imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Mit fog tenni az Apple az iPoddal?


Az Apple az iPod névre keresztelt zenelejátszóival robbant be a köztudatba, a termék abszolút sikerének köszönhetően a cég a teljes zenei piacot átalakította az iTunes által. De vajon van-e még jövője az iPodnak, és ha nem, akkor vajon miért van még mindig a boltok polcain?

Talán az iPod volt az első olyan Apple-termék, ami megteremtette a cég kütyüjeit átölelő miliőt, amitől úgy érezzük, jobb egy alma logós eszközt birtokolni, mint egy más márkájú terméket. Persze ez nem véletlen, Cupertinóban nagy hangsúlyt fektetnek a fejlesztés során a felhasználóbarát szoftver és az egyedi dizájn kialakítására. Olyan apróságok is beletartozik ebbe a kérdéskörbe, mint például a doboz gondos megtervezése és kivitelezése, a termékek mellé kapott tájékoztató füzet és a matricák, amiket soha senki nem ragaszt sehova, de ezek nélkül nem is lenne ugyanolyan érzés kibontani az Apple-termékeket.

ipodunboxing_big9

Az iPod nem csak egy szimpla zenelejátszó vagy “MP3-as” volt, ahogy akkoriban emlegették a kompakt méretű digitális zenemasinákat. Az iPod egy életérzés volt, 1000 zeneszám a zsebedben, hófehér fülhallgató a füledben, a fényes hátuljú kiadások pedig össze-vissza karcolódtak, de már messziről ki lehetett szúrni, hogy kinél van iPod. Hazánkban persze akkoriban ennek még nem volt akkora kultusza, mint az cég anyaországában az Egyesült Államokban, de később hasonló módon kezdett itthon is elterjedni az iPhone híre. Mintha egy egészen más dimenzióba csöppentünk volna és az emberek elkezdtek rájönni, hogy nem kell mindenkinek mélységeiben értenie az számítástechnikához, ahhoz, hogy a részese tudjon lenni.

aH1XcZAAz iPodhoz tehát szép emlékek kötődnek, főleg ha arra gondolunk, hogy gyakorlatilag ebből az ötletből született egy még nagyobb, az iPhone, ami ma már a zenelejátszás mellett az életünk millió és egy problémájára megoldást jelent. Adta magát a helyzet, hogyha a felhasználók olyan telefonokat kapnak a kezükbe, amivel ugyanolyan vagy jobb zenei élményben lehet részük, akkor az iPod feleslegessé válik a számukra. Így is lett, az a fajta tartalomfogyasztási metódus, amire egyre jobban kezdünk áttérni minden téren, merőben eltér attól, mint ahogyan 5 évvel ezelőtt gondoltunk a zenékre, filmekre, sorozatokra vagy a tévéműsorokra.

4th-gen-ipod-shuffle-family-58dce3535f9b584683534fd2Az Apple termékpalettáján jelenleg is szerepel 3 iPod modell: az iPod shuffle, az iPod nano és az iPod touch. Sajnálatos módon el kell ismerjük, hogy ezen termékek közül egyik sem felel meg a jelenkor elvárásainak, amik főleg a zene-streaminget és a vezetéknélküli fül- és fejhallgatókat jelentik. Ennek ellenére az iPod még mindig “kúl”, akinek volt, az szinte biztos, hogy később iPhone-t is vett és biztosan vannak olyan szerencsések is, akiknek van még otthon működőképes iPodja. Ritka, de olyanról is tudok, aki az iPhone-ja helyett szívesebben hallgatja kedvenc albumait egy iPod nanón, sportolás vagy olyan tevékenységek közben, amikor nincs biztonságban a telefon méregdrága kijelzője. Ilyenkor teljesen életszerű az iPodok használata.

black_image5_20090909_1Ha viszont arra gondolunk, hogy ki vesz még új iPodot, akkor egyáltalán nem ilyen egyszerű a képlet. Jelenleg húszezer forinttól százhúszezer forintig válogathatunk a zenelejátszók között, ami egy kicsit meghökkentő, tekintve, hogy a 64 GB-os iPod touch áráért nemhogy egy iPadet, de még egy iPhone SE-t is választhatunk, igaz egyik esetében sem ekkora tárhellyel. Az iPod nano hatvanötezer forintos árfekvése sem túl baráti, mintha az Apple iPod fejlesztő részlegén (már ha egyáltalán van még ilyen) megállt volna az élet. Ne gondoljuk azt, hogy ha az Apple-nek nem érné meg, akkor feleslegesen gyártaná halomra az iPodokat. Ugyan egykoron a cég legnagyobb bevételi forrását jelentették, mára csekély a jelentősége.ipodnanotitle201507De mi van akkor, ha van egy gyártósorod, amin csak a különböző iPod modellek készülnek, ennek a termékednek sikerült jó hírnevet is szerezned, egyfajta védjegyed vagy referenciád már? Bezáratod az egészet a francba és nem árulsz többet? Persze, hogy nem, nincs számottevő rivális termék a piacon a kategóriában és valószínűleg így is sikerül évente eladni annyit, hogy ne jelentsen veszteséget az előállítás. Lehetséges, hogy ezért sem normalizálódtak az árak az évek során, keveset gyártanak belőle, keveset is adnak el, de előállítani ugyanannyiba kerül, mint eddig is. Talán minimálisan javít is az Apple “egyéb” termékkategróiáján, ha nem is sokkal. Átböngészve az apróhirdetési portálokat temérdek iPodra lelni, és az ember azt gondolná, hogy fillérekért hozzá lehet jutni egy-egy példányhoz, de gyorsan kiderült számomra, hogy ez koránt sincs így; az iPod még mindig egy közkedvelt termék.

ipod-touch-2015-gallery1Nem valószínű, hogy az Apple-nek lennének még hosszútávú tervei az iPoddal. Kérdés, hogy meddig maradnak meg a jelenlegi modellek a kínálatban és itt főleg az iPod shuffle és nano az érdekesebb esetek, hiszen a 6. generációs iPod touch még rendelkezik szoftveres támogatással. Vélhetően ez már nem sokáig marad így, ennek ellenére a maga világában köszöni szépen, nagyon is jól van.

JBL Pulse 3
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!