Twitter

Na, vajon ki nyerte a Twitter vevőszolgálati arany-díját?

#HÍREK
2016. 11. 15.

Idén először kerültek kiosztásra #TwitterAward néven a közösségi média meghatározó cégének, a Twitternek „sajátmárkás” díjai. Ki nem találjátok ki lett az egyik befutó…

Egy vonás zsenialitás, egy adag kreativitás, és egy briliáns ötlet. Ezek a lelke minden sikeres kampánynak a Twitter szerint. A cég pedig idén úgy döntött ideje lenne kiosztani pár díjat a fenti ismérveknek legjobban megfelelő kampányoknak.

A #TwitterAward névre keresztelt gálát, a cég annak apropóján rendezte meg, hogy már tíz éve a piacon vannak. Ők ezt persze sokkal pátoszosabban fogalmazták meg:

Az elmúlt tíz év alatt a Twitter egy mobil üzenetküldő szolgáltatásból a nemzetközi közösség pulzusává nőtte ki magát. Egy élő közvetítés arról, mi történik a világban. Az út során a hirdetők megváltoztatták, újrafeltalálták és átértelmezték a marketing startégiákat.

Kétségtelenül elvitathatatlan érdeme a Csivitelőnek©, hogy teljesen megváltoztatták a kommunikáció, a marketing, de még az elnökválasztás módját is. Van Twitter accountja Ferenc Pápának, Donald Trumpnak, Grumpy Catnek, de valaki még Istennek is csinált egyet. Nekem mondjuk baromira nincs, és szerintem még elég sok magyar így van vele, de hát ki vagyok én Grumpy Cathez képest.

Twitter

A lényeg, hogy a kerek évforduló alkalmából a Twitter úgy érezte feltétlen díjat kell alapítania, amiből arany, ezüst és bronz fokozatok is készültek. Illetve több kategóriát is létrehoztak, amikben elvileg több százan kampány vett részt, 16 különböző országból. Köztük az Apple is. Igaz, a cégnek elég érdekes viszonya van a közösségi média ezen zugával. Még 2011 szeptemberében regisztráltak egy hivatalos fiókot, aminek jelenleg nulla tweetje látható. De ne legyünk igazságtalanok, használták már: például szeptember 7-én csodálatosan elspoilerezték az bemutatás előtt álló iPhone 7-et.

Van viszont egy lényeges produktívabb fiókjuk is @AppleSupport néven. Az Apple ezt az oldalt használja a felhasználói kérdések megválaszolására, segítenek megoldani a problémákat, de néha még pár tippet és trükköt is írnak. De nem ám valami ad-hoc módon, hanem szépen módszeresen, minden nap hajnali 5-tól este nyolcig megállás nélkül (csendes-óceáni idő szerint). Ebben az időszakban szinte perceken belül választ lehet kapni a kérdéseinkre, ami tényleg szép teljesítmény. Ráadásul az ötlet is egyedi, ez volt elvileg az első ilyen custumer support fiók a Twitteren. A dolog bevált, mára 529 ezer követővel büszkélkedhetnek, és a posztjaikat százasával osztják meg a felhasználók.

Twitter

Ez a teljesítmény persze mindenképpen elismerést érdemelt, a vevőszolgálat (#Customer) kategória aranydíját vihette haza a csapat. A Twitter írt mellé pár szép gondolatot is, ha esetleg a közösségi média virtuális Nobel-díja nem lenne már elegendő önmagában:

Az átlagos online vevőszolgálatok válaszolás ideje hosszú, akár 17 óra is lehet. Óra! Az @AppleSupport elhatározta, hogy megváltoztatja ezt a szomorú statisztikát, és a Twitter fogja felhasználni arra, hogy felhasználói kérdésekre, kommentekre válaszoljon. A Twitter valósidejű természetének köszönhetően képesek lettek bármelyik pillanatban kommunikálni a vásárlóikkal, még több segítséget nyújtva ezzel akkor, és ott ahol a leginkább szükség van rá.

Én a végére egy könnycseppet is elmorzsoltam, gratulálunk a győztesnek!

Forrás: MacRumors