imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Moov HR Burn és HR Sweat – intelligens pulzustréner teszt


A hordható eszközök és fitnesz mérők piaca telis-tele van jobbnál jobb eszközökkel. Ezek közül két nagyon ígéretes versenyzőt kaptunk tesztelésre: a Moov HR Burnt és HR Sweatet. Lehet, hogy megtaláltuk a megfelelő pulzusmérőt a számodra?

Sportolásra rengeteg alkalmazás található manapság az App Store-ban: egész szolgáltatáscsomagokra fizethetünk elő, amik eleinte ígéretesnek tűnnek, majd egy idő után mindig megunjuk a használatukat. Emellett rengeteg fitnesz mérőkütyü is létezik, ezekkel viszont pont az a probléma, hogy nem megfelelő vagy egyáltalán nincs szoftveres háttér, és ez a két fő szempont nagyon ritkán találkozik. A Moov termékeivel azonban más ez a helyzet: végre két olyan pulzusmérőről beszélhetünk, amikhez brutálisan jó alkalmazást csomagol a gyártó.

Moov app – a sport nagymestere

Amikor megkaptuk tesztelésre a Moov HR Burnt és a Moov HR Sweatet, akkor azonnal lecsaptam a lehetőségre, hiszen rendszeresen futok, mégsem használtam eddig pulzusmérőt, ami nagy hiba volt. A pulzusunk monitorozása és tudatos szinten tartása nagyban hozzájárul a céljaink eléréséhez, legyen szó akár fogyásról, akár állóképesség-növelésről. Egyszerű pulzusmérésre már a pár ezer forintos fitnesz órák is képesek, ám pontatlanok, lassúak és semmi pluszt nem nyújtanak a Moov megoldásához képest.

Eddig is használtam különböző fitnesz appokat, sőt, elő is fizetek némelyikre. Futásra azért, mert szeretem számon tartani, hogy mekkora távokat teljesítek, különböző edzésprogramokat futok végig és a többi. Emellett akadnak olyan alkalmazások, amiket otthoni edzésekhez használok: ezek segítenek a helyes gyakorlatok elsajátításában, illetve folyamatos személyi asszisztensként is funkcionálnak. De hogyan lehet valami úgy a személyi edződ, ha fogalma sincs róla, mit is csinálsz pontosan?

Erre nyújtanak megoldást a Moov sporteszközei. Az alkalmazásban két edzéstípus közül választhatunk: mozgáskövetés és pulzus mérés. A Moov HR Burn és HR Sweat pántok ez utóbbira hivatottak. Ezen belül 8 edzés közül választhatunk, amelyek 3 fajta mozgásra épülnek: futás, általános kardió (fekvőtámasz, guggolás, stb.) és beltéri bicikli. A 8 edzést kicsit koncepciótlanul állították össze és lehetne sokkal több is belőle, de ez bocsánatos bűnné válik, amint elkezdünk egy-egy edzést.

Mi van a dobozban?

Amint kibontjuk az eszközöket, szemmel látható a különbség. A HR Sweat egy sokkal izgalmasabb pulzusmérőnek tűnik, mint a HR Burn. Előbbi dobozában találunk egy fejpántot (30 fokon mosható), egy kör alakú szenzort, ami a mérés közben zöld fényt bocsájt ki, a szenzorhoz egy gumiborítást, töltőt és a hozzá tartozó kábelt, illetve a papírokat. A HR Burn doboza csupán egy mellkaspántot tartalmaz, magát a szenzort, illetve a papírmunkát. Töltőt, kábelt nem kapunk, ugyanis gomb elemmel működik, így nem is képes metrikus adatok eltárolására, míg a fejpántos változat igen.

Moov HR Burn és Sweat – mi a különbség?

