imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Bukás az Apple Watch? Nem úgy tűnik…


Habár hivatalos számadatokat még az Apple nem közölt, sok független piackutató már egy ideje mindenféle becsléseket mond arra vonatkozóan, hogy hány Apple Watch-ot rendeltek eddig a jelenleg is tartó előrendelési szakaszban. Nézzük most a jó öreg, általában igen megbízhatónak számító Ming-Chi Kuo tippjeit.

Az ő becslései ilyen téren mindig is a valósághoz nagyon közeli értékeket képviselnek. A KGI Securities szakembere azt tippeli, hogy a világon több mint 2,3 millió Apple Watch-ot rendeltek elő az emberek. A hivatalos közleményében pedig ki is fejti, miért gondolja, hogy ennyi Apple Watch előrendelő van:

Személy szerint én azt tartom reális becslésnek, hogy nagyjából 2,3 millió Apple Watch gyártását rendelte meg az Apple a márciustól májusig terjedő időszakban. Az Apple Watch tömeggyártása ugyanúgy márciusban kezdődött meg és várhatóan a 2,3 milliós darabszámot még májusban eléri a cég. Azt figyelembe véve, hogy a legtöbb vásárló, aki előrendelte a terméket, még nem fogja megkapni azt júniusig, reálisnak tartom ezt a 2,3 millió előrendelt órát. Az eloszlás is egy érdekes kérdés, szerintem az Apple Watch Sportot a vásárlók 85%-a, az Apple Watch-ot a vásárlók 15%-a, illetve az Edition órákat kevesebb, mint a vásárlók 1%-a választotta.

Azt már nagyjából tudjuk, hogy az Apple-termékek kedvelőinek nagy része asztroszürke alumínium Apple Watch Sportot választana. Ennek az információnak a birtokában tényleg jogosan gondolhatjuk, hogy a becslés helyes. Persze nem ő az egyetlen, aki tippel az eladások nagyságára. Egy amerikai cég, a Slice Intelligence például saját alkalmazásán keresztül méri fel a vásárlók igényeit. Az alkalmazás lényege, hogy a felhasználó feltölti a blokkot vagy a számlát a vásárlásról , hogy nyomon tudja követni a vásárlási szokásait, és ezáltal a cég becsléseket készít az egész Egyesült Államokra nézve. Szerintük és az általuk gyűjtött adatok szerint csak az Államokban 1,2 millió óra kelt el. 

Bence Apple Watch

Egyik becslést sem szabad teljesen készpénznek venni, de az biztos, hogy ezek jó közelítések. Viszont amennyiben tényleg így van, akkor az Apple meghódította az okosóra piacot is, hiszen közel 1 millió darabot adott el okosórájából a Pebble 2013-tól napjainkig, és viszonyítási alapnak érdemes felsorolni az Android Wear órákat is, melyekből 2014 második félévében 720 ezer darabot adtak el.

Persze ezek is óriási mennyiségek és ezek a számok egyre csak nőnek, de az Apple okosóra megoldása annyival jobban tetszett az átlag vásárlóknak, hogy pár hét alatt képes volt megszerezni a piac nagyjából felét magának. Csak érdekességképpen: az első iPhone-ból 74 nap alatt sikerült eladni egymillió darabot, míg az első iPad ezt a mennyiséget 28 nap alatt érte el.

A hivatalos számokra persze még várni kell, de szerintem a júniusi WWDC-n bizonyosan hallani fogunk az eladott órák számáról. Én személy szerint hiszek a számoknak és határozottan úgy gondolom, hogy az Apple Watch egyáltalán nem bukás, sőt már a termék első generációja is nagyszerűen sikerült és várom majd a pár éven belüli újdonságokat.

Forrás: The Verge. Borítókép: Bánhalmi Norbert

Back to School Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!