imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Mennyi pénzt hoznak az iOS alkalmazások?


A 9to5Mac gyűjötte össze az elmúlt évben különböző fejlesztők által publikált iOS eladási adatokat, amiből számos tanulságot le lehet vonni azoknak, akik app fejlesztésen törik a fejüket, vagy esetleg már ki is adtak néhány alkalmazást.

Az első hét mindent visz

A legfontosabb dolog, ami a vizsgált adatk alapján kiderült az iOS alkalmazások eladásairól, hogy szinte mindig a kiadást követő első hét nap a legerősebb időszak. Az Unread nevű RSS olvasó fejlesztőjének grafikonja is erről tanúskodik, jól látható, hogy egy jól marketingelt, előre beharangozott megjelenés első napja olyan eredményt hozhat, amit később szinte képtelenség ismét elérni, így az üzleti siker szempontjából elengedhetetlen, hogy megfelelő árazással kerüljön fel az App Store-ba.

ufy-iphone-regular-graph

Az Unread egyébként az első két hétben bevezető áron, 40%-al olcsóbban volt letölthető. Ez ugyan kétség kívül segített magas letöltési számokat produkálni, de vélhetően jobban megérte volna teljes áron kiadni, és esetleg később meglépni az ideiglenes árcsökkentést. Jared Sinclair, a fejlesztő úgy számol, nagyjából 16 000 dollárt (körülbelül 4,4 millió forint) bukhatott azon, hogy akciósan indította útjára az Unreadet.

A közösség fontosabb az Apple-nél

Az Unread és a Monument Valley egyaránt felkapott alkalmazások, ennek megfelelően viszonylag gyakran találkozhatunk velük az App Store promóciós oldalain és a közösségi médiában. A Monument Valley még az Apple Design Awardot is megkapta, sőt a 2014-es év App Store-os játékává választották.

Első hallásra azt gondolhatnánk, nincs nagyobb áldás egy fejlesztőnek, mint ha az Apple kiemelt helyen tünteti fel a termékét, azonban az eladási adatokból úgy tűnik, ezen eseményeknél sokkal nagyobb ereje van a népszerű blogokon közzétett cikkeknek, illetve az időszakos árcsökkentésnek.

A Monument Valley grafikonján jól látszik, hogy egy átmeneti leértékelés, egy nagyobb frissítés kiadása és a karácsony is nagyobb forgalmat hozott, mint az Apple díja, vagy az év játéka cím elnyerése.

A címkék balról jobbra: iOS megjelenés, Android megjelenés, Apple Design Award, Időszakos leértékelés, Egymilliomodik eladás, Google Play nyári leárazás, Forgotten Shores frissítés megjelenése, iPad év játéka bejelentés, karácsony
Aktuális akciók
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!