imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Milyen sikereket ér el egy exkluzív tartalom az Apple Music-ban?


Az Apple Music alig két hónapja rajtolt el, de már most jelentős sikereket ért el, ha a számokat nézzük. Természetesen fontos tényező, hogy a felhasználók még egy ideig az ingyenes próbaidőszakot élvezhetik. A kérdés, hogy vajon utána is képes lesz-e az Apple megtartani az Apple Music felhasználókat, vagy jelentős zuhanásba kezd az új streaming szolgáltatás felhasználóinak a száma a próbaidőszak lejártával.

Azért, hogy a felhasználók a próbaidőszak után is az Apple Musicot használják, az amerikai vállalat rengeteg egyedi tervezésű reklámmal és új reklám videókkal kampányol. Emellett lehetősége van az előadóknak olyan szerződést kötni az Apple-lel, hogy az újonnan megjelenő albumuk csak ennek a szolgáltatáson keresztül legyen elérhető. Dr. Dre új albuma is ilyen tartalomnak számít, ami pontosan tíz napja érhető el a rajongók számára.

A megjelenéskor sokan számítottak arra, hogy az új exkluzív album hallgatóinak száma jelentősen kevesebb lesz, mint például Drake vagy Kendrick Lamar új albumának. Ezek az albumok ugyanis több szolgáltatáson keresztül is elérhetőek. Dr. Dre albumát összesen 25 millióan hallgatták meg az első héten, és körülbelül 500 ezren vásárolták meg az iTunesban, de még ezzel sem került fel az amerikai toplistákra. Lamar új albumát 39 millióan streamelték az első hét napban, Drake-ét pedig 49 millióan. Dr. Dre új albumáról viszont két szám is (Deep Water, Medicine Man) bekerült a Top 10 Hip-Hop listába, ami egyértelműen mutatja, hogy a Hip Hopot kedvelők szerint igenis jól sikerült album lett.

Screen Shot 2015-08-17 at 09.00.43
Ha nem a hivatalos listát nézzük, hanem a Spotify USA Top 50-t, akkor érdekes megfigyelni az egyezéseket a Beats 1-on legtöbbet lejátszott számokkal (Can’t Feel My Face, Good For You, Where Ü Now).

Ezekből a tényekből következően a spekulációk tényleg igazak voltak, Dr. Dre nagyjából megfelezte a hallgatóközönségét, annak ellenére, hogy egy olyan albumot adott ki, ami tetszik a Hip Hop szerelmeseinek. Ez már csak azért is érdekes, mert mint említettem, jelenleg az Apple Music Androidra, iOS-re és OS X-re is ingyenes. Ennek ellenére a jövőben még számíthatunk más előadóktól is efféle különleges tartalmakra. Remélhetőleg viszont, az előadók továbbra is próbálják a lehető legtöbb helyen elérhetővé tenni az új tartalmakat, hiszen a közönségnek ez a legjobb. Személy szerint nagyon nem lennék boldog, ha egy kedvelt előadóm számát csak egy bizonyos szolgáltatáson keresztül tudnám hallgatni.

Dr. Dre és Jimmy Iovine. Kép forrása: Fever Avenue.
Dr. Dre és Jimmy Iovine. Kép forrása: Fever Avenue.

A Beats társalapítója, Jimmy Iovine a statisztikák ellenére sikernek élte meg az új album megjelenését. A The New York Timesnak adott nyilatkozatában azt mondta, hogy ez csak a kezdete annak, hogy egy egész világot átölelő hallgatóközönséget építsenek ki. Ezzel együtt szeretné, ha az Apple Music továbbra is támogatná a híres és kevésbé híres előadók feljebb törését. Véleménye szerint ugyanis a Beats 1 és az Apple Music is egy olyan kezdeményezés, ami egyaránt szem előtt tartja az előadók és a közönség érdekeit is.

Az Apple az új reklámvideóiban is erre helyezi a hangsúlyt. A Discovery kampánnyal ugyanis a cég azt a célt tűzte ki maga elé, hogy korunk legnagyobb tehetségeit ismertesse meg az Apple Music hallgatóközönségével. A bemutatkozó videóban látható zenészekből következtethetünk arra, hogy még sok új felvételt láthatunk ennek a kampánynak a keretei között. Érdekesség, hogy az első két előadó Kygo és James Bay. Kygonak még csak Apple Music Connect oldala sincsen, James Bay pedig egyetlen egy képet posztolt az oldalára eddig. Talán nem a legjobb választás volt ezzel a két emberrel kezdeni a kampányt.

Forrás: The Verge és MacStories

Beoplay E8
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!