steve-jobs-movie-cover

Nagy hullámvasútra ült fel a Steve Jobs film

#HÍREK
2015. 11. 27.

Lassan az új, Sorkin-féle Steve Jobs filmmel is úgy leszünk, mint az Apple Campus 2 cikkekkel: havonta csak egyszer keresünk fel vele titeket. Mert bár hetente jöttek az újabb és újabb adatok, úgy éreztük, nincs sportértéke annak, hogy minden héten leírjuk: még [még (még)] mindig bukás a Steve Jobs film. Pedig ez az igazság, azonban most egy izgalmas színnel bővült az amúgy eddig eléggé fekete paletta.

A film ugyebár 30 millió dollárból készült, és kb. ugyanennyit költöttek marketingre, ami azt jelenti, hogy a „fedezeti pont” 120 millió dollárnál van. Azaz ennyit kellene megtermelnie a filmnek, hogy hosszú távon, minden kiadást és befektetést (az idő is pénz, hahó!) tekintve egyáltalán nullszaldós legyen. Az eddigi becslések arról szóltak, hogy mostanra 19 millió dolláros bevételnél fog járni a film. Nem sikerült eltalálni, ugyanis a film összesen 7,3 millió dollárt termelt. Ekkora fiaskónál már csak az a kérdés, hogy mi a cikibb? Magyarázkodni, vagy nem magyarázkodni?

Danny Boyle rendező és Aaron Sorkin forgatókönyvíró | Kép: Business Insider
Danny Boyle rendező és Aaron Sorkin forgatókönyvíró | Kép: Business Insider

Úgy néz ki nagy hiba volt a Social Network – A közösségi háló sikerére építeni. Egyes vélemények szerint 2010-ben pont a legjobbkor jött ki a film, ugyanis a Facebook felfutóban volt és Mark Zuckerberg személye is ismeretlen volt a tömegek előtt, azaz szűz területen indultak. Ezzel szemben Steve Jobsról már életében több összegző mű készült, de elég csak a Walter Isaacson-féle életrajzot, vagy az Ashton Kutcher főszereplésével készült mozit említeni. Úgymond nem volt éppen friss a téma, de ehhez még hozzáadódott az is, hogy a 190 oldalas forgatókönyv erősen párbeszédközpontú. Hogy honnan tudom, hogy ekkora a forgatókönyv? Igen, a forgalmazó Universal Pictures elérhetővé tette a teljes forgatókönyvet, azaz ha nem bírtok magatokkal, akkor „el tudjátok olvasni” a filmet. A vicc az egészben, hogy Sorkin nem esélytelenül pályázik ismét (a Social network után, amivel nyert) a legjobb adaptált forgatókönyvért járó Oscar-díjra.

Az Universal mindenesetre védelmébe vette a filmet (mi mást tehetnének?):

Továbbra is támogatni fogjuk a filmet azokon a piacokon, ahol sikeres, ezt agresszíven és proaktív módon fogjuk folytatni.

Források: 9to5 Mac, Cult of Mac