miert-ibm-cover-2

Miért jó az Apple-nek az IBM?

#HÍREK
2014. 07. 16.

Vlad Savov, a The Verge újságírója szedte össze egy érdekes cikkben, hogy miért is éri meg az Apple-nek összeállni az IBM-mel. Szerinte az IBM a legegyszerűbb megoldás arra, hogy az Apple megnövelje az iPad eladásait.

Az Apple és az IBM a tegnapi naptól kezdve partnerek lettek. Ugyan volt idő, amikor ellenségeknek tartották a két amerikai számítástechnikai óriást, most összeállnak, hogy együtt valami még nagyobbat alkothassanak az üzleti világban. Az Apple erőssége az iPhone, az iPad és az ügyfélszolgálat, míg az IBM a vállalatok részére készített alkalmazásokkal, biztonsággal, és adatelemzéssel járul hozzá az együttműködéshez.

A mobileszközök megváltoztatták a magánéletünket. Nemsokára azt is megváltoztatják, ahogy dolgozunk.

Az Apple nem egy olyan cég, aminek sok problémája lenne, de az eladásokat nézve egyértelmű, hogy lassul a növekedése. Az elmúlt negyedévben 16%-al csökkent az iPad eladások száma, és a vállalatnak új piacok után kell néznie, hogy kielégítse a befektetőket. Az iPhone 5c bevezetése és régebbi iOS eszközök leértékelése megoldás lehet fejlődő piacokon, de az iPad modellek közül egyik sem alkalmas a belépő-szintű piacokra. Vagyis a tehetősebb réteget kell rávenni, hogy nyúljanak bele a zsebükbe, és vegyenek nagyobb mennyiségben iPadet. A megoldás: nagyvállalatok.

Vlad Savov szerint azonban az IBM indokai az együttműkösésre ennél sokkal prózaiabbak. A régen PC-ket készítő cég mára egy olyan szoftveróriássá nőtte ki magát, amely nagyvállalatoknak nyújt adatelemző, projekttervező és konzultációs szolgáltatásokat, míg a hardverrel foglalkozó részleg igencsak lehúzza a profitot. Ugyan az IBM egyre jobban távolodik a hardveres eladásoktól, biztosítani kell domináns helyzetét a nagyvállalatok szoftveres támogatásában, ami azt jelenti, hogy jóban kell lennie azokkal a cégekkel, akik a jövő mobileszközeit gyártják. A megoldás: az Apple.

Mind az IBM, mind az Apple biztos abban, hogy a jövő üzleti számítógépes megoldásai a jelen személyes megoldásokat fogják tükrözni: mobileszközök felhő alapú szolgáltatásokkal támogatva. A Microsoftnak is hasonló az új stratégiája, viszont nem feltétlenül jelent számukra veszélyt az Apple-IBM együttműködés – már csak azért sem, mert a Microsoft sosem volt erős a mobilpiacon.

Az összes vállalati ügyfél, aki végre rászánta magát, hogy a Windows XP-ről a Microsoft legújabb szoftverére frissítsen, az Apple tevékenységétől függetlenül meg fogja tenni – vélekedik a Verge újságírója. Sőt, szerinte az Apple új vállalati kedvezményezése ugyanannyira poszt-Mac, mint poszt-PC. A majdnem 600 szavas sajtóközleményben egy szóval sem említik sem az OS X-et, sem a Macet. Az Apple már rég lemondott a Microsoft javára arról, hogy a nagyvállalatok asztali gépeit adja, de most lefekteti az alapokat, hogy versenyezhessen az innováció következő fázisában, amely egyre inkább a mobil eszközök felé tereli az embereket, mint fő számítógépes platform.

Az IBM pedig pontosan ebben fog segíteni: eltörölni az előítéleteket az iOS-szel kapcsolatban az üzleti felhasználók között. Végre lesz esélye az Apple-nek lecserélni a BlackBerry-t, amely eddig a nagyvállalatok igényeit mobil téren a legjobban kielégítette.

Nem szabad alábecsülni az Apple és az IBM által megálmodott tervet. Annak ellenére, hogy a Fortune 500 vállalatok 97%-a használ iOS eszközt, Tim Cook nem elégedett. Lehet, hogy minden cégnél van egy-két ember, aki rendelkezik egy iPhone-nal vagy iPaddel, de az Apple-nek még mindig kevés olyan nagy ügyfele van, aki vállalati szinten több ezer iOS eszközt használ. Ahhoz, hogy népszerűbbek legyenek, kapóra jön az IBM, mint partner, hiszen így olyan alkalmazásokat fejleszthetnek közösen, amiket nem lehet visszautasítani. Viszont ez nem lesz egyszerű feladat, hiszen csak a bankszektoron belül különböző igények merülhetnek fel, így szinte minden egyes vállalatnak személyre szabott alkalmazásokat kell majd készíteni.

Vlad szerint az Apple-nél jobban senki nem tud alkalmazásokat írni iOS-re, felhasználóbarát hardvereket épít és nagyszerű az ügyfélszolgálata. Az IBM a fő szolgáltató adatelemzésben,konzultációban és rendszer szolgáltatásban. A nagy bejelntés drámai hangneme végre nem túlzás. A világ legnépszerűbb mobil eszközei személyes célra most a legmegbízhatóbb vállalati számítógépekké válhatnak. Az összefogásukkal gyengeségeiket kikerülve, az Apple és az IBM most lefektethetik az alapjait annak, ahogy a jövőben dolgozni fogunk.

Vlad Savov szerintem tökéletesen összefoglalja, mik lehettek a két cég, vagyis az Apple és az IBM motivációi, amikor legelőször leültek beszélgetni a most létrejött stratégiai partnerségről.

Forrás: TheVerge. Borítókép: Apple.