imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Minden idők legnépszerűbb iOS-alkalmazásai


Idén július 10-én volt hét éve, hogy bemutatkozott az Apple online alkalmazásboltja, az App Store, melyből eredetileg iPhone-ra, majd iPod touch-ra és iPadre vásárolhattunk és tölthettünk le alkalmazásokat. Az App Annie alkalmazásanalitikával foglalkozó cég most csinált egy toplistát, mely 2010 óta tartalmazza a letöltéseket.

Saját bevallásuk szerint azért most készítették el a jelentést, mert jövő héten (szeptember 9-én) lesz a következő Apple-termékbemutató esemény. Ezt ugyan nem teszik hozzá, de az Apple TV-vel ráadásul minden jel szerint új termékkategóriával is bővül az App Store-t elérő készülékek köre. És hogy mit néztek meg pontosan? A legtöbbet letöltött és legtöbb bevételt termelő alkalmazásokat és játékokat, valamint azt, hogy hány aktív felhasználója van egy-egy appnak.

Kezdjük minden idők legnépszerűbb játékaival. Itt valószínűleg bárki eltalálna legalább 3-4 alkalmazást a listáról, ha tippelnie kellene. Az első a 2012 novemberében megjelent Candy Crush Saga, ami a mai napig hihetetlen népszerűségnek örvend, és hiába jelentek meg azóta új részei, az eredetit ettől függetlenül többen töltötték le. Az első tíz helyezettből 9 az alkalmi játékosokat célozza meg, és az Angry Birds valamint a Temple Run-franchise két-két tagja is felkerült a listára. Az összes játékot több mint két éve adták ki, a legfiatalabb a Despicable Me a maga 2013 júniusi megjelenésével. További érdekesség, hogy a 10 játékból 7 épít alapvetően a „söprés” mozdulatra, ami jól mutatja, hogy a Multi-Touch irányítás milyen játékok fejlesztésére ad lehetőséget.

A legtöbbet letöltött iOS-appok. | Forrás: App Annie
A legtöbbet letöltött iOS-játékok. | Forrás: App Annie

Ha a bevétel oldaláról közelítjük meg a dolgokat, akkor jelentősen átrendeződnek az erőviszonyok. A csúcsról a Clash of Clans taszítja le a Candy Crush Sagát (aminek azért így sem kell szégyenkeznie), és több új szereplő is feltűnik. A japánok inkább a puzzle-játékokat szeretik, elsősorban a tőlük származó bevételek repítették a Puzzle & Dragonst és a Monster Strike-ot a harmadik illetve az ötödik helyre. Az olyan szerencsejátékok pedig, mint a Big Fish Casino és a Hay Day leginkább az Egyesült Államokban népszerűek. Érdekesség, hogy a listán három játék is szerepel a Supercelltől, és még érdekesebb, hogy nekik ez a három játék jelenti a teljes portfóliójukat. Tudnak valamit.

A legtöbb bevételt hozó iOS-játékok. | Forrás: App Annie
A legtöbb bevételt hozó iOS-játékok. | Forrás: App Annie

És hogyan alakul az alkalmazások felhasználói bázisa, vagyis hányan használják rendszeresen a legnépszerűbb appokat? Nem meglepő módon a nagy többségük legalább az első 50 legtöbbet használt alkalmazás listájára feltornászta magát. A Supercell mindhárom játéka szerepel legalább a top 50-ben, és az országok között sincsenek hatalmas különbségek, kivéve a különc japánt, ahol az első két helyezett máshol az ötvenes listára sem került fel. (MAU = monthly active users, aktív felhasználók havonta.)

A legnagyobb aktív felhasználó bázissal rendelkező játékok. | Forrás: App Annie
A legnagyobb aktív felhasználó bázissal rendelkező játékok. | Forrás: App Annie

Jöjjenek akkor az alkalmazások, ahol a tízes toplistát a Facebook, az Apple és a Google uralják, a Facebook ráadásul 4 appal is szerepelteti magát. Mellettük egyedül a Twitter és a Skype tudott labdába rúgni. Az összes alkalmazás esetében az Egyesült Államokból érkezett a legtöbb letöltés, de érdekes módon az iTunes U Kínában is nagyon népszerű. Noha az appok többsége legalább 4 éves, manapság is havi több tízmillió letöltést generálnak. A lista több mint felét a közösségi illetve megosztási funkciókat betöltő alkalmazások teszik ki.

A 10 legtöbbet letöltött alkalmazás világszerte az elmúlt 5 évben. | Forrás: App Annie
A 10 legtöbbet letöltött alkalmazás világszerte az elmúlt 5 évben. | Forrás: App Annie

Szintén nagy változásoknak lehetünk tanúi, ha a bevétel alapján állítjuk össze a listát. Itt a szórakoztatással (elsősorban a zenével és sporttal), valamint az ismerkedéssel kapcsolatos alkalmazások dominálnak. A cégek sora is sokkal változatosabb. A Pandora által termelt összeget az amerikai felhasználók pörgették, és gyakorlatilag innen származik a cég bevételének döntő hányada. A Pages lett az egyetlen olyan alkalmazás ami kizárólag fizetős letöltésekből került a listára, a többiek mind használnak valamiféle freemium-modellt. (A Pages egyébként 2013 októbere óta ingyenesen jár minden új iOS-eszközhöz, így még figyelemreméltóbb a helyezése.) A legtöbbet letöltött és a legtöbb bevételt hozó appok listájának metszetében egyedül a Skype csücsül.

A legtöbb bevételt termelő alkalmazások az elmúlt 5 évben. | Forrás: App Annie
A legtöbb bevételt termelő alkalmazások az elmúlt 5 évben. | Forrás: App Annie

Ami a használatot illeti, itt nagyobb az összhang a letöltések és a használat között, mint a játékok esetében. Érdekes, hogy a két listán szereplő összesen 19 alkalmazásból egyik sem található meg a kínai használat szerint összeállított top 50-es listában, ami jól jelzi, hogy a kínai felhasználók elsősorban a „hazai” appokat részesítik előnyben.

A legtöbbet használt alkalmazások világszerte. | Forrás: App Annie
A legtöbbet használt alkalmazások világszerte. | Forrás: App Annie

Mi tehát a végkövetkeztetés? A játékok esetében az alkalmi játékosokat megcélzó alkalmazások a legnépszerűbbek ami a letöltéseket és a bevételeket illeti. Ha a bevételeket nézzük, az iOS platform legerősebb szereplője a Supercell, akiknek mindhárom szoftverük szerepel a legtöbb bevételt hozó iOS-játékok tízes listáján. Ha a játékokat nem nézzük, akkor a Facebook, az Apple és a Google uralják a piacot, a legtöbb bevételt pedig az ismerkedésre és szórakoztatásra koncentráló appok hozzák.

Forrás: App Annie via AppleInsider.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!