imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Nagyobb hangsúlyt kap a Snapchat iPhone-on, mint Androidon


Sokkal többen használják a Snapchatet iOS-en, mint Androidon: ez derül ki a cég legfrissebb nyilatkozatából. Éppen ezért a privát képküldő szolgáltatás a jövőben is előnyben részesíti majd az almás telefonokat, ugyanakkor a növekedés érdekében ráncba szedhetik az androidos appot is.

Hiába az iPhone-ok mindössze 12%-os piaci részesedése, mégis sokkal jobban megéri iOS platformra fejleszteni, főleg, hogy az Apple statisztikái alapján tavaly 20 milliárd dollár vándorolt a fejlesztőkhöz az App Store bevételeiből. A Snapchat alapvetően ingyenes alkalmazás, ugyanakkor most már van egy-két fizetős funkció is, ami régiónként eltérő. Snapchaték pedig úgy látják a grafikonokból, hogy sokkal több aktív felhasználójuk van az iPhone-osok táborából, mint a túloldalról – így nyilván innen is folyik be a több bevétel -, ezért továbbra is nagyobb figyelmet fognak fordítanak az iOS alkalmazásukra amellett, hogy a továbbiakban ráerősítenek a többségi platformra is.

9d1oFgk1

Jelenleg előnyben részesítjük az iOS fejlesztőrészlegünket minden egyéb androidos okostelefonnal szemben…Ha tovább növekednének az androidos tábor aktív felhasználói, akkor gondban lennénk, hiszen ezen a rendszeren visszamaradottabb az alkalmazásunk, mint iOS-en. A növekedés érdekében nagyobb figyelmet kell fordítanunk Android platformra is.

Annak okára, hogy miért alakult ki ez a felállás, nincs pontos magyarázat. Ugyan vastagnak tűnik a Google operációs rendszerének előnye, de ha ebből levonjuk az alsó és középkategóriás telefonokat, akkor máris jobban kiegyenlített a verseny. Ennek pedig azért van jelentősége, mert a Snapchat hiába nem rendszerigényes app, megvannak a bizonyos hardveres követelményei. Az egyes AR filterek (maszkok?) nem minden készülékkel kompatibilisek, illetve az előlapi kamera minősége is kizáró ok lehet a Snapchat használatát tekintve.

akrales_161201_1304_A_0116.0.0

A cég egyébként 5 év után kíván tőzsdére lépni, ettől 3 milliárd dolláros növekedést várnak. A jelenleg 158 milliós felhasználói bázissal rendelkező vállalat értékét várhatóan 20 milliárd dollár fölött fogja meghatározni az IPO (Initial Public Offering). Érdekesség, hogy a céget a jövőben már nem csak, mint szoftverfejlesztőt fogják nyilvántartani, hanem mint “kamera céget” is, utalva ezzel az olyan kiegészítők gyártására, mint Spectacles. A cég azt mondja, az alkalmazásukban megbújó hirdetések biznisze gyorsan növekszik. A 2015-ös évben 58,7 millió dollár volt az ebből befolyó bevétel, tavaly viszont már 404,5 millió dollár.

Snapchat Spectacles

Ennek ellenére továbbra is veszteséges a cég, hiába a jelentős bevétel növekedés. Megeshet, hogy idén átfordul a mutató, főleg, hogy a hírek szerint a cég még jobban ráerősítene a hardverfejlesztésre, illetve a részvényesek is jó hatással lehetnek rájuk. Ha pedig valóban új hardverekkel rukkolnának elő a jövőben, akkor azokat elsősorban az iPhone-os tábor kénye-kedve szerint fogják megtervezni. Azt nem tudjuk, hogy a Spectacles után mi lehet a következő nagy dobás, de reméljük, egy kicsit hasznosabb, vagy legalább kevésbé idióta kiegészítőkkel rukkolnak majd elő. A beépített kamerával rendelkező szemüveg sem volt önmagába rossz ötlet és a reklámfotón is jól mutat a kisasszonyon, de nincs ember, aki kimenne benne (legalábbis Pesten) az utcára.

Forrás: The Verge 1,2

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!