imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Nagyon kellene már új Apple TV, egyedi szolgáltatásokkal


Bár az Apple látszólag foglalkozott a dedikált szórakoztató központjával az utóbbi időben, komoly változáson még sem ment keresztül az Apple TV, ami meg is látszik a piaci részesedésen. Vajon képes lesz az Apple a felhasználóknak fontos tévézési élményt nyújtani, vagy az egész ötlet megy a süllyesztőbe?

Az Apple TV több szempontból is egy kissé átgondolatlan projektként indult. Habár időközben sokat formálódott, és az utóbbi években azt éreztük, hogy az Apple se tudja igazán, mit szeretne kezdeni a kis fekete alma logós dobozával. Több területet is körbeölel, még sem elégíti ki egyiket sem, így nem is túl vonzó a fogyasztók számára. Persze maga a termék is csak sokadlagos a cupertinóiak számára, ami nem is hoz egyelőre túl sok pénzt a konyhára, főleg amíg ki nem alakítanak egy jól árazott szolgáltatáscsomagot.

Apple TV

 

Annak ellenére, hogy egy ilyen eszközben nem közvetlenül a hardvereladás jelenti a fő bevételi forrást, a top 4 tévé okosító / szórakoztató box közül az Apple TV a legdrágább, illetve – nem meglepő módon – használata iOS eszközökre korlátozott. A Roku, az Amazon FireTV és a Chromecast is támogatja mind a két platformot, ellenben az Apple-lel, ami mint minden más termékénél, csak önmagával kompatibilis.

A comScore adatai szerint az Apple TV jelenleg a negyedik helyen áll az Egyesült Államok háztartásait tekintve. A legnépszerűbb platform a Roku, ami érdekes módon hazánkban még egyáltalán nem terjedt el; második helyen az Amazon FireTV áll, amiről ugyanez mondható el. Nagyon kevesen ismerik ezt a két terméket és még kevesebben vásárolnak ilyeneket. A Chromecastről sem tudunk túl sok mindent: hasonlóan kacifántos utat járt be, mint az Apple TV, és annyi extrája van, hogy YouTube tartalmat tudunk streamelni a tévére. Épp csak egy hangyányival ugyan, de megelőzi az Apple TV népszerűségét.

apple-tv-penetration

Egyrészről hazánkban nem is túl sok embert érdekel a televíziózás ezen vállfaja, ahol gyakorlatilag havi előfizetés ellenében korlátlan mennyiségű filmet nézhetünk meg, másrészről ez egy kicsit olyan terület, mint a mobiltárca vagy az okosórák és az okoskarkötők világa, ahol nagyon sokan nincsenek tisztában a kínálattal a vásárlók, és hogy mi mire is való pontosan. A boxokat tartalommal ellátó cégek sem nőttek még akkorára, hogy egy olyan apró országot, mint Magyarország, ellássanak szinkronos tartalmakkal. Bár furcsa helyzet ez, itt Közép-Európában, ahol némelyik szomszédos országban kialakult az a trend, hogy a filmek, sorozatok eredeti nyelven (többnyire angolul) mennek a tévében felirattal ellátva.

A magyar emberek többsége nem sűrűn néz feliratos filmeket, ezért a tartalomszolgáltatóknak is nehéz az egyes régiókra megfelelően eljuttatni a tartalmakat. Talán ezért sincs akkora érdeklődés itthon ezekre az eszközökre. További problémát jelent nem csak lokálisan, hanem globálisan is, hogy nem minden eszközre érhető el ugyanaz az a típusú és minőségű szolgáltatás, ezért csak akkor fognak rendeződni a piaci erőviszonyok, amikor valaki irányt tud mutatni erre a problémára.

apple_tv-wide

2017-ben az Apple rendesen belehúzott a szolgáltatások szegmens fejlesztésébe, mivel az Apple Musicot egy átfogó zenés és videós platformmá alakította, amely Androida is elérhető. Hamar belátta a konkurens Spotify, hogy hasonlóval kell előrukkolniuk, ha nem szeretnének lepottyani a trónról, és egy valamelyest hasonló sorozatot indítottak. Van tehát egy zenei vonal, ott vannak a Netflix, HBO Go és társai, amik a filmeket és filmsorozatokat képviselik, illetve az Apple TV által biztosított valamelyest klasszikus tévézésre hajazó megközelítés.

A hírek szerint, – amit erős fenntartással kéretik kezelni – az Apple már nagy erőkkel dolgozik azon, hogy egyel vonzóbbá tegye a szolgáltatások szegmensét. A pletykák szerint több komoly tartalomszolgáltató céggel próbál egy csomagot összeállítani, havi 30-40 dolláros áron. Ezzel a egy kissé leegyszerűsíthetné a felhasználók életét, akiknek nem kellene azzal foglalkozniuk, hogy melyik sorozatukra hol kell előfizetniük, gyakorlatilag egy kalap alá hoznák az egészet. Ha ez valóban sikerülne, akkor nagyobb esélyük lenne arra, hogy az Apple TV, elsőként a piacon, egy kényelmesen használható, kompakt eszközzé váljon, szépen lassan pont ugyanolyan kompaktá, mint amikor a kábeltévén csatornát váltunk.

Forrás: 9to5mac 1, 2

Aktuális akciók
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!