imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Mennyibe került az Apple-nek az ajándék U2-album?


A keddi Apple-esemény utolsó bejelentése volt, hogy a világ összes iTunes Music Store-felhasználója megkapja ajándékba a U2 legújabb, Songs of Innocence című albumát. Ilyen jó fej lenne a U2, hogy a munkájukat ingyen adják közel 500 millió embernek?

Nem egészen. Ugyanis attól még, hogy nekünk, felhasználóknak egy fillért sem kell fizetnünk ha október 14-ig letöltjük az iTunes Store-ból az albumot, az Apple-nek bizony mélyen a zsebébe kellett nyúlnia, hogy összesen 119 országba juttassa el ajándékként a Songs of Innocence-t.

Ezt a lépést persze gondosan megtárgyalta az összes érintett fél, vagyis az Apple, a Universal zenekiadó, és a U2 menedzsere, Guy Oseary. Ahhoz, hogy nekünk ingyen legyen az album, az Apple-nek egy összegben ki kellett fizetni a kialkudott jogdíjat az 500 millió „eladás” után, illetve egy legalább 100 millió dollár értékű marketingszerződés is aláírtak az együttessel.

A nagyjából 24 milliárd forint értékű, világszintű kampány része többek között az a tévéreklám is, melyet a keynote-on is megmutattak, és mely a Miracle (Of Joey Ramone) című számmal reklámozza az új iPhone 6-ot. Amikor a New York Times riportere megkérdezte a kevesebb mint egy éve a banda menedzsereként tevékenykedő Osearyt, hogy az ingyenesség nem értékteleníti-e el a zenét, ő ezt mondta:

Ez egy ajándék az Apple-től az ügyfeleiknek. Megvásárolták, majd elajándékozták.

Tudvalevő, hogy az Apple viszonylag szoros kapcsolatot ápol a U2-val: az együttes korábban is reklámozott már iPodokat, illetve egy Special Edition, piros-fekete iPod U2-t is kiadott korábban az Apple. Hogy ez a megállapodás miért jó a U2-nak, az egyértelmű: máris van 500 millió „eladott” példányuk az új albumukból, kerestek jóval több mint 100 millió dollárt, és az Apple körüli médiafelhajtásnak köszönhetően ők is ismét a középpontba kerülhetnek.

De vajon mi az üzlet ebben az Apple-nek? Ti örültök az ajándék U2-albumnak? Megérte a több tízmilliárd forintot az Apple-nek az együttműködés?

Forrás és borítókép: The New York Times.

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!