James Bond 007 Spectre

Milyen okostelefont használ James Bond?

#HÍREK
2015. 11. 02.
Hát nem olyat, amilyet szeretne. Valószínűleg a legtöbben emlékeznek még a tavalyi Sony-botrányra, amikor egy hackertámadás következtében számtalan belső e-mail került nyilvánosságra. Amellett, hogy megtudtuk, hogy a cég az Apple-lel közösen kísérletezett a 4K videóstreaminggel, az is kiderült, hogy James Bond nem igazán kedveli a Sony-telefonokat.

A termékelhelyezés fontos eleme a filmeknek, legalábbis abból a szempontból, hogy így komoly dollármilliókkal támogathatja egy-egy márka vagy cég adott mozifilm elkészítését. Vannak azonban olyan esetek, amikor nem csak a pénz számít, hanem az adott márka megítélése és presztízse is. Úgy tűnik azonban, hogy a James Bond-filmek nem ilyenek, annak ellenére, hogy Bondról leginkább az a kép élhet bennünk, hogy egy alsógatyát is undorral vesz fel, ha az nem kerül legalább 1000 dollárba.

James Bond Spectre

Így persze az iPhone is kieshet a sorból, hiszen valljuk be, a főhősünket leginkább egy Vertuval, vagy jó drága Mobiadóval képzelnénk el – igaz ez utóbbiból nehéz a stílusának megfelelőt találni. Ennek ellenére egy ideje androidos Sony-telefonokat használ, és ez a márka fog feltűnni a héten megjelenő Spectre alcímet viselő új epizódban is, egészen pontosan a Sony Xperia Z5 modell. Ez nem azt jelenti azonban, hogy a készülék tetszene a producereknek vagy akár magának Daniel Craignek.

Már néhány hónapos a hír, de most fedezte fel John Gruber, így aztán ismét körbejárta az Apple-hírek világát. Történt ugyanis, hogy a kiszivárgott Sony-levelekből kiderült, hogy komoly viták folytak a cégen belül a témában – Andrew Gumpert írta az alábbiakat a Columbia Picturestől:

A $$-faktoron TÚL, van egy olyan is – talán hallottatok már róla –, hogy KREATÍV-faktor, így Sam [a rendező] és Daniel nem rajong a Sony-telefonért a filmben (a szubjektív/objektív kép James Bondról az, hogy csakis »a legjobbat« használja, számukra pedig egy Sony telefon nem »a legjobb«).

James Bond Spectre

Persze végül aztán mégiscsak maradtak a márka mellett, ami egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a Sony Pictures Entertainment felelős a film nemzetközi forgalmazásáért. A Samsung egyébként egy 50 millió dolláros marketingcsomagot, valamint plusz 5 millió dollárt ajánlott a termékelhelyezésért, úgy tűnik, sikertelenül. Persze ha úgy nézzük, valószínűleg nem is lesz erre szükség, hiszen az előző epizód 200 millió dolláros gyártási költség mellett 1,1 milliárd dollárt kaszált a pénztáraknál.

James Bond Spectre

Az elmúlt évben egyébként a termékelhelyezés a filmekben 10,6 milliárd dolláros üzlet volt (ennek az Apple is nagy mestere), ami nem kevés, igaz kevesebb például mint a Facebook reklámokból származó 11,5 milliárdos bevétele. Ami pedig a Spectre-t illeti, visszatértek a kicsit finomabb megoldásokhoz, a vodka-martini márkáját például nem említi meg Bond, noha persze most is lesz például Aston Martin, Jaguar, Rolls-Royce, Fiat 500 és Mercedes a filmben. No meg az évtizedek óta elmaradhatatlan Omega-óra, amit szerencsére nem cserélnek le egy Sony okosórára.

Források: Daring Fireball, AppleInsider, Cult of AndroidFinancial Times. Képek: 007.com.