imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

Mostantól nem árulnak zsákbamacskát az App Store-ban


Jelentős szabályozás vezetett be az Apple az App Store-ban azokra a játékokra vonatkozóan, ahol a fejlesztők a pay-to-win üzleti modellt használják. A játékfejlesztőknek mostantól jelezniük kell a játékosok számára pontosan mennyi az esélye a fizetős zsákbamacskáknak.

Azt gondolom az Apple igen korrekt szabályokat állít a fejlesztők elé a felhasználók védelmében. Nemrég például elkezdték feltüntetni az alkalmazások adatlapján, hogy milyen alkalmazáson belüli vásárlásokat tartalmaz az adott app, legyen szó ingyenes vagy eleve fizetős alkalmazásról. Mondanom sem kell ez mennyire átláthatóvá teszi az appok dömpingjét, egyszerűen az Apple kizárja annak a lehetőségét, hogy a felhasználók lyukra futhassanak. Így valószínűleg kisebb arányban is igénylik majd vissza később az appok árát.

A mostani újítás az úgynevezett “loot boxokra” helyezi a hangsúlyt. Ezek azok az alkalmazáson belüli vásárlások, amikkel előrébb juthatunk egy-egy játékban, viszont zsákbamacskaszerűen koránt sem biztos, hogy olyan skillt vagy szuperképességet kapunk, amit elvárnánk a pénzünkért. Ezek a kétesélyes mikrotranzakciók továbbra is benne maradhatnak a játékokban, viszont a fejlesztőknek ezentúl fel kell tüntetniük mekkora az esélye annak, hogy a vásárlás után valóban előnyhöz juthatunk.

Ezek a fajta pay-to-win logikára épülő megoldások nem csak a mobiljátékok világában vannak jelen, hiszen a PC-s, illetve konzolos teljes áras címekben is megtalálhatóak. Az EA Games különösen hajlamos a loot box dömpingre, például a Fifa játéksorozat Ultimate Team játékmódjában kártyacsomagokat vásárolhatunk, de az olyan címek, mint az új Star Wars Battlefront II és a Need for Speed: Payback sem maradtak ki ebből a fajta üzletből.

Forrás: Engadget

Beoplay H9i

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!