imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Mi nem tetszik az embereknek az Apple Watch-ban?


A Wristly a legutóbbi alkalom után most kifejezetten olyan korábbi vagy jelenlegi Apple Watch tulajdonosokat kutatott fel, akik valamiért egyáltalán nem elégedettek az Apple órájával. Megpróbálták kideríteni, mik a fő okok, és közben egy meglepő eredményre is fény derült: az elégedetlenkedők majdnem fele megvenné a következő generációs modellt.

A közel három hete publikált kutatásban arra voltak kíváncsiak, hogy mit éreznek az Apple Watch-csal rendelkező felhasználók, ha meglátják más kezén az órát, illetve hogy milyen gyakran elegyednek velük beszédbe idegenek csak az Apple Watch miatt. A felmérésből az is kiderült, hogy az emberek nagyjából 12%-a ismer valakit, aki egyáltalán nem elégedett ezzel az új Apple termékkategóriával: a Wristly most őket kérdezte ki.

A mostani kutatásban 330 olyan embert kérdeztek meg, aki nem elégedett az órájával, és már el is adta, vagy a fiók mélyére süllyesztette. Hozzáteszik, hogy sajnos nem tudják teljes bizonyossággal, hogy vajon tényleg minden megkérdezett rendelkezett-e Apple Watch-csal, de próbálták kiszűrni a látványosan fals adatokat. Első körben arra voltak kíváncsiak, hogy mennyi idő után mondtak le az emberek az óráról. Az eredmények azt mutatják, hogy többségük (egész pontosan 55%-uk) két hét után jött rá, hogy ez mégsem az ő világa.

Wristly Apple Watch elégedetlenség

Persze ha valaki elégedetlen egy termékkel, általában megszabadul tőle, ezért megkérdezték azt is, mi lett ezen Apple Watch-ok sorsa. Nagyon kevesen – az acél Apple Watch esetében 18%, a sportváltozatnál pedig 24% – adták el az órát, ennél is kevesebben voltak azok, akik visszaküldték azt az Apple-nek (12% és 17%). A nagy részük továbbra is megtartotta, néhányan pedig odaadták egy családtagjuknak vagy barátjuknak (5% illetve 9%). A Wristly szerint ebből az látszik, hogy bár nem elégedettek a termékkel, vonakodnak teljesen elutasítani azt.

No de mi is pontosan az elégedetlenség oka? A leggyakrabban említett öt tényező közül az első az ár-érték arány lett. A listán második helyen a limitált funkcionalitás állt, erre összesen a tulajdonosok 80%-a panaszkodott, 66%-uk szerint túl lassú az óra, míg 59%-uk szerint nem volt elégséges valamilyen szinten az akkumulátoridő. Az elégedetlen felhasználók nagyjából felét zavarta az a mozdulat, amivel felébred az Apple Watch kijelzője, hogy megnézhessük az időt.

Wristly Apple Watch elégedetlenség

A többi ok szignifikánsan kevesebb szavazatot kapott az előzőekhez képest, itt leginkább a formatervvel, kialakítással és kezelőfelülettel kapcsolatos szempontok szerepeltek. Például 51% mondta azt, hogy nehézkes a kezelés, 36%-uknak hiányzott a korábbi órája és ugyanennyi embernek nem tetszett a dizájn, 34% mondta, hogy túl „testes”. 33%-nak nem jött be az érzés, hogy viselik – sajnos ezt az adatot nem vetették össze azzal, hogy köztük milyen arányban vannak azok, akik korábban nem hordtak semmit a csuklójukon.

Wristly Apple Watch elégedetlenség

Ezután egy második körös teszt kitöltésére is meghívták a kutatásban részt vevőket, erre azonban már csak 70 válasz érkezett, így a Wristly szerint az eredmények nem feltétlenül tükrözik pontosan a valóságot. Érdekes adat azonban, hogy a válaszadók 75%-a dolgozott valamilyen technológiával kapcsolatos pozícióban, 45%-uk pedig konkrétan alkalmazásfejlesztő volt. A korábbi felmérésekben mindössze a válaszadók 40%-a dolgozott ezen a területen, vagyis úgy tűnik, az elégedetlenkedők között magasabb az arányuk.

Az is mutatja, hogy többségében voltak a technológia iránt általában fogékonyabbak, hogy a csalódott felhasználók 33%-a azért vásárolta meg az Apple Watch-ot, mert kíváncsi volt rá a technológia szemszögéből, sőt, 15%-uk egy újfajta számítógépként tekintett rá, 8% pedig üzleti szempontból tartotta érdekesnek. Persze voltak olyanok is, akik kifejezetten fitneszcélokra akarták használni, második órának szánták, vagy egyszerűen csak ajándékba kapták.

Wristly Apple Watch elégedetlenség

Meglepő eredmény, hogy a második körben is válaszoló elégedetlenek 30%-a kisebb-nagyobb rendszerességgel továbbra is hordja az Apple Watch-ot, további 16%-uk pedig egy-két különleges alkalomkor veszi fel azt, vagyis majdnem felük azért használgatja. Mit hordanak azok, akik nem? 33%-uk semmit, 24%-uk egy hagyományos órát, 26%-uk pedig egy luxusórát, ami elég magas számnak tűnik. 19%-uk fitneszkarpántra váltott, 13% egy másik okosórára, 3% pedig egyszerű karkötőre.

Wristly Apple Watch elégedetlenség

Végül pedig elérkeztünk az utolsó kérdéshez, ami elsőre egyszerű trollkodásnak tűnhet a Wristly részéről, az eredmények láttán azonban ők maguk is meglepődtek. Arra voltak kíváncsiak, hogy azok között, akik egyáltalán nem elégedettek az Apple Watch-csal, milyen arányban vannak azok, akik mégis megvásárolnák a következő generációt. Összesen 41%-uk mondta azt, hogy valószínűleg megveszi, 6% ingadozott, és 53% zárkózott el a gondolattól.

Wristly Apple Watch elégedetlenség

Forrás: Wristly via AppleInsider.

Ajándékötletek
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!