imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Nagyon kevesen használják nyilvános közegben a Sirit


Hamarosan kezdődik a WWDC, az Apple fejlesztői konferenciája, ahol szinte biztos, hogy egy megújult Sirivel találkozhatunk, sőt, az is egész valószínűnek tűnik, hogy a személyi asszisztens végre OS X-re és a Macekre is megérkezik.

Siri az iOS 5-tel és az iPhone 4s-sel mutatkozott be, majd szépen lassan utat talált az összes mobil Apple eszközbe. 2012 októbere óta az összes iPhone-ra és iPadre elérhető, de a watchOS-be is integrálták, így Apple Watch-on is segítségül tudjuk hívni Sirit a digitális korona nyomva tartásával, vagy a bűvös szavakkal: „Hey Siri!”

Hey Siri K.I.T.T., várj meg a bejáratnál!

michael-knight-watch

Ezzel már el is kezdtünk közelíteni a témához: bár a nyolcvanas években óriási menőségnek számított, hogy Michael Knight az óráján át hívta a kocsiját – és ilyenre egyébként már most is látunk példákat, így a Tesla esetében –, valahogy az emberek mégsem szeretnek nyilvánosan, hangosan beszélni az órájukhoz vagy a telefonjukhoz. Pedig az iPhone 6-os széria egyik új funkciója volt, hogy immáron a kezünk és a Home gomb használata nélkül is előhívhatjuk Sirit. Az iPhone 6 esetében ehhez töltőre kellett rakni a telefont, míg az iPhone 6s-nél már erre sincs szükségünk. Így például evés közben is felolvashatja nekünk a nem létező nigériai herceg levelét, hogy nulla munkával sok pénzt keressünk:

A Creative Strategies felmérése szerint bár a digitális asszisztensek és a mesterséges intelligenciák most nagyon foglalkoztatják a techvilág szereplőit, a felhasználókat jóval kevésbé szólítják meg ezek a funkciók. Bár a felmérés szerint az iPhone-felhasználók 98%-a legalább egyszer kipróbálta már Sirit, ahogy az androidos felhasználók 96%-a is kipróbálta már az OK Google szolgáltatást. Azonban ahogy haladunk tovább, azt látjuk, hogy már csak 70%-a mondja azt, hogy néha használja Sirit (62% az OK Google). Ennek a maradék 70%-nak a 39%-a otthonában, 51%-a a kocsijában, 1,3%-a munkában és 6%-uk nyilvános helyen használja a személyi asszisztenst.

Az autós használat magas számai mutatják, hogy a hands free funkciónak igenis van értelme, és hogy sokan egyszerűbbnek tartják így használni a telefonjukat. A Sirit soha ki nem próbáló felhasználók 20%-a arra hivatkozott, hogy egyszerűen kellemetlennek tartja, hogy nyilvánosan közegben a készülékéhez kelljen beszélnie. Így jön ki a bűvös 3%, akiket viszont nem zavar, hogy akár emberek között is a telefonjukkal vagy az órájukkal beszélgetnek, úgy, hogy a „vonal” végén nem egy élő személy áll.

Természetesen a kulturális különbségek is közrejátszhatnak abban, hogy ki mit tart kínosnak, így például az Egyesült Államokban magasabb azoknak az aránya, akik nem tartják kellemetlennek ezt a funkciót. A hordható okos eszközök terjedésével idővel valószínűleg ezeke a számok is meg fognak változni.

Források: Creative Strategies via 9to5Mac

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!