imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Napi 100 ezer dollárt hoz a fejlesztőjének a Slither.io


Mi a sikeres játék receptje? Legyen egyszerű, könnyen megtanulható, és nyújtson korlátlan ideig szórakozást. Jó, valószínűleg nem ilyen egyszerű, de a Slither.io nagyjából erre épül, és a sikere futótűzként szaladt végig az interneten.

A 32 éves, amerikai Steven Howse három hónapja még alig tudta kifizetni a lakbért, most pedig napi százezer dollárt keres a faék egyszerűségű Slither.io névre keresztelt játékával (ami eléggé hasonlít az Agar.io-ra). Ha valaki nem ismerné, röviden a lényeg: egy kukacot kell irányítanunk, amivel fényes pontokat gyűjtögetünk. Minden megevett pötty után nő a kukacunk, ha gyorsítunk, akkor csökken. Hogy még izgalmasabb legyen, nem egyedül vagyunk, hanem egyszerre legfeljebb 500 másik játékossal kerülünk egy pályára, és ha egy kukac egy másik oldalának ütközik, akkor meghal, és fényes pöttyök lesznek belőle, amiket aztán megehetünk.

Slither.io

Március 25-én jelent meg a játék, azóta 68 millióan töltötték le a Slither.io mobilappot, és 67 millióan játszanak böngészőből. De hogyan lett ennyire sikeres Steven Howse alkalmazása? Hogyan sikerült ekkora hírverést csapnia köré? A válasz egyszerű: sehogy. Howse-nak ugyanis a fejlesztés után semmi pénze nem maradt a marketingre, így élesítette a játékot, és várt a csodára. Ami meg is történt: az emberek YouTube-ra kezdték felölteni a videókat arról ahogy játszanak, majd az igazi lökést az adta, amikor a 47 millió követővel rendelkező PewDiePie (Felix Kjellberg) is foglalkozott vele.

Howse nem készült fel a váratlanul jött hatalmas érdeklődésre, így a következő hetei azzal teltek, hogy folyamatosan bővítse a szerverparkot a játék alatt. Kerülte az olyan nagy felhőszolgáltatásokat, mint például az Amazon, mert állítása szerint aránytalanul drágák lettek volna a játék nagy sávszélességigényéhez. Jelenleg havi 15 ezer dollárt fizet ki a szerverekért, plusz természetesen a Google-nek és az Apple-nek is jár részesedés a bevételeiből.

Slither.io

Ettől függetlenül a Slither.io masszívan nyereséges, még úgy is, hogy a játék ingyenes, és nincsenek pénzért vásárolható extrák sem. Mi a trükk? A reklámok. Ezek a mobilalkalmazásban jelennek meg minden egyes alkalommal, amikor meghalunk. 3,99 euróért tüntethetjük el őket, de Howse bevételeinek nem ez a fő forrása, hanem a megjelenő reklámok. Ugyan kevesebb mint egy centet kap egy-egy megjelenésért, ebből azonban nagyjából 460 millió van naponta. A fejlesztő nem árulta el, mennyit keresett eddig összesen a játékkal, csak annyit mondott a Wall Street Journalnak, hogy hét számjegyű összegről van szó (dollárban).

Olyan volt, mintha megnyertem volna a lottót. Úgy terveztem, hogy ha ez nem jön be, elmegyek dolgozni egy szupermarketbe, vagy ilyesmi.

Slither.io

A következő lépés pedig az lehet, hogy Howse kiszáll az egészből. Több nagy játékkiadó is megkereste, hogy megvásárolnák a Slither.io-t. Noha pontos összeget nem árult el az ajánlatokkal kapcsolatban, valószínűleg szép summáról van szó, ha az utóbbi idő hasonló üzleteit tartjuk szem előtt.

Ha kipróbálnád a játékot, asztali böngészőből – „meglepő” módon – a Slither.io címre kell navigálni, a mobilappot pedig az alábbi linkről töltheted le iPhone-ra és iPadre. Vigyázat: nagyon addiktív, munkahelyen komoly produktivitáscsökkenést okozhat (tapasztalat)!

• Slither.io letöltése az App Store-ból (univerzális, ingyenes, IAP)

Forrás: The Wall Street Journal.

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!