imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Miért mutat minden Apple Watch pontosan 10:09-et a reklámokon?


Kis színes rovatunk következik, amiben annak a rejtélynek járunk utána, hogy miért mutatják minden egyes reklámképen ugyanazt az időt az Apple Watch-ok. Megható történet analóg órákról, marketingről és hagyományról.

Itt a március 15, munkaszüneti nap, kirándulás az erdőben, családi pihengetés és a többi. Mi viszont senkit nem akarunk úgy elengedni a túrára, hogy legalább egy klassz kis történet ne legyen a tarsolyában, amit majd egy alkalmas pillanatban elsüthet.

Figyelmesebb olvasóink biztosan kiszúrták már, hogy minden Apple Watch hirdetésen ugyanazt az időt mutatják az órák. Nem hiszed? Tessék, akkor néz meg ezt:

Apple-Watch-Nike-PLus

vagy ezt:

watchbands-apple

vagy ezt:

Apple Watch Health

Ugye, hogy ugye. Még figyelmesebb olvasóink pedig azt is észrevehették, hogy nem csak az Apple, hanem a világ mindegyik másik óragyártója is hasonló praktikákat alkalmaz a reklámokban. Nem, nem a gyíkemberek alattomos kísérlete ez a végítélet napjának elültetésére a hiszékeny fejekben, hanem egy egyszerű marketingfogásból kialakult hagyomány, ami egészen az 1920-as évek analóg óráihoz nyúlik vissza.

tissote

A koncepció egyszerű: a gyártó neve és/vagy logója rendszerint a 12-es számjegy alatt helyezkedett el. Nyilván nem célszerű kitakarni a brandépítés legfontosabb elemét, így a mutatókat el kellett tüntetni az útból. Ha már muszáj, akkor praktikus volt olyan pozícióba állítani őket, ami a szép, szimetrikus elrendezésnek köszönhetően ráirányítja a figyelmet a lényegre, vagyis a márkanévre. A 10:10 viszont elég snassz, jobban néz ki, ha változatosabbak a számjegyek, így lett tehát a 10:09 az egyezményes beállítás.

Először a Hamilton Watch Company szokott rá a gyakorlatra, őket követte pár évtizeddel később a Rolex majd a Timex. Innentől pedig nem volt megállás, a hagyomány úgy beidegződött minden gyártóba, hogy annak még a digitális órák megjelenése sem szabott gátat, ahol pedig alapvetően mindegy lenne mennyit mutat a képeken a szerkezet.

Bob Messerschmidt Apple Watch

Ez alól az Apple sem képez kivételt, legyen szó akár Miki egeres, vagy Donald kacsás számlapról, egy biztos: pontosan 10:09-et fog mutatni. Mondjuk egy olyan cégnél, aminek új, szuper-mega-giga kampuszának befejeztét egy 100 éves csűr újjáépítése fogja jelezni, annyira talán nem meglepő az ilyen apró hagyományok megtartása.

Forrás: iMore

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!