imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Elérhető az iOS 12!

Töltsd le és mondd el a véleményed!

Mindenki imádja az iPhone X-et, csak a Siri lehetne jobb…


Tim Cook szerint a felhasználók 99%-a elégedett az iPhone X-zel. Egy friss felmérés most kicsit árnyalta ezt a képet, és bár nem túlzott nagyot Cook, a hiányosságok is egyértelműen látszanak. Világosan látszik, merre kéne továbbhaladnia az Apple-nek…

A most februárban tartott első idei (Q1) negyedéves jelentés már magában foglalta az új reménységet, az iPhone X-et is. A befektetőknek tartott esemény után Cook és Luca Maestri, az Apple gazdasági ágazatvezetője tartott telefonos konferenciát (earnings call), ahol tovább cizellálták az elhangzottakat. Ekkor hangzott el az elsőre elég hihetetlennek hangzó állítás Tim Cook szájából:

a felhasználói elégedettségmérések alapján a vásárlók 99%-a meg van elégedve az iPhone X-zel.

Az ilyen állítások mögött az ember ösztönszerűen feltételezi, hogy az elégedettségmérés módszertana annyiból állt, hogy tettek egy kört az Apple főhadiszállásán, és megkérdezték a dolgozókat, mennyire tetszik nekik az iPhone X és láss csodát, mindenkinek tetszett. Éppen ezért érdemes kivárni az első független méréseket is, hogy egész biztosan reálisabb képet kapjunk a helyzetről.

Pontosan ezt tette a Creative Strategies elemzőcég, akik összesen 1 746, egy előzetes kérdőív alapján early adopternek nyilvánított, amerikai iPhone X tulajt kérdezett a telefonhoz fűződő érzelmeiről. Ami a legmeglepőbb, hogy kiderült: nem is volt akkora túlzás a 99%.

Igaz, azért a mutató lejjebb redukálódott 97%-ra, aminek feltételezhetően az az oka, hogy a Cook által hivatkozott eredményt sokkal kisebb mintából hozta ki a 451 Research nevű cég. Mindenesetre az biztosan látszik, hogy nem ég és föld a különbség, és ha sikerül a közel 2 000 embert irányított reprezentativitással összeszedni, még reális is a szám.

85 százalék vallotta magát „nagyon elégedettnek“, ami a lehető legmagasabb fokú elégedettséget jelöli. Összehasonlításképpen az első generációs Apple Watch estében is 97%-os elégedettséget mértek, de csak 66 százalékos „nagyon elégedett“ aránnyal. Ebben a felmérésben 12% volt tehát a sima elégedett és a maradék 3%, akiknek különböző mértékben, de nem jött be a csúcsmodell.

Még a kutatást végző elemző, Ben Bajarin is hüledezett az eredményeket látva, azt mondta, hogy ez az egyik legmagasabb elégedettségi mutató, amit valaha látott az általuk végzett felmérések közül, amelyek sok másfajta termék is érintettek. Külön hozzátette, hogy az early adopterek ráadásul általában kritikusabban szoktak lenni az átlagos felhasználóknál, aminek fényében még szebben festenek a számok.

Nem akarom letörni senki lelkesedését, de a realitás talaján maradva ezt egy kiegészíteném. Bár valóban, könnyen megeshet, hogy a legtöbb termék esetében az early adopterek a kritikusabbak, de szerintem az iPhone – az a termék, amiért annak idején még hosszú sorokban sátrazták az emberek – pont, hogy a legnagyobb rajongókat mozgósítja először és csak utána a kritikusabb réteget. Ettől függetlenül persze a 97% magáért beszél.

Ami külön érdekessé teszi a Creative Strategies elemzését, hogy funkciókra lebontva is megmutatták az eredményeket. Itt pedig pontosan látszódik, hol lóg ki a lóláb. Míg a kinézettel, sebességgel, képminőséggel közel 100%-ban meg volt elégedve mindenki, és még az akkumulátor és a Face ID is 90% fölötti számokat hozott, addig a Siri katasztrofálisan teljesített. A felhasználóknak mindössze 20% használta jó szájízzel az asszisztenst, ami azért elég gyászos.

Világosan látszik tehát, hogy minden egyéb híresztelés ellenére, a vásárlók java tökéletesen boldog az iPhone X-ével. De hogy a Siri-t záros határidőn belül rendbe kell kapnia az Apple-nek az is biztos, különben az olyan, egyébként szuper termékek, mint a HomePod, az AirPods, vagy a fentiek alapján az iPhone X hírneve is csorbát fog szenvedni. Kár lenne hagyni…

Forrás: MacRumors

A világ szeme most a frissen leigazolt ex-Google MI vezér John Giannandreán, aki állítólag már azért jött a vállathoz, hogy rendet csapjon a Siri csapatban. Így legyen!

iPhone XS | Részletre is

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!