távon igenis megfontolandó tanács. Persze valószínűleg egy esetleges elutasítás után már nem fog újra megkeresni az appal kapcsolatban az Apple, de ha tényleg jól sikerült, nincsenek panaszok az első pár nap után, még mindig segít a sajtó, online média. Ha pedig mégis csak ismét felkeltenénk az Apple érdeklődését, hajrá:

Akkor akard, hogy kiemeljen az Apple – és igazából az Apple-nek is akkor kéne ezt akarnia – amikor tényleg kész a terméked a nagyszínpadra. Sosem lesz tökéletes az appod, de mindenképp érdemes átfogóan tesztelni, tökéletesítgetni, mielőtt a nagyközönség elé lépsz vele.

Noha az érvek logikusan hangzanak, azért ha nem valóban katasztrofális állapotú alkalmazást adunk ki – márpedig miért tennénk ilyet –, nem biztos, hogy tartanunk kell az ekkora lebőgéstől, az ismertség pedig talán még mindig jobb, mintha soha senki nem találja meg az appunkat az App Store egy eldugott szegletében. Másrészt, ha az alkalmazásunk tényleg hasznos, egy létező igényt elégít ki, vagy egy valós problémára nyújt megoldást, akkor attól sem kell tartanunk, hogy elpártolnának tőlünk a felhasználóink.

Forrás: 500ish Words via 9to5Mac.

 

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!