android_wears_imagazin_cover

Nem fogynak az Android Wear órák. És az Apple Watch?

#HÍREK
2015. 02. 12.
2014 nem az Android Wear éve volt. A Google és partnerei abban reménykedtek, hogy felugorhatnak a vonatra még az Apple Watch megjelenése előtt, de egyelőre elmaradnak a várt sikerek, még 1 millió darab Android Wear sem fogyott tavaly.

A Canalys elemzőcég szerint, mindössze 720 000 Android Wear okosóra fogyott 2014-ben. Persze nem az egész évről beszélünk, hanem egy fél éves időtartamról, hiszen csak 2014 közepén jelent meg a platform. Összesen egyébként 4,6 millió hordható okoseszközt szállítottak le világszerte 2014-ben, ebbe beletartoznak természetesen a kijelző nélküli karkötők is, mint például a Fitbit vagy a Jawbone. Ha tovább olvasol, rájössz, hogy a 4,6 millió is semmiség a lenti számok tükrében.

DSC023751

A 720 000-es szám igencsak kevéske, elég ha rápillantunk az Apple iPhone eladásaira, mely három hónap alatt több mint 70 millió darab volt. Érdekes, hogy például a Pebble monokróm okosórából is csak 700 000 darab kelt el 2014-ben. Az Android Wear és a Pebble 700 000-es eladásait tekintve felmerül a kérdés, hogy vajon az Apple Watch is bukás lesz? Persze ez nem azt jelenti, hogy az Android Wear bukás lenne, de Apple mércével ilyen darabszámokat bukásnak tekintenénk. Az iMagazin szerkesztőségében többen is úgy gondolják, hogy ennek megvan az esélye, annak ellenére, hogy az Apple már többször is sikeresen véghez vitt hasonló feladatot az iPodokkal, az iPhone-nal és az iPaddel.

140909-apple-watch-1710_ce236ae392f92cf8559d154075d8a72d

Az Apple Watch esetében ha fél év alatt csak 720 000 darab fogyna, egyértelműen kimondhatnánk, hogy bukás a termék. Az első iPad például 28 nap alatt elérte az 1 milliós eladásokat, de még az első iPhone-nak is csak 74 napra volt szüksége, hogy elérjék az 1 milliós álomhatárt. Az Apple Watch induló ára nagyjából fele annyi lesz mint az első iPad vagy az első iPhone ára volt, így nagyon meglepődnék, ha nem fogyna el az induló készlet a rajtot követő egy hónapban. Ráadásul nemcsak az ár a lényeg, hanem az utóbbi pár évben sokkal népszerűbb is lett az Apple. Ha Apple logóval ellátott csattogós falepkét dobnának piacra, abból is azonnal eladnának több millió darabot.

Számolgassunk egy kicsit.

A JP. Morgan elemzői korábban 26,3 millió Apple Watch gyártását jelezték előre 2015 végéig. Ugyancsak a JP Morgan elemzői nemrég készítettek egy felmérést, melyből az derült ki, hogy az iPhone tulajok 5 százaléka vásárol majd biztosan Apple Watch-ot. Egyes elemzők ennél is optimistábbak és 7-10 százalékot jeleznek előre. Számolgattunk egy kicsit, hogy mit jelent ez 2015-re.

apple_watch_steel_colors_demo

Az Apple Watch iPhone 5, iPhone 5s és iPhone 6 készülékekkel működik együtt, és persze majd az idén összel megjelenő újabb iPhone-okkal. Az iPhone 5-öt kivettem a pakliból, mert Laci szerint az iPhone 5-tulajoknak nem lesz pénzük Apple Watch-ra. (Szerk.: Én ezt úgy mondtam, hogy az iPhone 5-tulajok szerintem inkább egy újabb iPhone-ba fektetnék azt az összeget, amibe az Apple Watch kerülne. :) – Red)

2015 végéig az iPhone 5s, iPhone 6, és iPhone 6 Plus és az ősszel megjelenő új iPhone felhasználók száma el fogja érni a 380 milliót. Ha ezeknek az iPhone tulajoknak tényleg csak az 5 százaléka vásárol Apple órát, az 19 millió Apple Watch eladást jelent 2015-re. Ha esetleg az optimistább elemzőknek van igazuk, akkor ez a szám csak magasabb lehet, és simán összejöhet a JP Morgan által jósolt 26,3 millió darabos eladás az év végéig, ezzel pedig szerintem Tim Cook és csapata boldogan ki is egyezne.

Természetesen a többi gyártó sem fog tétlenül ülni, és biztosan jóval több fogy majd az Android Wear okosórákból 2015-ben, de erre vonatkozóan nem találtam elemzéseket. Mindenesetre érdekes lesz jövő januárban visszanézni, hogy mennyire jöttek be a fenti számítások.

Nekem egyébként él egy fogadásom tavaly december óta, ha meglesz a 20 milliós Apple Watch eladás 2015-ben, akkor egy igen jó whisky-t nyerek majd.