imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Milyen lesz a MacBook Pro 5 év múlva?

Az iMagazin koncepciója a Ti elképzeléseitek alapján!

Monument Valley 2 és ami mögötte van


2016 februárjában döntött úgy az Ustwo Games csapata, hogy elkezdik a nagy sikerű Monument Valley második részének fejlesztését, ami azóta már meg is jelent az App Store-ban. A fejlesztés célja amellett, hogy ezt a méltán népszerű címet folytassák az is volt, hogy a játék mélyebb értelmet kapjon és személyesebbé váljon.

10 hónapnyi kőkemény koncepció gyártás és 100 különböző karakter megrajzolása előzte meg a Monument Valley 2 tényleges fejlesztését: a végleges elemek modellezését, animálását és programozást. Ezáltal a Monument Valley 2 már nemcsak perspektíva játék lett, hanem érdekes történeteken, világokon, érzéseken barangolhatunk keresztül, miközben összetett logikai feladványokat oldhatunk meg.

Az egyik fejezet fejlesztésében például, ahol egy fiatal fiú a személyazonosságát kutatja, nagyon komoly szerepe volt az előzetes koncepciónak. “Mindig is érdekelt minket egy olyan világ, amely hasonlít a Monument Valley-hoz, csak épp a színeket elhagyva monokróm megvilágítással.” – mondta Adrienne Law, a Monument Valley 2 producere.

A játékban lévő Tower szintet azok a kezdeti felfedezések ihlették, amik azt mutatták meg hogy milyen brutális szerkezeti felépítés és színezés jöhet ki a Monument Valley ízléses megjelenéséből.

A csapat ebben az utazásban kitalált egy érzelmi szálat is, amiben két egyén egymástól elszeparálva próbálja megfejteni a lehetetlen geometriák titkát. Ebben a részben nagyon fontos volt, hogy a felfedezés során szerezett tapasztalatokat a szeretet természetéről visszacsepegtessék a játékosoknak is. Ezt követően az új karakterek száma csak nőtt és nőtt, de egy mégis kitűnt a sok közül.

Az anya és fiú páros kitűnt a sorból, amikor a koncepciókat készítettük. Amint rájuk találtunk tudtuk, hogy egy nagyon emocionáló felfedezést tettünk, olyas valamit amivel csak nagyon ritkán találkozhatunk a játékok történeteiben.

Ezeknek a különösen fontos epizódoknak a finomhangolása azt eredményezte, hogy sok másik megragadt koncepció szinten, vagy a már előrehaladott stádiumban lévő pályarészeket drasztikusan át kellett alakítani.

Ez egy olyan döntés volt, amit egyhangúlag hoztunk meg.

Law azt is hozzátette, hogy amikor ezt a részt készítették, akkor egy kicsit a személyes kapcsolataira is gondolt az édesanyjával és nagymamájával. Erre késztette a csapat egészét a történet elmélyítése.

Amikor ránézek erre a játékra, akkor nemcsak egy magasztos történetet látok az anya-gyerek kapcsolatról, hanem a benne lévő megbecsülés a szüleim felé is felértékelődik. Talán ez a legértékesebb dolog, amit a Monument Valley 2 során bezsebeltem. Remélhetőleg, amikor mások kézbe veszik a játékot, ők is ki tudják majd vetíteni ezt érzést a kapcsolataikra.

A Monument Valley első része fenekestül forgatta fel 2014-ben az iOS játékok kínálatát: gyakorlatilag minden létező díjat bezsebelt. Ezek közt volt az Apple Design Award is, sőt ugyanebben az évben még az év iPad játékának is megválasztották az App Store szerkesztői. A játék egyedi miliője a folytatásban is sikerre lett ítélve, mondanunk sem kell, hogy a második részt is imádjuk, számomra teljesen átjön a játékon keresztül az, amit Adrienne Law nyilatkozott a készítéséről.

Ha még nem próbáltátok ki, tegyétek mihamarabb: iPhone-ra és iPadre egyaránt ajánlott mindkét része.

Forrás: App Store


• Monument Valley letöltése az App Store-ból (iPhone, iPad – 1490 forint)

• Monument Valley 2 letöltése az App Store-ból (iPhone, iPad – 1790 forint)

0% THM 20 hónapra

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!