imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Milyen lesz a MacBook Pro 5 év múlva?

Az iMagazin koncepciója a Ti elképzeléseitek alapján!

Nem érdekli a technológia az Apple elsőszámú női vezetőjét


Mármint nem az Apple technológiája, hanem semmilyen technológia. Egyszerűen nem rajongó. Ez, és még sok más is kiderül az Angela Ahrendts-szel folytatott beszélgetésből arról, milyen út vezetett oda, hogy a világ legsikeresebb női vezetői közé kerüljön.

Angela Ahrendts 2014-ben érkezett az Apple-höz, miután nyolc évig vezette a brit luxusmárkát, a Burberryt, amit sikerült soha nem látott magasságokba emelnie – ezért még lovaggá is ütötték. Az Apple-nél ő lett az online és utcai boltokért felelős alelnök, vagyis ő irányítja, hogyan jelennek meg a termékek a boltokban, és milyen módon adják el azokat. Munkáját olyan jól végzi, hogy az USA legjobban fizetett női vezetője címmel is büszkélkedhet, állítólag még Tim Cooknál is jóval többet visz haza.

De hogy alakult a pályafutása, milyen út vezetett idáig? Többek közt erről kérdezték az alelnököt az ABC rádió “No Limits with Rebecca Jarvis” című műsorában. Csak az érdekesebb részek röviden:

Amikor először beszélt Tim Cookkal a mostani pozícióról, Ahrendts még vonakodott. Kerek perec kijelentette, hogy nem különösebben tech rajongó, nem mozgatják meg a legújabb fejlesztések.

Ha őszinte akarok lenni veled: nem vagyok tech rajongó.

Azért ilyet mondani a világ egyik legnagyobb tech vállalatának CEO-jának, amikor az jól fizető állással akar megkínálni, legalábbis merész. De aki mer az nyer, Ahrendts megkapta az állást. Úgy tűnik, a kereskedelmi pozíciókhoz elég a pénzért rajongani, nem kell a techért is.

Amikor elkezdett felkészülni a pozícióra, sokat olvasott Steve Jobs-ról. Munkjára nézve leginkább az fogta meg, amit az egykori CEO mondott 16 évvel ezelőtt az első Apple Store alkalmazottaknak:

Ez üzlet. De olyan üzlet, aminek van célja is.

Ahrendts mesélt még az egyetemi éveiről is. Érdekes látni, hogyan lesz rövid távú kudarcélményből hosszútávú siker. Az alelnök ugyanis eredetileg dizájner szeretett volna lenne, de az egyik tanára lebeszélte róla, mondván hogy nem túl tehetséges.

Első éves koromban volt egy professzorom aki azt mondta, hogy dizájner szemszögből nézve, nem vagyok túl tehetséges, viszont mivel erős véleményem van, kereskedőnek nevezett. Lényegében tehát így kötöttem ki a kereskedelem és marketing oldalon.

Persze nem tudhatjuk, “mi lett volna ha”, mindenesetre durva belegondolni, hogy valószínűleg csak egy őszinte egyetemi tanáron múlt, hogy Ahrendts középszerű dizájner helyett, a világ egyik legsikeresebb női vezető lett.

A teljes beszélgetést podcast formában itt hallgathatjátok végig.

Forrás: 9to5mac

Beats -25%

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!