A HR Sweat körülbelül 6 óra használatot tesz lehetővé, ez az én esetemben nagyjából egy egész hétre elég töltés nélkül. A pántja uniszex kialakítású, fekete színű, a szenzora pedig vízálló, ahogy a HR Burn is. A lényegi különbség a kettő között abban mutatkozik meg, hogyan hordjuk, és ez kényelmi szempontból sem utolsó kérdés. A gyártó szerint a fejpánt elhelyezkedéséből adódóan pontosabb méréseket végez. Ezt nehéz lenne bizonyítani vagy megcáfolni, de ami egyből feltűnt, hogy sokkal gyorsabb a HR Sweat, azonnal valós idejű adatokat mutat, míg a HR Burn 10-15 másodperces késést produkál.

Emellett a HR Sweat hordása nagyon kényelmes, egy rendkívül puha anyagú, rugalmas kialakítású fejpántot csomagol mellé a gyártó. Miután feltöltöttük a szenzort és beleraktuk a gumitartóba, egyszerűen be kell akasztani a pántba belülről és felhúzni a fejünkre úgy, hogy a Moov felirat óra 12 felé mutasson, a szívecske pedig 9 óránál álljon. A párosítást egy kicsit furcsa módon oldották meg. Először is ki kell választanunk a kívánt edzést, be kell kapcsolni a Bluetooth-t, majd utána kell párosítanunk a HR Burnt vagy a HR Sweatet.

Egyiken sem találunk gombokat. A HR Burn esetén miután magunkra applikáltuk a mellkaspántot, azonnal kapcsolódik a telefonhoz. Ajánlott a pánt belső részét egy kicsit megvizezni, állítólag így pontosabbak lehetnek a mérések, illetve jó szorosan húzzuk meg, mert amint elkezd fickándozni a testünkön, fals eredményeket mutat. A HR Sweatnél nincs ilyen gond, fel a fejre (az imént említett pózban), meg kell kocogtatni a mérőt és bumm, működik.

Mesterséges intelligencia = jobb teljesítmény = nagyobb eredmény

Innentől pedig tulajdonképpen az alkalmazáson van a hangsúly, hiszen minden lényeges dolog itt történik. Előre megadhatunk például cél pulzust, vagy választhatunk intervallumos edzéseket. A lényeg, hogy az egész edzés során a személyes preferenciáinknak megfelelően koordinál az asszisztens a fülünkre. A mesterséges intelligencia lehetőségeit kimaxolva a folyamatos számításokból konzekvenciákat képes levonni, ez pedig formálhatja az aktuális edzésünket.

Az egymást követő edzések után a program egyre jobban kezdi kiismerni a mozgásunkat, a pulzusunk alapján az edzéseink intenzitását, és a kitűzött céloknak megfelelően egyre pontosabb utasításokat képes adni. Ráadásul, ha valaki komolyabban ért a sporttevékenységekhez, és tud olvasni a mért adatokból, annak szép grafikonok állnak a rendelkezésére minden edzés elvégzése után.

Ami miatt hasznosnak bizonyult számomra mindkét típusú pulzusmérő, az az volt, hogy az elégetett kalóriáról sokkal pontosabb adatokat kaptam, mintha csak egy GPS alapú, futást mérő alkalmazásra hagyatkoztam volna. A Moov eszközök kompatibilisek a Strava és a MapMyFitness nevű alkalmazásokkal, ám a gyári Moov alkalmazás sokkal gyorsabban reagál pulzusváltozásra.

Fejpánt vagy mellkaspánt a nyerő?

Mind a kettő nagyon jó választás; ha mégis döntenem kellene, hogy melyiket venném meg szívesebben, akkor én a Moov HR Sweatre tenném le a voksomat. Gyorsabb és pontosabb mérésekre képes, és sokkal kényelmesebb is a viselése, mint a HR Burn. Pulzusmérős fejpántban futni elég menő érzés, nem sok mindenki rendelkezik ilyennel. Ha valaki éppen csak kipróbálná, mire képes egy profi pulzusmérő ugyanolyan szolgáltatásokkal, de nem biztos benne, hogy rendszeresen használná, az a Moov HR Burnnel szintén nem tévedhet.

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!