app_store_iOS_money_cover

Mennyi pénzt hoznak az iOS alkalmazások?

#HÍREK
2015. 01. 20.

A 9to5Mac gyűjötte össze az elmúlt évben különböző fejlesztők által publikált iOS eladási adatokat, amiből számos tanulságot le lehet vonni azoknak, akik app fejlesztésen törik a fejüket, vagy esetleg már ki is adtak néhány alkalmazást.

Az első hét mindent visz

A legfontosabb dolog, ami a vizsgált adatk alapján kiderült az iOS alkalmazások eladásairól, hogy szinte mindig a kiadást követő első hét nap a legerősebb időszak. Az Unread nevű RSS olvasó fejlesztőjének grafikonja is erről tanúskodik, jól látható, hogy egy jól marketingelt, előre beharangozott megjelenés első napja olyan eredményt hozhat, amit később szinte képtelenség ismét elérni, így az üzleti siker szempontjából elengedhetetlen, hogy megfelelő árazással kerüljön fel az App Store-ba.

ufy-iphone-regular-graph

Az Unread egyébként az első két hétben bevezető áron, 40%-al olcsóbban volt letölthető. Ez ugyan kétség kívül segített magas letöltési számokat produkálni, de vélhetően jobban megérte volna teljes áron kiadni, és esetleg később meglépni az ideiglenes árcsökkentést. Jared Sinclair, a fejlesztő úgy számol, nagyjából 16 000 dollárt (körülbelül 4,4 millió forint) bukhatott azon, hogy akciósan indította útjára az Unreadet.

A közösség fontosabb az Apple-nél

Az Unread és a Monument Valley egyaránt felkapott alkalmazások, ennek megfelelően viszonylag gyakran találkozhatunk velük az App Store promóciós oldalain és a közösségi médiában. A Monument Valley még az Apple Design Awardot is megkapta, sőt a 2014-es év App Store-os játékává választották.

Első hallásra azt gondolhatnánk, nincs nagyobb áldás egy fejlesztőnek, mint ha az Apple kiemelt helyen tünteti fel a termékét, azonban az eladási adatokból úgy tűnik, ezen eseményeknél sokkal nagyobb ereje van a népszerű blogokon közzétett cikkeknek, illetve az időszakos árcsökkentésnek.

A Monument Valley grafikonján jól látszik, hogy egy átmeneti leértékelés, egy nagyobb frissítés kiadása és a karácsony is nagyobb forgalmat hozott, mint az Apple díja, vagy az év játéka cím elnyerése.

A címkék balról jobbra: iOS megjelenés, Android megjelenés, Apple Design Award, Időszakos leértékelés, Egymilliomodik eladás, Google Play nyári leárazás, Forgotten Shores frissítés megjelenése, iPad év játéka bejelentés, karácsony