ipad_pro

Mennyire sikeres termék az iPad Pro?

#HÍREK
2015. 12. 21.
A Bussines Insider jóvoltából most kiderült, hogy mennyire sikeres az Apple legújabb tabletje, az iPad Pro. Eddig is sejthető volt, de a most napvilágot látott számok után már biztos, hogy nem az iPad Pro lesz az a termék, ami megállítja a csökkenő iPad eladásokat.

Még októberben, az Apple Q4-es üzleti eredményei kapcsán írtuk, hogy az iPadek továbbra sem fogynak túl jól, már ha 12,3 millió értékesített iPad nem számít jónak. Mindenesetre éves összehasonlításban az iPad csökkenést mutat.

Az iPad eladások tovább csökkentek, az egy évvel ezelőtti 14,1 milliós darabszámról most 12,3 millió darabra, ami 14,9%-os visszaesést jelent.

A fenti eredmények még az iPad Pro megjelenése előtt érkeztek, sokan pedig az óriás tablettől várták, hogy felélénkíti az iPad eladásokat. De vajon mennyi iPad Pro fogyhat?

A TalkingData elemzőinek sikerült megtudniuk, hogy mennyi iPad Prót aktiváltak Kínában az értékesítés első hónapjában. Egy kicsivel több mint 49 000 darab iPad Pro fogyott.

DSC013901

Összehasonlításképp, az iPad Air 2-ből 557 000 darab kelt el az értékesítés megkezdését követő négy hétben, az iPad mini 4-ből pedig 100 000 darab, tehát jól látszik, hogy az iPad Pro 49 000 darabos eladása nem számít túl soknak. Persze több, mint a semmi.

A fenti adat épp elég támpontot nyújt, hogy megbecsülhessük, hogy nagyjából hány iPad Pro találhat gazdára a karácsonyi szezonban világszerte. Elég pontosan tudjuk, hogy az Apple bevételeinek hány százaléka érkezik különböző régiókból. Amerika 41%, Kína 26%, Európa 21%, Japán 6%, Ázsia többi része 6%.

regio_revenue

Tehát ha az iPad Pro eladások 26 százaléka érkezik Kínából, és ezt levetítjük a többi régióra, akkor megkapjuk, hogy nagyjából 188 000 darab iPad Pro fogyhatott világszerte. Mivel az iPad Pro november 9-e óta kapható világszerte, nyugodtan felszorozhatjuk kettővel a 188 000-es négy heti eladást, így megkapjuk, hogy összesen mennyi fogyhat a karácsonyi szezonban: 376 000 darab. Legyünk nagyvonalúak, és tételezzük fel, hogy decemberben még felpörögnek az eladások, ezért számoljunk 450-500 000 darab iPad Pro eladásával világszerte. Ez bizony, akárhogy is nézzük, nem túl sok.

apple_ipad_pro_5

Az Apple a tavalyi karácsonyi szezonban 26 millió iPadet értékesített, ehhez képest viszonyíthatjuk a fél milliós iPad Pro eladásokat. Mint ha egy nagyobb kavicsot dobnánk a tengerbe. Túlságosan nem lepődtünk meg egyébként ezeken a számokon, hiszen az iPad Pro magas ára és hatalmas mérete miatt borítékolható volt, hogy viszonylag szűk réteget fed majd csak le, nem beszélve arról, hogy az iPad Próhoz szorosan kapcsolódó Apple Pencil még most is hiánycikk, illetve a Smart Keyboard is csak USA kiosztással kapható. Ez utóbbi két tényező biztosan nem segíti az eladásokat.

Nem lennénk meglepve, ha éves összehasonlításban tovább csökkennének az iPad eladások. Az iPad Air 2 nem frissült, és bár az iPad mini 4 új modell, a fenti számokból jól látszik, hogy nem az iPad mini hozza az eladások nagy részét. Az alábbi grafikonon látszik, hogy a tavalyi karácsonyi szezonban 26 millió iPad fogyott, idén örülhet az Apple ha elérik a 20-21 milliós eladásokat.

iPad-2

Szigorúan saját vélemény, de az Apple-nek valami olyan szoftveres frissítéssel kellene előállniuk, ami miatt tényleg értelmet nyer a Pro elnevezést. Jelenleg az iPad Pro csak azért kapta meg a Pro jelzőt, mert az Apple marketing csapata odabiggyesztette a dobozára. Igazából akkor lenne Pro, ha az Apple előállt volna kifejezetten erre az iPadre fejlesztett professzionális szoftverekkel. Amíg ezt nem lépik meg, addig csak egy nagyobb iPad marad, ez viszont nem lesz elég, hogy tömegeket hódítson meg.