imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Mit ad egy Apple Watch-tulaj karácsonyra? Apple Watch-ot!


Az már sok korábbi piackutatásból kiderült, hogy az Apple Watch-tulajdonosok nagy többsége (nagyjából a 90%-uk) elégedett az Apple első órájával. Ez pedig jó hír az Apple számára, főleg, hogy nagy részük ajándékba is egy Apple Watch-ot adna a szeretteinek.

Reuters/Ipsos arra volt kíváncsi egy felmérésben, hogy vajon hogyan teljesít majd az Apple Watch a minden hasonló termék számára kritikus karácsonyi időszakban, vagyis akkor, amikor általában mindenből a legtöbb fogy, különös tekintettel a szórakoztatóelektronikai eszközökre. Az eredmények alapján az Egyesült Államok felnőtt lakosságának 7%-a tervezi azt, hogy egy Apple Watch-csal lep meg valakit karácsonyra, ami önmagában is szép szám, a vásárlói elégedettségről azonban sokat elárul az, hogy a jelenlegi tulajdonosok közel kétharmada (62%) adná azt az órát ajándékba, ami neki is bevált.

Apple Watch New York

Ez a számok nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy az év végére összesen 16 millió találhat gazdára az Apple Watch-ból a Reuters szerint, ami felülmúlná a Wall Street által várt 10-12 milliós eladási számot. Az ünnepek előtti teljesítmény azért is lehet fontos, mert valószínűleg jó indikátora lesz az új termékkategória későbbi sikerének vagy kudarcának. Azt már megtapasztalhattuk, hogy az Apple nem szívesen közli az adatokat, mivel az óra az „egyéb” kategóriában szerepel a negyedéves jelentésekben – ennek okaként azt jeltölték meg, hogy nem akarják, hogy a konkurencia is értesüljön a pontos számokról.

Apple Watch

A Reuters most is megkérdezte a cupertinói céget, de nem meglepő módon nem kívántak nyilatkozni a témában. Ennek ellenére a kutatás valószínűleg elég pontos képet fest, mivel az Apple Watch megjelenése előtt is végeztek egy reprezentatív felmérést, amelyben a megkérdezettek 6%-a mondta azt, hogy tervezi az óra megvásárlását, ami a mostani minta alapján reálisnak mondható. A piackutatásból az is kiderül, hogy mindössze a vásárlók 5%-a nem használja már az Apple Watch-ot, 91%-uk pedig ugyanannyit, vagy többet használja mint amikor megvette. Carolina Milanesi, a Kantar Worldpanel ComTech elemzője szerint ez figyelemre méltó arány, mivel az a hordható eszközök piacán sokkal rosszabb szokott lenni.

Forrás: Reuters via AppleInsider.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!