imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Minél több az okoseszköz egy háztartásban, annál elégedettebb a vásárló


Azoknál a felhasználóknál, akik a kanapéról kapcsolgatják a villanyt, a Sirivel főzetik a kávét, és mindig meleg lakásba érkeznek az okostermosztátuknak köszönhetően, már csak azok a boldogabbak, akiknek mindebben a jóban egyszerre van része.

Alapvetően azért azt gondolná az ember, hogy minél több potenciális meghibásodásra képes/nem működő/javítani való készülék van a környezetében, annál stresszesebb lesz az élete. Ez minden bizonnyal így is van, de mi van akkor, ha minden egyes eszköz szimplán „just works”? Elégedettség, boldogság, világbéke. Legalábbis ez derült ki a J. D. Power legújabb tanulmányából.

Elgato Eve Room

Felmérésüket egy sokkal általánosabb kérdéssel kezdték: melyik telefongyártó készülékeivel a legelégedettebbek a felhasználók? Az ilyen jellegű felmérések eredménye általában mindig fényes Apple győzelemmel járul, spoiler: most is. Ez esetben a Samsung mindössze csak 0,1%-kal maradt le, ami már egy szőrösszívű matematikus szemében is elhanyagolható különbség.

Sokkal érdekesebb viszont az az összefüggés, amit a birtokolt okoseszközök mennyisége és az általános elégedettség között mutattak ki:

A felhasználói elégedettség sokkal magasabb volt azon okostelefon tulajdonosok körében, akik a készülékükkel irányították az otthonukat az olyan kiegészítők segítségével, mint amilyenek az okostermosztátok és egyéb okoskészülékek.

Elgato Eve termékcsalád

Mondjuk érthető: minél több hasznos dologra tudod használni a telefonod, annál jobban örülsz neki. Ennek megfelelően, az elégedettség arányosan növekedett a készülékek számával. Egy kiegészítőnek még csak alig volt hatása a mutatókra, de pár okosizzó vagy konnektor együttesen akár 3,4%-kal is megdobta a számokat. Bár ez nem tűnik túl soknak, piaci szinten sokat jelenthet – az elégedettebb ügyfél többet is fog vásárolni. Milliárd dollárokkal számolva pedig a 3,4%-nak még a töredéke is rengeteg pénzt jelenthet.

A felhasználók okosotthon kiegészítői megnövelhetik a komfortot, a kényelmet és a biztonságot a lakóterekben. Emiatt elégedettebbek lesznek a telefonjukkal is, mivel sokkal több előnyét élvezhetik a technológiának, mint azok, akik nincsenek is tudatában ezeknek a funkcióknak. Azok a gyártók, akik könnyű és egyszerű módon tették elérhetővé az egyes eszközök összekötését, lényeges előnyre tehetnek szert az otthonok okosodásával és automatizálódásával párhuzamosan, mivel a felhasználóik elégedettebbek lesznek.

Foxconn lopás

A kutatásból az is kiderült, hogy az iPhone tulajdonosok valamivel több okoseszközt birtokolnak Amerikában Androidos társaikhoz képest. Termosztátok terén ez 13 vs. 11%-os arányt jelentett, míg a többi kiegészítők terén 9 vs. 8%-at.

Forrás: 9to5mac

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!