imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Milyen VR-megoldásokon dolgozik az Apple?


Már tavaly felröppentek az első hírek arról, hogy az Apple belépne a virtuális valóság (VR) egyre kiterjedtebb világába, ugyanis feltűnt egy szabadalmuk az amerikai szabadalmi hivatalnál, melyben egy, az Oculus Rifthez hasonló szemüveg szerepelt, „személyes médiafogyasztáshoz”.

Aztán nagyjából egy hete állásajánlatokat is kitettek az Apple weboldalára, amiben a virtuális valóságban jártas szoftverfejlesztőket keresnek a céghez. Egészen pontosan olyan fejlesztőket, akik kezelőfelületet készítenének „nagy teljesítményű virtuális valóság rendszerekhez prototípusok és felhasználói tesztek számára”. Akkor sokkal bővebb információt nem adtak ezek az állásajánlatok, az viszont mindenképp kiderült belőlük, hogy az Apple a VR területén is kísérletezik valamivel.

Apple VR-szabadalom | Forrás: USPTO.
Apple VR-szabadalom | Forrás: USPTO.

Most ismét újabb munkahelyekre keresett embereket az Apple, bár az állások már eltűntek a cég rendszeréből – hogy azért, mert máris megtalálták a megfelelő szakembereket, vagy inkább csendben keresnének tovább egyelőre nem tudni. Viszont a pozíciók leírásából kiderült, hogy ezúttal játékfejlesztőket és „moziszerű kezelőfelületeket” készítő mérnököket keresnek:

Vegyél részt a felhasználói élmény következő forradalmában azzal, hogy moziszerű felhasználói felületeket tervezel és radikálisan leegyszerűsíted a kezelőfelületeket. Csapatot építhetsz, hogy új interakciós megoldásokon és innovatív termékeken dolgozzatok. […] Ez a mérnök nagy teljesítményű alkalmazásokat fejleszt prototípusokhoz és felhasználói tesztekhez, melyek virtuális valóság rendszerekkel vannak kapcsolatban.

Apple VR
Apple VR-szabadalom | Forrás: USPTO.

Az állásajánlatokból az is kiderül, hogy az Apple terveiben komoly szerepet kapnak a játékok, hiszen kifejezetten játékfejlesztőket is keresnek az új projekthez. A virtuális valóságban és legújabb generációs 3D-s játékmotorokban jártas fejlesztk feladata az lenne, hogy „olyan alkalmazásokat fejlesszenek az Apple következő generációs termékeihez, amik csúcstechnológiát képviselnek a fizikai világ szimulációjában, a megjelenésben és a virtuális valóságban.”

Kifejezetten olyan fejlesztőket is keresnek, akik tapasztalattal rendelkeznek a nemrég a Facebook által felvásárolt Oculus Riftre való fejlesztésben, és ismerik a Leap Motion iránytórendszert. A harmadik állásajánlatban pedig olyan, virtuális és kiterjesztett valóságban otthonosan mozgó programozóra vágynak, akinek tapasztalata van a Unity és Unreal motorok terén.

Apple VR-szabadalom | Forrás: USPTO.
Apple VR-szabadalom | Forrás: USPTO.

A szabadalmak és az álláshirdetések arra utalnak tehát, hogy az Apple már évek óta kísérletezgethet ezen a területen, bár konkrét termékről vagy megoldásról még semmiféle információk nem láttak napvilágot – az sem biztos, hogy a VR-hardverek piacára lépne a cég, elképzelhető, hogy csak szoftveres megoldásokban szeretnének részt venni.

A virtuális valóságot használó eszközök piaca mindenesetre jelenleg eléggé gyerekcipőben jár, gyakorlatilag az Oculus Rift volt az első ténylegesen használható megoldás, majd nem sokkal ezelőtt a Samsung is bemutatta saját VR-szemüvegét a Gear VR személyében (mely szintén az Oculus megoldását használja). Engem egyébként nem hoz különösebben lázba a technológia, nehezen tudom elképzelni, hogy egy hatalmas és kényelmetlen szemüveget viselve a levegőben hadonászva játsszak vagy csináljak bármit is, de a jövőben egyébként érdekes lehet a technológia. Valószínűleg egyelőre ott járunk technikailag mint az első, táskaméretű mobiltelefonok esetében. Aztán abból is mi lett mára.

Forrás: 9to5Mac. Borítókép: Oculus.

iPhone Green Program
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!